نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 12:00 ق.ظ

تویوتا ، ایسوزو و هینو ژاپن و تجمیع فن آوری کامیون

توسط یوری کاگیاما24 مارس 2021

از سمت چپ ، مدبرعامل هینو موتورز ، یوشیو شیمو ، رئیس شرکت تویوتا موتور ، آکیو تویودا و رئیس شرکت ایسوزو موتورز ، ماسانوری کاتایاما ، چهارشنبه ، 24 مارس 2021 در توکیو عکس می گیرند. خودروسازان ژاپنی تویوتا ، ایسوزو و هینو گفتند که در وسایل نقلیه تجاری برای همکاری در فن آوری های خودروهای الکتریکی ، هیدروژنی ، متصل و مستقل در حال ایجاد مشارکت هستند .

این سه شرکت در بیانیه مشترکی اعلام کردند بر اساس این توافق ، شرکت تویوتا موتور ، برترین خودروساز ژاپن و شرکتهای کامیون ساز ایسوزو و هینو موتورز هر یک 4.6٪ سهام را به خود اختصاص خواهند داد.  هینو بخش کامیون تویوتا است و رقیب ایسوزو بوده است.

39 میلیون سهم سهام عادی ایسوزو که تویوتا خریداری می کند 42.8 میلیارد ین یا حدود 400 میلیون دلار ارزش دارد. آنها گفتند که ایسوزو سهام تویوتا را با همان ارزش خریداری خواهد کرد.

این سه شرکت 80 درصد بازار کامیون ژاپن را در اختیار دارند.

تویوتا ، ساخت سدان کمری ، هیبریدی پریوس و مدل های لوکس لکسوس ، در سال 2018 میزان 5.9٪ از سهام ایسوزو را که در سال 2006 خریداری کرده بود به فروش رساند. پیش از این ، ایسوزو با شرکت خودروسازی آمریکایی جنرال موتورز رابطه سرمایه ای داشت.

همکاری بین تویوتا ، ایسوزو و هینو به منظور کاهش تولید گازهای گلخانه ای با ایجاد زیرساخت های سوخت هیدروژن و کمک به رفع کمبود رانندگان کشور با به اشتراک گذاشتن اطلاعات بصورت آنلاین و کارآمدتر بودن تحویل کالا انجام شده است.

آکیو تویودا ، رئیس تویوتا در یک کنفرانس خبری که به صورت آنلاین پخش شد ، گفت: “این روزها ، تشخیص اینکه راه صحیح چیست دشوار است.

“و بنابراین ما فقط باید آن را امتحان کنیم ، و سپس دوباره امتحان کنیم. با این روند تکرار است که تویوتا به آنچه رسیده است رسیده است.”

این سه شرکت در نظر دارند وسایل نقلیه الکتریکی ، وسایل نقلیه با سلول سوختی ، رانندگی خودکار و سیستم عامل های الکترونیکی کامیون ها را توسعه دهند . اینکار به آنها اجازه می دهد هزینه ها را کاهش دهند ، زیرساخت های زیست محیطی را ارتقا دهند و ایمنی ترافیک را افزایش دهند.

رئیس ایسوزو ماسانوری کاتایاما گفت: “شرکت ها باید نوآوری کنند اگر امیدواریم جامعه بهتری بسازیم.”

روسای این شرکت گفتند ، جدا از سهام مشترک خود ، ایسوزو ، هینو و تویوتا به طور مشترک شرکتی به نام Commercial Japan Partnership Technologies Corp. را در توکیو ایجاد می کنند تا مشارکت خود را توسعه دهند و فناوری و خدمات را برنامه ریزی کنند . سرمایه گذاری 10 میلیون ینی (93000 دلار) این شرکت جدید 80٪ متعلق به تویوتا ، 10٪ هر یک متعلق به ایسوزو و هینو خواهد بود.

یوشیو شیمو ، رئیس هینو ، گفت: “این چارچوب جدید گامی خاص در جهت کمک به حل چالش های جامعه است.”

یک پروژه مهم در زمینه اتصال Toyota-Isuzu-Hino معرفی کامیون های سلول سوختی در یک مدل “جامعه مبتنی بر هیدروژن” است که در استان فوکوشیما در حال توسعه است ، که در اثر سونامی ، زلزله ، فاجعه های هسته ای مارس 2011 آسیب دید.

تویودا گفت که از آن زمان هر مارس ، او برای یادبود فاجعه های سه گانه به شمال شرقی ژاپن رفته است. امسال او از شهر نامی در فوکوشیما بازدید کرد ،که هنوز آلوده به تابش رادیو اکتیو است ، جایی که امیدوار است تلاش های جامعه هیدروژن در بازسازی منطقه کمک کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *