نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 شهریور 1403 6:54 ق.ظ

78 درصد از آمریکایی ها فکر می کنند Metaverse فقط یک امرتبلیغاتی است

آمیا پالجا -9 مارس 2022 – کار در متاورس HX4D/iStock

اگر فکر کرده اید که تبلیغات پیرامون متاورس چیست و به نظر نمی رسد که متوجه آن شوید، نگران نباشید، شما تنها نیستید. در عوض، شما خود را در جمع 49 درصد از آمریکایی‌هایی خواهید دید که اخیراً مورد بررسی قرار گرفته‌اند و به همان اندازه در مورد آن بی‌اطلاع بودند.

سال گذشته، فیسبوک زمانی که مارک زاکربرگ  شروع ساختن چشم انداز خود از متاورس را ارایه کرد، خبرساز شد. پس از این حرکت، تعداد زیادی از نام‌های شناخته شده در سطح جهانی، از کسانی که در صنعت مد هستند تا لباس‌های ورزشی، وارد دنیای متاورس شده‌اند و برنامه‌هایی را نشان می‌دهند که چگونه قصد دارند برندهای خود را در این دنیای دیجیتال گسترش دهند. ماه گذشته، JP Morgan Chase به اولین بانک تاریخ در متاورس تبدیل شد، زیرا به نظر می رسد از فرصت 1 تریلیون دلاری بازار پول  استفاده کند.

اگرچه زاکربرگ اولین کسی نبود که اصطلاح متاورس را ابداع کرد، تصمیم فیس بوک برای ورود به قلمروی عمدتا ناشناخته در برخی مواقع نامشخص، علاقه زیادی را برانگیخت. زمانی که زاکربرگ تصمیم گرفت از نحوه مشاهده متاورژن پرده برداری کند، جهان هنوز در حال کنار آمدن با یک نوع بالقوه جدید کووید بود.

زاکربرگ در سخنرانی اصلی خود، در حالی که تغییر نام شرکت را اعلام کرد، گفت که فضاهای سه بعدی در متاورژن به افراد اجازه می دهد به گونه ای معاشرت کنند، یاد بگیرند، بازی کنند و همکاری کنند که قبلاً هرگز ندیده ایم. این شرکت یکی از موارد دنیای واقعیت مجازی خود را در اواخر سال برای همه کسانی که به هدست های اختصاصی آن دسترسی داشتند، فاش کرد.

اخیراً، زاکربرگ لیست وظایف متا را بیشتر گسترش داد و گفت که طی 5 تا 10 سال آینده، این شرکت محیط های مجازی همه جانبه ای را توسعه خواهد داد که به کاربران اجازه می دهد با صداها، عطرها و حتی لمس در دنیای مجازی خود تعامل داشته باشند.

سایر شرکت‌های فناوری مانند مایکروسافت یا بایدو در چین درباره برنامه‌های بلندمدت خود در مورد نسخه‌های متاورس خود چندان شفاف نبوده‌اند، اما خود را بخشی از این دنیای جدید می‌دانند که هر روز به تکامل خود ادامه می‌دهد.

آیا این شرکت‌ها در برنامه‌های بزرگ خود برای ساختن یک قلمرو دیجیتال جدید که بسیار متفاوت از قلمروی است که امروز به آن عادت کرده‌ایم، توجهی به این موضوع ندارند که مشتریان خود چه کسانی هستند و چه می‌خواهند؟

در کنار متاورس، عباراتی مانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، ارزهای رمزنگاری شده وجود دارد که به وجود آمده‌اند و همچنین در طرح‌های متاورس‌هایی که شرکت‌ها در حال ساختن آن‌ها هستند، دیده می‌شوند. بنابراین، یک پلتفرم بازاریابی، Klaviyo، تصمیم گرفت تا نظرسنجی را انجام دهد تا ببیند مشتری واقعاً چقدر از همه این موارد می‌داند و چقدر مشتاق مشارکت هستند.

نظرسنجی انجام شده در فوریه سال جاری با شرکت 1000 شهروند در ایالات متحده انجام شد و نشان داد که 49 درصد از شرکت کنندگان نمی دانستند متاورس چیست.

جالب اینجاست که این نظرسنجی شامل جمعیت جوان تر، جوانان 18 تا 24 ساله می شود که در غیر این صورت مشتاق پذیرش فناوری های جدید هستند. با این حال، همانطور که این نظرسنجی نشان داد، این گروه سنی پاسخ دادند که تمایلی به خرید در متاورس ندارند و حدود 65 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که  علاقه ای ندارند.

پاسخ‌دهندگان از آن متنفر بودند، فقط متاواژه نبود. پاسخ‌های مشابهی در رابطه با NFTها و ارزهای دیجیتال دریافت شد که نزدیک به 60 درصد اعلام کردند که آن‌ها در NFT سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و 30 درصد نیز قاطعانه از ارزهای دیجیتال دوری می‌کنند.

حتی در میان نیمی دیگر از پاسخ دهندگان که واقعاً در مورد متاورس شنیده بودند، اکثر آنها در مورد چگونگی ادامه آن تردید داشتند و 78 درصد آن را یک هیاهو خواندند.

این فقط ایالات متحده نیست که واقعاً به متاورژن علاقه مند نیست. Klaviyo یک ماه قبل یک نظرسنجی مشابه در بریتانیا انجام داد. پاسخ هایی که دریافت کردند حتی حیرت آورتر بود. از میان 1000 پاسخ‌دهنده در بریتانیا، 58 درصد نمی‌دانستند که متاورس چیست، در حالی که حدود 96 درصد از افراد بین 25 تا 54 سال گفتند که از متاورس خرید نمی‌کنند.

حدس بزنید، کارهای اساسی زیادی وجود دارد که باید در دنیای واقعی قبل از اینکه متاورس واقعاً به چیزی معنادار شکوفا شود، انجام شود.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *