نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 5:11 ق.ظ

روبات ساخته شده برای کمک به سالمندان ژاپنی وارد عرصه مبارزه با کرونا شد

9 ژوئن 2020  خبر گذاری رویترز

کارمندان بخش رباتیک شرکت میرا بخشی از یک ربات آواتار اوگو را در آزمایشگاههای این شرکت در کاوازاکی ، ژاپن  توسعه داده است . مدیر عامل شرکت گفت كه میرا روبوتیك روبات “اوگو” خود را برای تقویت نیروی انسانی پیر شده  ژاپن توسعه داده است ، اما همچنان كه تهدید كروناویروس ادامه دارد ، شركت ژاپنی در حال ارائه دستگاه خود به عنوان ابزاری در مبارزه با شیوع آن است.

کن ماتسویی در کارگاه شرکت خود در کاوازاکی ، نزدیک توکیو ، به رویترز گفت: “کرونا ویروس نیاز به ربات ها را ایجاد کرده است زیرا این رباتها می توانند ارتباط مستقیم بین افراد را کاهش دهند.آخرین ویژگی ربات های کنترل از راه دور یا به اصطلاح آواتار ، یک ابزار اضافه شده دستی است که از نور ماوراء بنفش برای از بین بردن ویروس ها روی دستگیره دربها استفاده می کند.

کاهش بی سابقه جمعیت شاغل که بیش از نیم میلیون نفر در سال نیروی کار ژاپن را کاهش می دهد و همچنین عدم تمایل به ایجاد نیروی کار خارجی برای پر کردن جای خالی آنها باعث رشد رباتها در ژاپن شده است.

ظهور تقاضای مرتبط با کرونا ویروس می تواند این نیاز را بیشتر کند.

بر روی دست این ربات یک جفت بازو رباتیک قابل تنظیم با ارتفاع است که بر روی چرخ ها نصب شده است و از راه دور از طریق اتصال بی سیم با یک لپ تاپ و کنترل کننده دستی کار می کند. یک لیزر اندازه گیری برد که روی پایه نصب می شود ، به آن کمک می کند تا حرکت کند ، در حالی که یک صفحه در بالای صفحه چشم ها را نشان می دهد تا جلوه ای دوستانه تر به ربات ببخشد.

ماتسویی گفت: یادگیری چگونگی استفاده از ربات حدود 30 دقیقه زمان می برد و هر اپراتور قادر به کنترل چهار دستگاه است. وی اضافه کرد که Ugo که اجاره آن در ماه حدود 1000 دلار است ، می تواند به عنوان یک محافظ امنیتی در مکانهای مورد نیاز مستقر شود ، در مکانهایی همانند بازرسی تجهیزات و توالت ها و سایر مناطق در ساختمان های اداری.

استارت آپ دو ساله ماتسویی اکنون تنها یک لوگو در ساختمان اداری توکیو دارد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *