نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 آذر 1403 3:32 ق.ظ

نوآوری و فناوری راه بقاء بیمه گرها ، راهکارهای عملی برای تحول دیجیتال

۱۳۹۹/۱۲/۱۹

مدیر برنامه ریزی و توسعه بازار شرکت بیمه سامان با تاکید بر این که وضعیت امروز صنعت بیمه با چند سال پیش قابل مقایسه نیست، گفت: فعالان و مدیران صنعت بیمه پذیرفته اند که تحول باید در این حوزه رخ دهد و نتیجه این پذیرش نیز ایجاد تحولات چشمگیر در روش های فروش و خدمات پس از فروش بوده است.

حسن سعیدی که در سمینار «اینشورتک در بیمه‌گری» با حضور نمایندگان شرکت های بیمه و استارتاپ‌های این حوزه حضور داشت با اشاره به این که تغییر و تحول در همه اجزای صنعت بیمه، از نمایندگان و کارگزاران تا مدیران بالادستی و حتی نهاد ناظر به خوبی قابل مشاهده است، اظهار کرد: همه گیری کرونا، سرعت این تحولات را بسیار بیشتر کرد، به طوری که تحول دیجیتال و خدمات آنلاین امروز به یک خواسته عمومی در میان بیمه گذاران و یک فعالیت جاری در میان بیمه گران تبدیل شده است.

 وی با تاکید بر این که هر گونه تحول به فرهنگ سازی و اقدامات زیرساختی نیاز دارد، «کرونا» را کاتالیزوری در فرایند تحول بیمه گری خواند و با بیان این که سرعت ارائه خدمات دیجیتال در حال افزایش است، اظهار کرد: اکنون زمان آن است که راهکارهای عملی برای تحول دیجیتال را به اکوسیستم بیمه ای کشور تزریق کنیم.

سعیدی «اینشورتک‌ها» را بسترهای آماده و بسیار مناسبی برای ایجاد تحول در صنعت بیمه خواند و گفت: شرکت های بیمه می توانند با استفاده از این ظرفیت، هم هزینه های خود را کاهش داده و هم سرعت خدمات رسانی به مشتریان را افزایش دهند که در نتیجه ضمن افزایش بهره وری، ضریب نفوذ بیمه نیز افزایش یابد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه بازار شرکت بیمه سامان به ایجاد شدن فضای رقابتی میان شرکت های بیمه و نیز رایج شدن فرهنگ استفاده از نوآوری ها اشاره کرد و با بیان این که همه باید به استقبال این فضای جدید برویم، خاطرنشان کرد: شبکه فروش، تشنه استفاده از نوآوری و فناوری است، اما نباید این تصور به وجود بیاید که فناوری، رقیب شبکه فروش است، بنابراین متولیان و فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور باید در این زمینه اقدام کرده و مسیر را برای حرکت همه فعالان صنعت بیمه روشن کنند و راهکاری عادلانه برای کلیه کانالهای توزیع علی الخصوص شبکه فروش ترسیم و پیاده سازی گردد.

سعیدی همچنین با اشاره به این که ایجاد کنسرسیوم شرکتهای بیمه گر برای به اشتراک گذاری منابع، داده‌ها و دانش در حوزه های مختلف بیمه گری برای ایجاد هم افزایی در فرایندهای اینشورتک و تحول دیجیتال الزامی است، گفت: « شرکت سرویس دهنده نرم افزار جامع بیمه گری» تا کنون نتوانسته است سرویس لازم را به شرکتهای بیمه گر در حوزه صدور و پرداخت خسارت آنلاین ارائه نماید و در این خصوص بیمه گرها با چالش تحول دیجیتال روبرو گردیده اند و اگر مسیر موجود اصلاح نگردد ، بیمه گرها ناگزیر به تغییر مسیر در طراحی و تولید هسته های کوچک نرم افزاری (طراحی و تولید نرم افزار بیمه گری در سطح رشته های مختلف بیمه ای) با ایجاد کنسرسیومی از شرکتهای بیمه ای خواهند بود.

گفتنی است سمینار «اینشورتک در بیمه‌گری» با محورهای «شبکه فروش» و «زیرساخت های فناوری» یکشنبه 17 اسفند 1399 در محل کارخانه نوآوری آزادی با حمایت بیمه سامان برگزار شد. در این سمینار حامد شیدائیان مدیر کسب و کارهای نوین بیمه تجارت نو، حمید پروازی مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال بیمه رازی، محمدرضا فرحی بنیان گذار استارت آپ بیمه بازار، آرش فروزان فعال اکوسیستم استارت آپی، آیدین حسینی مدیر ارشد عملیات استارت آپ های بیمیتو و ازکی و نیز علیرضا عقیلی بنیان گذار استارت آپ هشتک بیمه نیز حضور داشتند

https://www.shomanews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *