
همانگونه که مدیریت استراتژیک مبحثی پیچیده است و مدلهای تعریف شده فقط به بازکردن دریچه های ذهنی و روش کار کمک می کنند باید دانست که نوآوری در هر کسب و کار گاهی اوقات میتواند مانند یک پازل پیچیده به نظر برسد و به همان اندازه مشکل باشد .
ولیکن وقتی قطعات این پازل بهم ریخته در جای خود قرار میگیرند، میتواند یک کسب و کار را به جایگاه جدیدی ارتقا دهد.
پاسخ به اینکه چگونه نوآوری استراتژیک را هدایت کنیم خود مبحث مهمی است.بینش اساسی این است که این امر به تعریف مجدد ارزش محصول و خدمات ، تقویت روابط با مشتری و ایجاد فضایی متمایز برای یک کسب و کار در بازار کمک میکند.
باید دانست که اگر اینکار درست انجام شود آنگاه مزایای نوآوری به همه قسمت های یک کسب و کار گسترش مییابد و شرکتها را قادر میسازد تا با ارائه پیشنهادات منحصر به فرد، متمایز شوند.
این مهم با درک نیازهای مشتری و پرورش فرهنگ نوآوری مداوم، در شرکتها شکل می گیرد . در یک چشمانداز پویا و رقابتی کسب و کار، پذیرش نوآوری فقط یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت است. مهم این است که به آن اعتقاد داشته باشید و اقدامات مستمری را برنامه ریزی کنید.
علی اکبر سعیدی کیا