
در پاسخ به این سئوال باید اول به این سئوال جواب داد که اصلا خود نوآوری دقیقاً چیست؟
نوآوری فقط درباره محصول نیست . بسیاری موارد دیگر مانند نوآوری فرآیند و نوآوری مدل کسبوکار و نیز مدیریت هستند که باید به آنها توجه نمود .
چه میشود اگر نحوهی فروش محصول یا نوآوری بازار به مزیت هایی برای کسبوکار تبدیل شوند و شما از رقبا جلوتر باشید.
مثال دیگر ، افزایش بهرهوری، کاهش هزینهها و افزایش رضایت مشتری است که می تواند جریانهای درآمدی جدیدی برای شما ایجاد کند .
امروزه اگر که شما نتوانید در جذب استعدادها موفق باشید درحقیقت دیگران آنها را جذب و از آنها در نوآوری استفاده می کنند که باعث تقویت اعتبار برند خواهند شد .
همه مواردی که ذکرشان رفت با اجرای نوآوری پایدار و با استراتژیها ی متکی به فرهنگی که نوآوری را تشویق می کند ، امکان پذیر می شود . و این امر امکان پذیر نیست مگر اینکه در یادگیری مداوم سرمایهگذاری شود و تیمها برای تصمیمگیری توانمند شوند .
کار سختی است . پیشرفت به آن نیاز دارد .
علی اکبر سعیدی کیا