نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 10:43 ب.ظ

فهرست جهانی نوآوری در کشور ها در سال 2019

https://sciencebusiness.net/sites/default/files/styles/article/public/2019-07/Untitled%20design%20%281%29.png?itok=Yn4Z308R

۲۵ ژوئیه 2019

  اکثر خوشه های برتر علم و فناوری در ایالات متحده ، چین و آلمان قرار دارند ، در حالی که برزیل ، هند ، ایران ، فدراسیون روسیه و ترکیه نیز در فهرست 100 کشور برتر قرار دارند

سوئیس ابتکاری ترین کشور جهان است که پس از آن سوئد ، ایالات متحده ، هلند و انگلیس قرار دارند ، در حالی که رهبران منطقه ای هند ، آفریقای جنوبی ، شیلی ، اسرائیل و سنگاپور با چین ، ویتنام و رواندا براساس گروه های برتر درآمدی در رده های بعدی قرار دارند. این ارزیابی بر اساس  نسخه مدل نوآوری جهانی انجام شده است .

این مدل براساس 80 شاخص درخصوص 129 اقتصاد یا کشور ها رتبه بندی را انجام می دهد. این مدل کار را بر اساس اندازه گیری های سنتی مانند سرمایه گذاری های تحقیقاتی و توسعه و برنامه های ثبت اختراع بین المللی و علائم تجاری تا شاخص های جدیدتر از جمله ایجاد برنامه تلفن همراه و صادرات پیشرفته و برخی دیگر انجام می دهد.

این مدل همچنین به زمینه های اقتصادی توجه می کند که نشان دهنده این موضوع است که علیرغم نشانه هایی از کند شدن رشد اقتصادی ، نوآوری همچنان در حال شکوفایی است ، به ویژه در آسیا ،نشانگر فشارهای ناشی از اختلال در وضعیت عمومی تجارت و حمایت ها است. این گزارش نشان می دهد که برنامه ریزی صحیح دولت برای نوآوری برای موفقیت بسیار مهم است.

فرانسیس گوری ، مدیرکل اجرایی این مدل می گوید که نتایج به ما نشان می دهد كه كشورهایی كه در سیاست های خود نوآوری را اولویت بندی می كنند ، شاهد افزایش قابل توجهی در رتبه بندی های خود بوده اند . این امر به ویژه در مورد کشورهایی نظیر چین و هند قابل مشاهده است.

بیست کشور برتر در رتبه بندی جهانی بشرح زیر هستند . توجه بفرمایید که ترتیب درج بهمین شکل در منبع خبر بوده است.

   سوئیس (1)

    سوئد (3)

    ایالات متحده (6)

    هلند (2)

    انگلستان (4)

    فنلاند (7)

    دانمارک (8)

    سنگاپور (5)

    آلمان (9)

    اسرائیل (11)

    کره ، جمهوری (12)

    ایرلند (10)

    هنگ کنگ (چین) (14)

    چین (17)

    ژاپن (13)

    فرانسه (16)

    کانادا (18)

    لوکزامبورگ (15)

    نروژ (19)

    ایسلند (23)

یافته های کلیدی

    چشم انداز جهانی علم ، نوآوری و فناوری طی دهه های گذشته دستخوش تغییر و تحولات مهمی شده است. اقتصادهای با درآمد متوسط ​​به ویژه در آسیا به طور فزاینده در تحقیقات و توسعه جهانی و ثبت اختراعات بین المللی مشارکت می کنند.

    هزینه های تحقیق و توسعه عمومی – به ویژه در برخی از اقتصادهای پر درآمد – به آرامی یا به هیچ وجه رشد نمی کند. این امر با توجه به نقش اصلی بخش دولتی در تأمین بودجه تحقیق و توسعه اساسی ، نگرانی هایی را ایجاد می کند.

    افزایش حمایت گرایی خطراتی را به همراه دارد. در صورت عدم کنترل ، منجر به کاهش رشد بهره وری و انتشار نوآوری در سراسر جهان می شود.

    ورودی ها و خروجی های نوآوری هنوز در اقتصادهای معدودی متمرکز شده اند. شکافها همچنین در چگونگی به دست آوردن اقتصادها به میزان بازده سرمایه گذاری های نوآوری خود ادامه می دهند. برخی از اقتصادها با بودجه کمتری به پیشرفت بیشتری می رسند.

    اکثر خوشه های برتر علم و فناوری در ایالات متحده ، چین و آلمان قرار دارند ، در حالی که برزیل ، هند ، ایران ، فدراسیون روسیه و ترکیه نیز در فهرست 100 کشور برتر قرار دارند. پنج خوشه برتر: توکیو-یوکوهاما (ژاپن)؛ شنژن-هنگ کنگ ، چین (چین)؛ سئول (جمهوری کره)؛ پکن، چین)؛ سان خوزه سان فرانسیسکو (ایالات متحده).

https://sciencebusiness.net/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *