نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 فروردین 1404 12:01 ق.ظ

عملکرد نوآوری و همکاری های نوآوری

عملکرد نوآوری و همکاری های نوآوری

 در این روز ها ، ادبیات در موردنوآوری و  محرک های عملکرد نوآورانه در سطح شرکت ها بسیار زیاد است. این موارد به برداشتهای غیر حرفه ای از موضوع نوآوری هم می انجامد .

عوامل سنتی مورد علاقه شرکت ها در خصوص فعالیت های تحقیق و توسعه از جمله این موارد هستند. ، اما باید دانست که  شرکت‌های بزرگ تر لزوما بعلت داشتن امکانات بیشتر ، نوآورتر از شرکت‌های کوچک نیستند.

یکی از مهمترین عوامل موثر در اثربخشی نوآوری چابک بودن یک سازمان برای پیوند نیاز های مشتریان به جریان تحقیق و توسعه و نیز عرضه پاسخهایی به آن نیاز هاست.

 تحقیقات در مورد مزایای شرکت‌های جوان و چابک نسبت به شرکتهای قدیمی در صنایع مختلف اگر چه صد در صد و قطعی نیست، اما برخی از مزیت‌ها را برای شرکت‌های جوان در صنایع جدید نشان می دهد . سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه به شرکت‌های بزرگ در همکاری با شرکتهای نوپا به سیستم نوآوری کمک می‌کند . یکی از مزایای این امر اثر مستقیم بر کالاها، خدمات و فرآیندهای جدید،  و همچنین ایجاد ظرفیت جدید در شرکت است .

مشکلی که در این مشارکتهای نوآوری رایج است فقدان تجربه و نگرش سیستمی همه جانبه است . باید دانست که  وجود انواع مختلف نوآوری مانند محصول، فرآیند، سازمان، بازاریابی، مدل کسب و کار و سایر موارد در اشکال مختلفی از مشارکت  شکل می گیرند .

 مدیران شرکتهای بزرگ باید فرهنگ همکاری و مشارکت را در انعطاف با بکار گیری شرکتهای کوچک و خلاق و نوپا گسترش دهند .

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *