ماسامی ناکامورا رئيس هیئت مدیره این اجمن در معرفی آن چنین می گوید :
انجمن مدیریت ژاپن (JMA) فعالیتهای مرتبط با مدیریت (نظرسنجی ، تحقیق ، جمع آوری داده ها و انتشار محتوی) ، توسعه و آموزش منابع انسانی و توسعه فناوری در کل صنایع را ارائه می دهد که به توسعه اقتصاد ژاپن و بهبود آنها کمک می کند. بنابراین تشویق رشد جامعه جهانی و کیفیت زندگی هدف نهایی ماست.
با توجه به شرایط شغلی که به سرعت در حال تغییر است ، JMA از صنایع در ژاپن و دیگر کشورهای آسیایی به منظور تسهیل نوآوری مداوم در این صنایع پشتیبانی می کند.
ما دو نوع خدمات ارائه می دهیم:
اول حمایت از شرکتهای مشتری ما با اجرای “مدیریت KAIKA” در عملکرد آنها است. توضیح اینکه
کلمه “KAIKA” از دو واژه همسان ژاپنی برگرفته شده است که معانی “شکوفایی” و “روشنگری” را دارند.
این رویکرد مدیریتی از مجموعه استراتژی های منحصر به فردی تشکیل شده است که یک شرکت را قادر می سازد تا همزمان به “توسعه فردی” ، “احیای سازمانی” و “تقویت جامعه پذیری سازمانی” دست یابد.
سایر خدماتی که ما ارائه می دهیم شامل ابزارهای مدیریتی است که به طور خاص برای تقویت ارتباط بین صنایع ژاپنی و سایر صنایع آسیایی و ایجاد آینده ای پر رونق بین شرکتها طراحی شده است.
ما این فعالیت را “همکاری مشترک آسیا” خوانده ایم که در آنجا برنامه های آموزش نیروی انسانی ، تبادل بازدید های هیئت های تجاری و تطبیق تجارت در آسیا ، به ویژه در کشورهای ASEAN می باشد.
ما به نوآوری و چالش کشیدن خود ادامه خواهیم داد ، کوشش می کنیم بهترین ارتقا دهنده مدیریت نوآورانه باشیم که اعتماد به نفس در صنایع در ژاپن و سایر کشورهای آسیایی را به دست می آورد تا اعتماد و احترام آنها را جلب کند.