نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 6:54 ب.ظ

آی بی ام از تجارت در زمینه تشخیص چهره خارج شد

June 9, 2020

Bhargav Acharya ، دیوید شپاردسون

مدیر اجرایی جدید بین المللی(  آرویند کریشنا ) گفت که شرکت ماشینهای بین المللی اداری (IBM.N) روز دوشنبه فاش کرد که دیگر نرم افزار تشخیص چهره یا تجزیه و تحلیل چهره را برا ساس نامه ای  که به کنگره  نوشته دیگر به پلیس ارائه نمی دهند و خواستار تلاش های جدید برای پیگیری عدالت و برابری نژادی هستند.

کریشنا گفت ، این شرکت ارائه نرم افزار تشخیص چهره را متوقف خواهد کرد و با هرگونه استفاده از چنین فناوری هایی به منظور نظارت گسترده و پروفایل نژادی مخالفت خواهد کرد. این شرکت زمان تصمیم گیری خود برای خروج از پیشرفت در تشخیص چهره را توضیح نداد اما كریشنا به نمایندگان مجلس گفت: “اکنون زمان شروع گفتگوی ملی درمورد این موضوع است كه آیا و چگونه باید فناوری تشخیص چهره توسط سازمانهای اجرای قانون داخلی به كار گرفته شود.”

این اعلام در حالی صورت گرفت که ایالات متحده با اعتراضات سراسری در مورد کشته شدن یک مرد سیاه پوست ، جورج فلوید ، تحت بازداشت پلیس در مینیاپولیس و افزایش خواستار اصلاحات در پلیس ، است.

کریشنا نوشت ،  IBM کاملاً  با این وضع مخالف است و از استفاده از هر فناوری ، از جمله فناوری تشخیص چهره ارائه شده توسط سایر فروشندگان ، برای نظارت جمعی ،تشکیل پروفایل نژادی ، نقض حقوق و آزادیهای اساسی انسانی ، کاملاً مخالفت خواهد کرد. باید از جوامع محافظت کنید اما نباید موجب تبعیض یا بی عدالتی نژادی شوید .

مقامات دولتی در سراسر کشور اصلاحاتی را برای رفع خشونت پلیس و بی عدالتی های نژادی با هدف تقویت نظارت بر دستگاه های اجرای قانون پیشنهاد داده اند.

کریشنا ، معمار اصلی 34 میلیارد دلاری IBM در خرید Red Hat در سال گذشته ، در ماه آوریل نقش مدیر اجرایی را به عهده گرفت.

CNBC گزارش داد كه مشاغل تشخیص چهره IBM درآمد قابل توجهی ایجاد نمی كند. شخصی که با این موضوع آشنا بود به رویترز گفت تصمیمات مربوط به تشخیص چهره در طی مدت زمانی صورت گرفته است. این فرد افزود: این شرکت دیگر محصولات خود را به بازار عرضه نخواهد کرد ،  و به فروش نمی رساند یا به روز نمی کند ولی در صورت نیاز مشتری او را پشتیبانی می کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *