یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به فروش نزدیک به 30 پورتال هوشمند سازمانی تحت عنوان «اسپریت پورتال» به شرکتهای بزرگ دولتی و سازمانها شده است.
به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری وشکوفایی، احسان احمدی، رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان نیافام، هدف شرکت از توسعه نرمافزار اسپریت پورتال را ارائه تجربه کاربری مطلوب و قابلیتهای هوشمند در سطحی بالاتر از پورتالهای سازمانی موجود عنوان کرد و در مورد ویژگیهای این محصول گفت: ما با استفاده از تیمی با تجربه محصول جدیدی مطابق با تکنولوژی مدرن و بروز طراحی کردهایم که از نظر ما انقلاب جدیدی در حوزه نرمافزار پورتالهای سازمانی ایجاد کرده است. پورتال اسپریت با اتکا به تکنولوژی هوش مصنوعی امکان افزایش سرعت پردازش برای کاربران آن را فراهم کرده است. برخی خدمات این پورتال شامل فرمساز، تحریریه خبر، نقشه حرارتی فعالیت کاربر در سایت، گزارشساز، مدیریت فرآیندهای کسب و کار، مدیریت داشبورد، مدیریت افزونه و مدیریت امنیت است.
وی ادامه داد: یکی از ویژگیهای برجسته این پورتال، تشخیص چهره است که در سایتهای ایرانی این قابلیت وجود ندارد و در سطح بینالمللی نیز تنها فیسبوک از این قابلیت استفاده کرده است. در این پورتال با حرکت موس بر تصویر، سیستم از طریق هوش مصنوعی چهره فرد را شناسایی میکند. علاوه بر تشخیص چهره، قابلیت تبدیل متن به صدا را برای افراد کمتوان ایجاد کردیم. همچنین پورتال میتواند متناسب با افرادی که کوررنگی یا تکرنگبینی دارند نیز همسانسازی شود.
احمدی از اخذ گواهی امنیت OWASP برای این محصول خبر داد و گفت: دو سال است که به بازار فروش پورتالهای سازمانی وارد شدهایم و در این مدت کوتاه توانستیم رکورد فروش پورتالهای سازمانی در کشور را از آن خود کنیم، بهطوریکه شرکتهای دیگر در سال بین 3 تا 5 پورتال فروش دارند اما ما در کمتر از دو سال نزدیک به 30 پورتال را به سازمانهای دولتی مانند وزارت بهداشت، سازمان خصوصیسازی، سازمان بازرسی کل کشور، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عرضه کردهایم.
رییس هیات مدیره شرکت نیافام با اشاره به وسعت سایتهای پیوسته شده به پورتال سازمانی اسپریت گفت: تاکنون 3 تا 4 هزار سایت به سامانه پورتال سازمانی ما متصل شدهاند و با توجه به نیازهای متفاوتی که هر سازمان مطرح میکند هر پورتال بنا به نیاز سازمان شخصیسازی و قابلیتهای آن بروزرسانی میشود.
احمدی در مورد چشمانداز آتی شرکت برای این پورتال هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی خاطرنشان کرد: در راستای رفع نیاز مشتریان در نظر داریم که سرعت عمل پورتال را ارتقاء دهیم که این امر نیازمند ارتقاء هوش مصنوعی بکاررفته در آن است. همچنین تلاش میکنیم تا هزینه نگه داشت پورتال را برای مشتریان کاهش دهیم.
رییس هیات مدیره نیافام در مورد تسهیلات دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: روزی که پیامک تاییدیه دانش بنیانی را دریافت کردیم بلافاصله پیامکی از صندوق نوآوری و شکوفایی مبنی بر آشنایی با خدمات مالی دریافت کردیم. سپس در میز خدمت با تمامی خدمات این مجموعه آشنا شدیم. تاکنون تسهیلات اشتغالزایی، مشاوره تامین اجتماعی و بیمه را بهصورت بلاعوض دریافت کردیم و همچنین با معرفی صندوق نوآوری، 200 میلیون تومان نیز از صندوق پژوهش و فناوری تهران تسهیلات دریافت کردهایم.
احمدی مزیت رقابتی این محصول را بروز بودن، ویژگیهای نوآورانه نسبت به نرمافزارهای دیگر و بهرهمندی از تکنولوژی مدرن و ایمن عنوان کرد و گفت: میزان فروش این محصول گواه توانمندی و قابلیت این محصول است، محصولی که در نتیجه تلاش یک تیم با تجربه، طراحی و عرضه شده است.
گفتنی است این شرکت با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی دومین سمینار توسعه پورتالهای سازمانی با استفاده از هوش مصنوعی را در قالب تئوری تا اجرا در تاریخ 16 و 17 آذر ماه جاری برگزار خواهد کرد و در این سمینار توانمندیها و قابلیتهای جدید این محصول را برای سازمانهای دولتی معرفی خواهد کرد.