نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 تیر 1404 11:43 ق.ظ

بازاندیشی آموزش برای به حداکثر رساندن آمادگی نیروی کار

بازاندیشی آموزش برای به حداکثر رساندن آمادگی نیروی کار

۸ مه ۲۰۲۵

همزمان با تکامل سریع‌تر صنایع، کالج سنتنیال در حال تعریف مجدد چگونگی همگامی آموزش است – از طریق آموزش در لحظه که با صنعت هماهنگ شده است تا در لحظه با آنها مطابقت داشته باشد.کارفرمایان در سراسر صنایع و قاره‌ها نگرانی یکسانی را ابراز می‌کنند: آموزش با نوآوری همگام نیست. در مواجهه با تغییرات سریع فناوری و تغییر بازارهای کار، صنایع دیگر راضی نیستند که سه یا چهار سال منتظر بمانند تا استعدادها از برنامه‌های سنتی ظهور کنند.

این موضوع به دنبال گرفتن سریع مدرک یا حذف مراحل نیست – بلکه به دنبال تغییر شکل نحوه تطبیق آموزش با تکامل در لحظه کار است. در کالج سنتنیال، ما این تغییر را با یک مدل آموزشی الهام گرفته از زنجیره تأمین جهانی، یعنی آموزش در لحظه (JIT)، پذیرفته‌ایم.

تحویل به موقع (JIT) که از شیوه‌های مبتنی بر کارایی مدیریت زنجیره تأمین در صنعت خودرو زاده شده است، با اطمینان از رسیدن قطعات فقط در زمان نیاز، کاهش ضایعات و افزایش پاسخگویی، انقلابی در تولید ایجاد کرد. امروزه، همین اصل در حال تغییر توسعه نیروی کار است. زبان‌آموزان و صنایع، آموزشی را انتخاب می‌کنند که مهارت‌های دنیای واقعی را به سرعت ارائه دهد. این آموزش‌ها که مرتبط، پاسخگو و نتیجه‌محور هستند، جایگزینی برای برنامه‌های سنتی چند ساله هستند.

جاناتان هک، رئیس Centennial Innovates، دپارتمان تحقیقات کاربردی، نوآوری و کارآفرینی در Centennial، گفت: «صنعت منتظر دیپلم سه ساله نیست. آنها امروز به مهارت نیاز دارند.«وظیفه ما برآورده کردن آن لحظه است. دانشگاه‌ها باید به دنبال تربیت فارغ‌التحصیلان متعهد به نوآوری مداوم باشند.»

در قلب رویکرد سنتنیال، ارتباط عمیقی با صنایعی که به آنها خدمت می‌کنیم، وجود دارد. ما مفتخریم که فرصت‌های آموزشی متنوع و پاسخگو را ارائه می‌دهیم که مهارت‌های کاربردی و عملی دنیای واقعی را در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد که می‌توانند بلافاصله از آنها استفاده کنند – از جمله تحقیقات کاربردی، ریزنمرات و یادگیری قراردادی با صنعت.

تحقیقات کاربردی با سرعت صنعت

کالج سنتنیال با ۵۹۹ دانشجو در دوره‌های کارآموزی تحقیقاتی با حقوق در سال گذشته، برترین کالج در کانادا برای مشارکت دانشجویان در تحقیقات کاربردی است. برنامه‌های تحقیقاتی کاربردی سنتنیال از طریق هشت حوزه نوآوری متنوع – شامل هوافضا، تولید پیشرفته، سلامت دیجیتال، حمل و نقل، انرژی، تجزیه و تحلیل داده‌ها، نوآوری اجتماعی و کارآفرینی تأثیرگذار – تجربه ارزشمند کار مستقیم با شرکای صنعتی در مورد چالش‌های دنیای واقعی را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

در پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی، دانشجویان ما مهارت‌های فنی مختلف مورد نیاز برای کار با تجهیزات مورد نیاز برای جمع‌آوری، سازماندهی، تفسیر و گزارش داده‌های پروژه را عمیق‌تر می‌کنند و آنها را به کاندیداهای اصلی نیروی کار تبدیل می‌کنند. آنها همچنین در ارائه‌های منظم و به‌روزرسانی‌های پروژه به همسالان و شرکای صنعتی خود شرکت می‌کنند و مهارت‌های مدیریت پروژه، مدیریت زمان، کار تیمی و ارتباطی خود را بیشتر تقویت می‌کنند.

“نوآوری مداوم”

جاناتان هک گفت: «این چیزی است که داوطلبان آماده به کار را به موقع به صنعت تحویل می‌دهد.» «دانشجویان ما هر روز روی همان تجهیزاتی کار می‌کنند که صنعت از آنها استفاده می‌کند. آنها نه تنها برای آینده آماده هستند، بلکه همین الان هم آماده هستند.»

بیپول جا، دانشجوی اهل نپال در برنامه فناوری مهندسی تولید هوافضا را در نظر بگیرید. او به یک محقق دانشجویی تبدیل شد و از نزدیک با شرکت هواپیمایی برادران مارش برای آزمایش و اعتبارسنجی سه نوع مختلف بوشینگ برای کاربردهای هوافضا همکاری کرد.

بیپول گفت: «در اینجا، ما ابزارها را یاد می‌گیریم، ما ماشین‌ها را یاد می‌گیریم. ما در دوره‌های خود در مورد آنها یاد می‌گیریم، اما با سنتنیال اینوویتس، من تجربه عملی واقعی کسب می‌کنم. در پروژه‌ام، از دستگاه سیستم‌های آزمایش مواد (MTS) استفاده می‌کنم. این دستگاه یک استاندارد صنعتی برای آزمایش‌های تنش و پیچش، هر آزمایشی که شامل فشرده‌سازی، کشش و پیچش باشد، است. ما یک دوره مقدماتی در کلاس در مورد نحوه کار دستگاه داشتیم، اما در حال حاضر من می‌دانم که چگونه با دستگاه کار کنم.»

«من چیزهای زیادی یاد می‌گیرم. همچنین با اساتید دیگری صحبت می‌کنم که به من یاد می‌دهند در صنعت چه کار می‌کنند. این چیزها در کتاب‌ها نیستند، چیزی است که شما از تجربه یاد می‌گیرید. من از تجربه دیگران یاد می‌گیرم و این چیزی است که من بسیار از آن سپاسگزارم.»

در دو سال گذشته، بیپول بخشی از سه پروژه تحقیقاتی کاربردی با شرکای صنعتی مختلف در بخش‌های هوافضا و تولید پیشرفته بوده است. مهارت‌های فنی توسعه‌یافته شامل طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)، تحلیل المان محدود (FEA)، دینامیک سیالات محاسباتی (CFD)، زیمنس NX، تست مکانیکی، چاپ سه‌بعدی و موارد دیگر است.

مدارک خرد: ماژول‌های کوچک، تأثیر بزرگ

یکی دیگر از ابزارهای قدرتمندی که کالج سنتنیال برای ارائه آموزش‌های به موقع استفاده می‌کند، ریزمدارک است – برنامه‌های کوتاه، متمرکز و انعطاف‌پذیر که منعکس‌کننده مهارت‌های خاص مورد تقاضا در صنعت هستند.

این‌ها راهی کارآمد برای کارگران هستند تا بدون دور شدن از شغل خود، مهارت‌های خود را ارتقا دهند یا تغییر دهند. چه هیدرولیک پیشرفته برای تکنسین‌های هوافضا، چه مدیریت امنیت سایبری برای متخصصان فناوری اطلاعات، یا گرافیک دیجیتال کاربردی برای متخصصان بازاریابی و رسانه، ریزاعتبارنامه‌های سنتنیال به طور هدفمند برای پیشبرد مشاغل طراحی شده‌اند.

میشل دِکوست، رئیس مرکز آموزش آنلاین و ریزاعتبارنامه‌ها، گفت: «ریزاعتبارنامه‌ها ابزار چابک ما هستند. آن‌ها به ما اجازه می‌دهند تا به سرعت حرکت کنیم و یادگیری بسیار مرتبط را در جایی که بیشتر مورد نیاز است، ارائه دهیم.»

در حال حاضر، سنتنیال ۱۷ برنامه ریزاعتبارنامه ارائه می‌دهد که طیف گسترده‌ای از صنایع از جمله هوافضا، تولید، فناوری، غذا و گردشگری و تجارت را پوشش می‌دهد.

آموزش قراردادی برای صنعت

کالج سنتنیال فراتر از پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی برای دانشجویان و ریزاعتبارنامه‌ها، همچنین راه‌حل‌های آموزش قراردادی رو به صنعت را ارائه می‌دهد – یادگیری سفارشی که به طور خاص برای نیروی کار طراحی شده است.

ویرجینیا ماکیاوللو، معاون رئیس توسعه کسب و کار جهانی، گفت: «با آموزش قراردادی، ما دقیقاً در همان جایی که کارفرمایان هستند، با آنها ملاقات می‌کنیم. ما آموزش‌های سفارشی و با تأثیر بالا ایجاد می‌کنیم که با تیم‌ها، جدول زمانی، فناوری و واقعیت آنها متناسب است.»

کالج سنتنیال برنامه‌های آموزشی قراردادی زیادی را به شرکای صنعتی ارائه داده است. به عنوان مثال، دانشکده حمل و نقل ما – بزرگترین مرکز آموزش حمل و نقل در کانادا – با بمباردیه، کمیسیون حمل و نقل تورنتو (TTC) و همچنین سایر آژانس‌ها و سازمان‌های حمل و نقل همکاری کرده است تا کارکنان خود را بر اساس نیازهای خاص خود ارتقا دهد.

توسعه ذهنیت کارآفرینی با برنامه درسی مشترک

در سنتنیال، کارآفرینی فقط در مورد ایجاد کسب و کار نیست – بلکه یک ذهنیت برای ایجاد و ارائه ارزش، شناسایی فرصت‌ها برای ایجاد تغییر و تبدیل ایده‌ها به عمل است – همراهی ارزشمند برای هر بخش، زمینه یا شغلی.

مرکز نوآوری و کارآفرینی ما (COIE) هر ساله بیش از 100 کارگاه آموزشی ذهنیت و مهارت کارآفرینی را به صورت رایگان و مجازی برای دانشجویان کالج سنتنیال و جامعه بزرگتر ارائه می‌دهد. آنها معتقدند که کارآفرینی کانالی منحصر به فرد برای تقویت مهارت‌های ضروری جدید – مانند خلاقیت، نوآوری، تفکر انتقادی، حل مسئله، رهبری، تاب‌آوری و موارد دیگر – ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، آزمایشگاه نوآوری یادگیری همه‌جانبه COIE از واقعیت مجازی (VR) و هوش مصنوعی (AI) برای تسهیل توسعه مهارت‌های ارتباطی استفاده می‌کند، جایی که شرکت‌کنندگان می‌توانند به طور فعال سخنرانی‌ها و ارائه‌ها را در مکان‌های شبیه‌سازی شده – همراه با تعامل با مخاطب و بازخورد خودکار – تمرین کنند تا اعتماد به نفس، زبان بدن و تماس چشمی، داستان‌سرایی، ارائه و مهارت‌های سخنرانی در جمع خود را بهبود بخشند.

حرکت به جلو: ساختن برای آنچه در آینده می‌آید

در عصری از تغییرات شتابنده، کالج سنتنیال در حال تعریف مجدد آموزش نیروی کار است – کاربردی، چابک و متصل به صنعت. فرصت‌های آموزش به موقع ما شامل مشارکت‌های تحقیقاتی کاربردی مشترک، ریزاعتبارهای قابل انباشت، آموزش قراردادی و آموزش کارآفرینی تعبیه شده است – که همه اینها به طور فعال یک اکوسیستم یادگیری ایجاد می‌کنند که پاسخگوی خواسته‌های صنعت است.

https://www.innovationnewsnetwork.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *