نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 2:01 ب.ظ

فناوری هولوگرام و ایجاد جریان اصلی آینده نگر

29 نوامبر 2021توسط مایک فریمن  -اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

به یاد دارید که R2D2 هولوگرام پرنسس لیا را که در اولین فیلم جنگ ستارگان در سال 1977 از Obi-Wan-Kenobi درخواست کمک می کرد، منتشر می کرد؟اکنون یک شرکت در سن دیگو قصد دارد هولوگرام های مشابه را در دستگاه های رومیزی و دستی به زندگی واقعی بیاورد.

IKIN که چهار سال پیش توسط تیلور اسکات گریفیث و جو وارد ، تأسیس شد، روی سخت‌افزار حجمی، الگوریتم‌های هوش مصنوعی «تطبیقی ​​عصبی» و نرم‌افزارهای دیگر کار می‌کند تا هولوگرام‌ها را بر روی دستگاه‌های کوچک ارائه دهد – از جمله لوازم جانبی که به تلفن‌های هوشمند متصل می‌شود.

محصولات IKIN هنوز برای بهترین زمان در ارایه آماده نشده اند. آنها در مرحله آزمایش بتا یا مرحله سفارش ویژه باقی می مانند. هنگامی که آنها به صورت تجاری عرضه شوند، با رقابت سختی از سوی فناوری های جاافتاده تر، مانند عینک های هوشمند واقعیت افزوده و هدست های واقعیت مجازی روبرو خواهند شد.

Eric Abbruzzese، مدیر تحقیقات ABI Research که صنعت را ردیابی می کند، می گوید: «وقتی به هولوگرافیک ها نگاه می کنم، نمی دانم که بازار بزرگی امروز یا در چند سال آینده برای  آن  وجود دارد یا نه . اما من از دیدن کوچک‌سازی فناوری هیجان‌زده هستم. فکر می‌کنم ما اولین آن را با یک IKIN می‌بینیم.”

اگر IKIN موفق شود هولوگرام‌هایی با کاربرد آسان و بدون پوشش ارائه کند، می‌تواند مخاطبانی را در طیف وسیعی از صنایع پیدا کند. کاربرد آنها شامل کنفرانس ویدیویی – با تماس‌های زوم واقعی و آموزش آنلاین جذاب‌تر – تجارت الکترونیک، مراقبت‌های بهداشتی، املاک و مستغلات، معماری، تعمیر میدانی از راه دور و بازی ها هستند.

گریفیث، مدیر ارشد فناوری IKIN، معتقد است که هولوگرام ها تجربه احساسی شدیدتری را ارائه می دهند. او این را به صورت دست اول در حین کار بر روی نمایش های هولوگرافیک در لاس وگاس دید که از ذکر نام آن خودداری کرد. اما هولوگرام در برخی از تولیدات صحنه ای برای بازگرداندن نوازندگان درگذشته مانند توپاک شکور، ویتنی هیوستون و مایکل جکسون استفاده می شود.

او گفت: شما مردم را مجبور می‌کنید که گریه کنند، به خصوص وقتی نوبت به رستاخیز هولوگرافیک می‌رسد. این واقعاً یک چیز فوق العاده قدرتمند است.

او ادامه داد: من برای ایجاد این سیستم اپتیک کار می کردم. ایجاد سیستم‌های در مقیاس بزرگ آسان است، اما ایجاد یک سیستم عملکردی در مقیاس کوچک در مورد هولوگرام بسیار دشوار است. در نهایت به یک راه‌حل برخورد کردم.

فناوری این شرکت جوان مورد توجه یک پیمانکار نظامی ایالات متحده قرار گرفته است که آن را به عنوان بخشی از نمایش تدارکات 5G در یک انبار نظامی در جورجیا گنجانده است.همچنین توسط یک شرکت لوازم آرایشی نامعلوم در حال بررسی است که به دنبال استفاده از آن برای آزمایش محصول از راه دور است.

IKIN دو پروژه اصلی در دست توسعه دارد. ARC یک صفحه نمایش دسکتاپ 32 اینچی است که هولوگرام ها را در نور محیط نشان می دهد و برای مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد. در مقر این شرکت در سن دیگو، ARC هولوگرام یک کره چشم را تولید کرد که چرخید تا بتوان آن را از زوایای مختلف بررسی کرد.

وارد، مدیر اجرایی IKIN می‌گوید: این واقعاً جالب است که بتوان یک موتور توربین را اسکن کرد و آن را در یک هولوگرام برای ترک‌ها و نقص‌ها در طول زمان دید. هدف این است که به کشف فرصت های تجارت به کسب و کار ادامه دهیم و در عین حال محصول مصرفی تولید کنیم.

پروژه دوم IKIN یک صفحه نمایش لوازم جانبی است که به گوشی های هوشمند متصل می شود تا تصاویر هولوگرافیک روی گوشی ها را فعال کند.انتظار می رود صفحه نمایش RYZ با قیمت کمتر از 500 دلار در سال آینده عرضه شود. این شامل یک کیت نرم افزاری است که می تواند در پلت فرم توسعه Unity 3D آپلود شود.

Unity یک موتور بازی محبوب است که توسط توسعه دهندگان نرم افزار در پلتفرم های دسکتاپ، موبایل، کنسول و واقعیت مجازی استفاده می شود.

کیت RYZ به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا محتوا و برنامه های موجود را برای فعال کردن هولوگرام ها و همچنین ایجاد محتوای هولوگرافیک جدید تغییر کاربری دهند. گریفیث می‌گوید: به معنای واقعی کلمه در حال حاضر همه برنامه‌هایی که روی یک تلفن وجود دارند آماده هستند تا به یک محیط هولوگرافیک ترجمه شوند.

این شرکت تقریباً 20 کارمند از زمان تأسیس حدود 15 میلیون دلار سرمایه اولیه جمع آوری کرده است. بر اساس پرونده های موجود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، اکنون به دنبال جمع آوری 20.9 میلیون دلار اضافی است.

Abbruzzese، تحلیلگر ABI Research، گفت که چالش IKIN جذب سازندگان محتوا و سهولت استفاده از فناوری آن است. او گفت که هنوز “روزهای اولیه” است. من در مقایسه با تلویزیون های سه بعدی تردید دارم، اما فکر می کنم مناسب است. حتی اگر محتوا وجود داشته باشد، ممکن است علاقه وجود نداشته باشد. تلاش هایی برای سه بعدی بدون عینک انجام شده است – هولوگرافیک به نوعی آماده برای سه گام بعدی است – و هرگز واقعاً مورد توجه قرار نگرفت.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *