نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 4:55 ق.ظ

بودجه 70 میلیون پوندی برای حفظ موقعیت انگلیس به عنوان رهبر جهانی در فناوری کوانتومی

UKRI logo

وزیر علوم ، آماندا سالووی دوشنبه 15 ژوئن 38 پروژه جدید انگلیس را اعلام کرد که از بیش از 70 میلیون پوند سرمایه گذاری دولتی برای کمک به شروع هفته دیجیتا ل در مورد تکنولوژي کوانتوم از آن بهره مند می شوند.

پروژه های جدید با هدف حل چالش های جهانی و برطرف کردن چالش های کلیدی صنعتی ، از تولید باتری برای وسایل نقلیه برقی گرفته تا نوآوری سیستم های ذخیره انرژی که باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای  که با استفاده از فناوری های پیشرفته کوانتومی مورد استفاده قرار می گیرند ، خواهد شد.

70 میلیون پوند سرمایه گذاری دولتی بخشی از برنامه Quantum Technologies است که توسط سازمان تحقیقات و نوآوری انگلستان (UKRI) هدایت می شود. این پروژه ها با همکاری بیش از 80 شرکت و نزدیک به 30 دانشگاه و سازمان تحقیقاتی در سراسر انگلیس از جمله دانشگاه گلاسکو ، کالج دانشگاه لندن و آزمایشگاه ملی فیزیک در حال اجر است.

یک پروژه توسط Adaptix ، که یک شرکت تصویربرداری پزشکی می باشد ، با همکاری دانشگاه منچستر ، بر روی موضوع تصویربرداری پیشرفته کار می کند تا جراحان بتوانند به طور موثر بین بافت های سالم و تومورها در جراحی سرطان تمایز قائل شوند.

علاوه بر این ، QLM ، یک شرکت نوپا از Bristol ، با همکاری BP و National Grid از این بودجه برای توسعه سنسورهای گازی کوانتومی که ریزه کاری های صنعتی را ردیابی می کنند ، استفاده می کند و به جلوگیری از از بین رفتن گاز های طبیعی مجود در جو و به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند.

وزیر علوم ، آماندا سولووی ، در سخنرانی در کنگره دیجیتال Quantum Tech گفت:

“بریتانیا محل زندگی برخی از پیشرفته ترین شرکت های فناوری کوانتومی جهان است که برخی از چالش های اساسی را برطرف می کند – از سرعت بخشیدن به تشخیص تومورهای سرطانی تا تشخیص نشت گازهای مضردر جو زمین.

وی گفت: “من خوشحال هستم كه دولت می تواند پشتوانه ای را كه شایسته آن است فراهم كند. پروژه هایی که امروز اعلام کردم به حفظ جایگاه انگلیس به عنوان یک رهبر جهانی در فناوری کوانتومی کمک می کند. “

پروژه های فناوری کوانتومی که از بودجه دریافت می کنند شامل موارد زیر است:

    توسعه یکی از اولین سیستم عامل های کوانتومی رایانه ای در جهان

Riverlane یکی از اولین شرکتهای نرم افزاری کوانتومی انگلستان ، با چیپ ARM و نخستین شرکتهای سخت افزاری محاسباتی انگلستان برای توسعه این سیستم عامل نوآورانه که از تمام فناوریهای مهم سخت افزاری محاسباتی کوانتومی استفاده خواهد شد ، برای باز کردن فرصت های تجاری  که با  فن آوری های باتری کوانتومی کار می کند همکاری خواهند کرد.Phasecraft ، یکی از پروژه های نرم افزار کوانتومی در حال ظهور در انگلستان ، از فناوری کوانتومی برای غلبه بر محدودیت ها در طراحی مواد در باتری استفاده و به پیش بینی عملکرد آنها کمک می کند. این موضوع می تواند زمینه جدیدی در توسعه باتری در بخش های مختلف از ذخیره انرژی در مقیاس بزرگ و وسایل نقلیه برقی با قدرت بالا بکار برود  و همچنین منجر به توسعه دستگاه های باتری قدرتمندتر باشد.

راجر مک کینلی ، مدیر برنامه، UKRI ، گفت:

“بسیاری از این پروژه ها موفق به شروع کار در وضعیت جاری کرونا شده اند که خبر بسیار خوبی است. آنها دررقابت های بودجه ای همکاری مشترک داشتند  که زنده بودن و میزان رشد بخش نوظهور فن آوری کوانتومی انگلستان را نشان می داد.

وی گفت: “حدود یک سوم از پروژه ها مربوط به محاسبات کوانتومی هستند و این نشان می دهد که انگلیس با اجتماعی رو به رشد وگردونه های رونق به رهبری تیم های کلاس جهانی در حال تبدیل شدن به مکانی برای این بازی تغییر تکنولوژی است. رایانه های کوانتومی از نظر ظاهری سریعتر از رایانه های کلاسیک در انواع خاصی ازحل مشکلات پیچیده قرار می گیرند ، آنها در عرض چند ثانیه آنچه را که برای بهترین کامپیوترهای کلاسیک هزاران سال طول می کشد حل می کنند. “

این سرمایه گذاری بخشی از بسته های بزرگ تری است که توسط برنامه ملی Quantum Technologies ارائه شده است و قرار است بیش از یک میلیارد پوند سرمایه گذاری دولتی و خصوصی را در طول عمر خود تدارک ببیند.

کمک های بلاعوض اعطا شده با بیش از 30 میلیون پوند سرمایه گذاری خصوصی در این بخش را شامل می شود و حفظ موقعیت برتر انگلستان در فناوری های کوانتومی را به عهده می گیرد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *