
شناخت محیط نوآوری چرا مهم است ؟
در پاسخ به این پرسش دلایل متعددی را می توان برشمرد امایک دیدگاه سیستمی نشان میدهد که شرکتها و سازمانهایی که بیشتر درگیر نوآوری هستند، ممکن است با خطرات و ناکامی های بیشتری روبرو شوند. به همین دلیل شناخت معیارهای مناسب و ریسک های نوآوری امری ضروری است.
در کشورهای مختلف با انجام بسیاری از مطالعات در این زمینه و همراه با ارتباط آن با موضوع تحقیق و توسعه و هزینههای مرتبط با آنها به عنوان معیارهایی برای میزان مناسبی از نوآوری استفاده میکنند. با این حال، هنوز جوابها و شواهد کمی وجود دارد که این ارتباط را دقیقا مدیریت نمود .
برای تعریف و شناسایی معیارهایی برای اندازهگیری سطح مناسبی از نوآوری و ارزیابی خطرات مرتبط با آن ، به باید بینش سازمانی ارتقا یافته تری را ایجاد نمود . برای این کار توجه به عملکرد نوآوری های قبلی به عنوان یک عامل بالقوه مؤثر ، مهم است.
در کنار این آموزه ها و تجربیات شناسایی خطرات مرتبط با نوآوری از ناحیه محیطی برای به حداکثر رساندن اطمینان و کاهش ریسک ضروری است. باید در نظر داشت تعامل بین نوآوری و عملکرد شرکت به طور منفی بر ریسکپذیری تأثیر میگذارد. بدین معنی که هرچه شناخت بیشتر شود ریسک کاهش می یابد . اما هزینه های این شناخت خود یک ریسک است و باید سطح مطلوب را در نظر داشت .
اگر عملکرد شرکت مثبت باشد ممکن است خطرات مرتبط با نوآوری را کاهش دهد. بنابراین، شرکتها باید پروژههای نوآوری خود را با عملکرد بهبود یافته متعادل کنند تا خطرات را به حداقل برسانند و به موفقیت بلندمدت دست یابند .
علی اکبر سعیدی کیا







 
								



