نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 5:40 ب.ظ

پدیده ها باعث نو آوری می شوند

به نقل از سایت : cnbc make it

Published Wed, Apr 15 2020

Catherine Clifford

همه گیری کوید ۱۹ تقریباً فوراً و بسیار چشمگیر اولویتهای برخی از سازندگان ، بنیانگذاران نوپا ، کارآفرینان ، محققان و دست اندرکاران – مبتکران – را برای حل مشکلات مربوط به این پدیده و آمادگی برای برخود با امثال آن در آینده محور تفکر خود کرده است. در این ارتباط

مدیرعامل موسسه آدئو روسی  که یک شتاب دهنده به استارت آپهاست به CNBC می گوید: “هر کارآفرینی [فنی] که می دانم ، وقت خود را صرف پاسخ دادن به بیماری همه گیر می کند.”  و یا “بسیاری از نوآوری ها ناشی از این تمرکز جهانی است.” زیرا زمان بحران نیز فرصت  است.به عنوان مثال ، علی بابا  در زمان  اپیدمی شدید سندرم تنفسی حاد 2003 در چین متحول شد. این شرکت اولین بازار مصرف خود را دقیقاً همان زمانی آغاز کرد که مردم در سراسر کشور خود را پنهان می کردند ، بنابراین به خرید آنلاین روی آوردند و این شرکت را در مسیر تبدیل شدن به یک غول تجارت الکترونیکی 500 میلیارد دلاری قرار دادند.

سام آلتمن ، رئیس سابق شتابدهنده آغازین شرکت سیلیکون ولی و مدیرعامل فعلی آزمایشگاه تحقیقات هوش مصنوعی Open AI می گوید ، همکاری چشمگیری در این زمینه وجود داشته است. آلتمن به CNBC Make It می گوید: “این یک لحظه قبل و لحظه ای برای جهان خواهد بود.” او می گوید: “نوآوری باورنکردنی در حال ظهور است”.

 نگاهی به موضوعاتی از نوآوری که با توجه به اینکه  پدیده همه گیر کورونا ویروس در مرکز دیدگاههاست  ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بیماری همه گیر کرونویروس نقاط ضعف متعددی در نحوه آماده سازی دولت ها ، مشاغل و شهروندان در قبال اینگونه رویدادها را نشان داده است. اما این نقاط ضعف فرصتی برای نوآوری راه حل ها برای کارآفرینان است و بسیاری از آنها “برای حل مشکلاتی که اکنون با آن روبرو هستیم مانند کمبود کیت های آزمایش و  دستگاه تنفس مصنوعی تلاش می کنند.” بسیاری از ابزارهای نوپا در حال توسعه برای کمک به متوقف کردن شیوع کرونا وجود دارد. رسی مدیر شتاب دهنده به ما می گوید مواردی مانند مدل سازی گسترش هوش مصنوعی ، راه کار های ردیابی علائم ، چت بات ها برای تشخیص علایم بیماری و اطلاع رسانی  به افراد در خصوص محل عفونت در حال اجراست .

برای نمونه ، استارت آپ Y Combinator با پشتیبانی Inokyo ، که کنترل و بازرسی مستقل برای فروشگاه های خرده فروشی را تامین و نصب می کند ، از دانش فنی خود برای ساخت یک محصول استفاده کرده است ، به گونه ای خاص برای کمک به شرکت ها که فناوری ردیابی مکان حضور افرادرا انجام می دهد تا آنرا در  محل کار و انبارهای خود مستقر کنند.

This is a visualization of Inokyo's Act product, which is designed to help companies deploy contact-tracing technology.

جارد فریدمن ، شریک کامیناتور ، به CNBC Make می گوید:

“این  دوربین ها و فناوری شناسایی رایانه ای برای دیدن بصری کارمندانی که در مجاورت یکدیگر قرار گرفته اند ، استفاده می کند.” “اینوکیو در ابتدا این فناوری پیشرفته را برای خرید مواد غذایی (شبیه به آمازون گو) توسعه داده است ، و به سرعت آن را با این مورد استفاده جدید تطبیق داده است.”و 500 شرکت پرتفوی استارتاپ OhmniLabs در زمان coronavirus با “ربات telepresence” خود ، بازدیدهای مجازی را پشتیبانی می کند.

The "telepresence robot," made by OhmniLabs.

 کریستین تاسی ، مدیر عامل و شریک بنیادی صندوق سرمایه گذاری اولیه و شتاب دهنده بذر ، می گوید :

“اینها در واقع بورد های موبایل با تکنولوژی بالا هستند که به دوربین های با وضوح بالا مجهز شده اند.هم اکنون این روبات ها را در بیمارستان ها به کار می برند تا بتوانند بیماران قرنطینه شده Covid-19 با خانواده های خود ارتباط برقرار کند ، و به آنها کمک می کند تا به سازمان های مراقبتی کمک کنند تا ویزیت های مجازی را برای سالمندانی که در خانه  هستند ، انجام دهند.”

فریدمن به CNBC Make It گفت: شرکت نرم افزاری پزشکی Qventus به بیمارستانها در مدیریت جریان بیماران کمک می کند و به بیمارستانها نیز کمک می کند تا منابع خود را بهینه کنند. فریدمن می گوید ، محصول مبتنی بر Y Combinator بطور خاص برای بیماری همه گیر Covid-19 توسط بیمارستان نیویورک-پرسبستری مورد استفاده قرار می گیرد.

نوآوری در زندگی قرنطینه ای

 روسی به دیگر نوآوری هایی برای رفع مشکلات جمعیت قرنطینه شده در منازل پیگیری می شود وتلاش برای انطباق آن با وضعیت موجود است ، اشاره کرده و می گوید: این فضا شامل مواردی مانند ابزارهای دیجیتالی دورکاری ، راه حل های آموزش در منزل ، راه حل های تحویل مواد غذایی ایمن ، مکانیسم های مقابله با استرس و همچنین نوآوری در زمینه ردیابی علائم است.

یکی از نمونه های این راه اندازی ، یک Y-Combinator با پشتیبان ی به نام Outschool است که کلاس های چت تصویری آنلاین را که توسط معلمان مستقل آموزش داده می شود ، تولید می کند.

فریدمن به CNBC Make It گفت: “تقاضای آنها منفجر شده است و والدین با تعطیلی گسترده مدارس در سراسر ایالات متحده سازگار هستند.”.  او ادامه می دهد : “برای کمک به خانواده هایی که برای دسترسی به این کلاس ها به کمک مالی نیاز دارند ، کلاس های رایگان 1 میلیون دلاری را به شما هدیه می دهند.”

شرکت پرتفوی Techstars بانجو رابینسون ، یک شرکت فنی و حرفه ای مستقر در لندن که کودکان خردسال را در یک تجربه تعاملی درگیر می کند ،  که شاهد رشد سریع در زمان ابتلا به بیماری همه گیر کروناویروس بوده است.وی گفت: “آنها از زمان تعطیلی مدارس ، پنج برابر افزایش فروش روزانه را تجربه کرده اند. والدین به تیم بانژو می گویند که کار کردن  همراه با کار آموزش در منزل سخت است ، اما فعالیت های بانجو کمک شایانی در مشغول کردن فرزندان خردسال  از راه های آموزشی کرده است.

تولیدکننده کیت های میکروگرام ، هامامه به افراد در تولید محصولات سبز در خانه کمک می کند.

Microgreen kit producer Hamama is helping people grow green produce at home.

روسی می گوید ،

“با توجه به اینکه کسانی از مردم در محلهایی پناه می گیرند یا در خانه به صورت قرنطینه هستند که  دسترسی به محصولات تازه بسیار سخت تر است.” تولید کننده کیت های میکروگرام ، hamamaبه افراد در تولید محصولات سبز در خانه کمک می کند.Pint ، یک شرکت نمونه  از این نوع کارها موسسه  بنیانگذار است که این کار رابا استفاده از هوش مصنوعی و یک پلتفرم  به خوبی انجام می دهد و سرمایه گذاران را راغب به تغییرات اقتصادی در زمان کروناویروس می نماید. وی تاکید میکند که با وچود عدم ثبات بازار ، بازده آنها 79 درصد افزایش یافته است.”

نوآوری برای زندگی پس از کرونا

در زمان وقوع پدیده نوآوری هایی صورت می گیرد که توسط همه گیری تسریع می شود که پس  از آن پایان خواهد یافت اما نیاز به موارد جدیدی هست. .به عنوان مثال ، مراقبت از راه دور پزشکی به طور گسترده ای از همه گیر ی کرونا ویروس ها جذاب تر از گذشته می شوند.

“تاکنون این قانون توسط مردم کمتر مورد توجه بوده است و علت آن عدم آگاهی عمومی بوده است ، اما  حالا از قبل اهمیت بیشتری یافته است و این رفتار احتمالاً پس از  کوید ۱۹ بیشتر از گذشته نیز ادامه خواهد یافت ، زیرا ارائه دهندگان خدمات بهداشتی مزایا و کارآیی در معالجه بیماران را می دانند.”

روسی به عنوان مثال از یک شرکت پزشکی از راه دور در هند که در آن شتاب دهنده وی صاحب سهام اقلیت است ، به عنوان مثال اشاره کرده و میگوید . “هند فقط پزشکی و مراقبتهای اولیه از راه دور را برای کرونا ویروس قانونی کرده است تا حدی که این مشاغل بشدت در حال گسترش است و گمان میرود هر لحظه بیشتر شود.”

The Gusto headquarters in San Francisco at Pier 70.

نوآوری برای صنایع اثر پذیر از کرونا

 از آنجایی که همه گیری کرونا ویروس کشور هارا فرا گرفته است ، رفتار مصرف کننده را به شدت تغییر داده است. و کارآفرینان در صنایعی که ضربه های سختی به آنها وارد شده است دچار  استرس می شوند.

راسی می گوید: “برای افراد تازه کار که در صنایع تحت تأثیر منفی این پدیده کار می کنند ، این زمان ، زمان بی سابقه ای برای نوآوری یا از دست دادن کسب و کار است. ، بسیاری از مبتدیان توانسته اند سازگار شوند زیرا “کوچک و چابک هستند”.به عنوان مثال ، Smart Health Clubs یک موسسه از این نمونه کارها در این زمان تجارت خود را به صورت آنلاین ارایه نموده و در حال پیشرفت است.

“ورزش بدنی و تنفس سنگین مرتبط با آن ویروس را به طور گسترده در سالنهای ورزشی گسترش می دهد. بنابراین Smart Health Clubs در تلاش برای ارائه راه حل های مشاركت آنلاین برای حفظ اعضای باشگاهها از طریق مشارکت است. یکی از گزینه هایی که آنها در حال بررسی هستند ، کمک به سالن های بدنسازی برای فروش تجهیزات بیکار به اعضا و ایجاد دوره های آنلاین برای تجهیزات است. “

و گوستو ، ارائه دهنده خدمات حقوق و دستمزد كسب و كارهای كوچك ، تمام وقت تلاش كرده است تا مشاغل كوچك از طریق برنامه حمایت از Paycheck وام دریافت كنند.” (در 22 فوریه ، گوست یکی از 11 شرکتی بود که به ائتلاف فناوری کسب و کارهای کوچک اداره تجارت اضافه شد ، یک مشارکت دولتی و خصوصی که هدف آن کمک به مشاغل کوچک برای استفاده مؤثرتر از فناوری برای رشد مشاغل خود است.)

براون  مسوول این موسسه می گوید ، راه اندازی شبکه های مراقبت های اجتماعی تحت نام  خاله برتا اکنون به افراد در یافتن خدمات اجتماعی کمک می کند.وی گفت: “افراد زیادی هستند که به پشتیبانی و خدمات خاص احتیاج دارند و درمورد این که در کحا آنها را دنبال کنند سر در گم می شوند – در همان زمان ، افرادی که این منابع را ارائه می دهند از افزایش نمایی نیازها غافل می شوند.  موسسه عمه برتا ارتباط جدی بین این دو برقرار می کند . وی میگوید آنها قبل از وقوع بحران کوید 19 آماده بودند. “

به گفته رسی ، نتیجه اصلی این است که تغییر می تواند ترسناک باشد اما می تواند الهام بخش نیز باشد.”اگر هر چیزی باشد ، من از این واقعیت که تغییر لازم در حال انجام است تشویق می شوم. من از چشم انداز  این پدیده برای متقاضیان جدید هیجان زده هستم. “

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *