ایجاد یک ایده تجاری جدید هیجان انگیز است و زمانی که یک شریک تجاری در کنار خود داشته باشید می تواند هیجان انگیزتر باشد. با این حال، برای شکوفایی یک مشارکت، مهم است که از همان ابتدا در مورد عملیات روزانه و چشم انداز بلندمدت تجارت صحبت کنید.
11 عضو شورای کارآفرینان جوان، از وقت گذاشتن برای تعیین اهداف جمعی تا ایجاد اعتماد، اولین گامهایی را که شرکای تجاری جدید باید هنگام راهاندازی یک سرمایهگذاری بردارند، به اشتراک میگذارند. توصیه های آنها را دنبال کنید تا هنگام شروع یک شراکت تجاری، خود را برای موفقیت آماده کنید.
برای موفقیت یک شراکت تجاری جدید، ابتدا هر دو طرف باید چه قدمی بردارند و چرا؟
1. پیش نویس قرارداد مالکیت مشترک
شما باید یک قرارداد مالکیت مشترک ایجاد کنید تا مشخص شود که چگونه تصمیمات گرفته می شود، سود چگونه تقسیم می شود و اگر شخصی شرکت را ترک کند چه اتفاقی می افتد. زمانی که یک شراکت تجاری جدید شروع می شود، بیشتر مانند رنگین کمان و آفتاب است، اما داشتن یک برنامه بازی قانونی هوشمندانه است، به خصوص اگر اوضاع به سمت نامناسبی پیش برود. “به بهترین ها امیدوار باش، اما برای بدترین ها برنامه ریزی کن.” — داگ بند، گروه حقوقی Bend، PC
2. شریک خوب بودن را تمرین کنید
معمولاً برای کارآفرینان جدید درک این موضوع سخت است که یک مشارکت در مورد کمک دادن، کمک کردن و متحد شدن حول اهداف مشترک است. قبل از اینکه به دنبال شریکی برای کسب و کار خود بگردید، سعی کنید برای شخص دیگری شریک باشید. یک مشارکت واقعی در کسب و کار به معنای عبور از روزهای سخت است. موقعیتهای متفاوتی را که ممکن است در آن قرار بگیرید و نحوه رفتارتان را تصور کنید. -دیمیتری ژاتوچین، باشه
3. نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید
کلید ایجاد یک شراکت تجاری موفق، شناسایی نقاط قوت و ضعف شماست. اگر شما و شریک تان هر دو نقاط ضعف یکسانی دارید، هر دوی شما شایسته این هستید که از قبل این را بدانید. به عنوان مثال، اگر هر دوی شما در بازاریابی عالی هستید، اما مهارتهای سخنرانی عمومی ضعیفی دارید، میتواند باعث ایجاد مشکلاتی در زمان تبلیغ محصول بعدی یا افزایش آگاهی از برند شود. – کریس کریستوف، MonsterInsights
4. در مورد اهداف بلند مدت خود بحث کنید
یکی از اولین گامها برای ایجاد یک مشارکت موفق، ارزیابی موقعیت هر شریک در مسیر شغلی خود است. اگر یکی از شرکا به بازنشستگی نزدیک شود و دیگری تازه شروع کرده باشد، اهداف آنها کاملاً متفاوت خواهد بود. این بدان معنا نیست که کار نخواهد کرد، اما دانستن اینکه هر یک از شرکا با اهداف بلندمدت مرتبط با تجارت کجا هستند، کلید ایجاد یک مشارکت مبتنی بر صداقت است. -جارد ویتز، United Capital Source Inc.
5. درباره پول از قبل صحبت کنید
قبل از شروع در مورد پول صحبت کنید. میتواند وسوسهانگیز باشد که از بحث پول صرف نظر کنید و با دوست خود سرمایهگذاری کنید، اما مسائل مالی موضوعی است که میتواند منجر به درگیریهای جدی شود. مطمئن شوید که قبل از شروع به صحبت در مورد مسائل پرداخته و همه چیز را مستند کنید. به این ترتیب، وقتی در مورد سهم سود خود صحبت می کنید، هر دوی شما در یک صفحه قرار می گیرید. – جاش کولباخ، سوئیت عمده فروشی
6. نقش ها و مسئولیت ها را به وضوح تعریف کنید
هر دو طرف باید نقش ها و مسئولیت های یکدیگر را به وضوح مشخص کنند. انجام کاری که در لحظه مورد نیاز است ممکن است برای کوتاه مدت کارساز باشد، اما برای طولانی مدت کارساز نخواهد بود. تعریف نقش ها و مسئولیت ها با دادن کنترل هر شریک بر حوزه های خود، فرصت های اختلاف را از بین می برد. کارمندان و مشتریان نیز می توانند سود ببرند اگر بدانند کدام شریک کدام جنبه از تجارت را مدیریت می کند. – استفانی ولز
7. انتظارات و شاخص های کلیدی موفقیت خود را هماهنگ کنید
هر دو طرف باید انتظارات خود را از شراکت و شاخص های کلیدی موفقیت که برایشان مهم است را به وضوح بیان کنند. وقتی انتظارات همسو می شوند، هر دو طرف بهتر می فهمند که طرف مقابل چرا در تلاش است تا از شراکت خارج شود. وقتی شاخصهای کلیدی موفقیت مشخص میشوند، هر دو طرف میدانند که میخواهند بر چه چیزی تأثیر بگذارند، که بهتر تصمیمگیری آنها را هدایت میکند. -آکشار بونو، جنبش سفارشی
8. همتای خود را به خوبی بشناسید
قبل از وارد شدن به هر شراکت یا مذاکره ای، مهم است که مطمئن شوید همتای شما قابل اعتماد است و می تواند به وعده های خود عمل کند. بررسی یک شخص می تواند ابزاری باشد برای اطمینان از اینکه زمان، تلاش و منابع را هدر نمی دهید در حالی که ارزشش را ندارد. شناختن یک فرد ممکن است زمان بر باشد، اما بسیار مهم است، به خصوص اگر قصد دارید یک رابطه طولانی مدت داشته باشید. – برایان پالاس، شبکه فرصت
9. مطالب را به صورت مکتوب دریافت کنید
هر زمان که یک شراکت تجاری جدید شروع می شود (و گاهی اوقات حتی برای مشارکت های شخصی)، اولین قدم مهم این است که موارد را به صورت مکتوب تنظیم کنید. تنظیم شرایط تجاری به صورت کتبی لزوماً نیازی به مستندات قانونی تنظیم شده توسط یک وکیل ندارد. شما فقط باید چیزی ملموس به عنوان مرجع داشته باشید تا در صورت بروز هرگونه ارتباط یا استدلال، شخصاً آن را بررسی کنید. – ریچارد فونگ، استاندارد مطمئن
10. اهداف را با هم تعیین کنید
در مورد اهداف مشخص باشید. پس از تعیین این اهداف، تصمیم گیری و همکاری هر دو طرف آسان تر خواهد بود. سپس، یک طرح تجاری روشن ایجاد کنید. این به هر دو طرف کمک می کند تا بفهمند که چگونه می توانند به هدف مشترک خود دست یابند، که ممکن است شامل شناسایی موانع و خطرات احتمالی و همچنین تشریح راه حل های بالقوه باشد. – کریستین کیمبرلی مارکت، مارکت مدیا، LLC
11. پایه و اساس اعتماد را ایجاد کنید
اعتماد پایه و اساس هر مشارکت موفقی است و باید اولین مورد در سند هر رابطه تجاری جدید باشد. ایجاد اعتماد مستلزم استفاده از صداقت، فروتنی و اصل رعایت تعهدات است. بدون اینها، تکیه بر همتای خود غیرممکن است، که کار غیر ضروری ایجاد می کند. اولویت دادن به اعتماد، دوام تجارت و مشارکت شما را تضمین می کند. – نیک دی آنجلو