نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

27 اسفند 1403 8:18 ب.ظ

نوآوری برای خلق ارزش

نوآوری برای خلق ارزش

امروزه، مدیران کسب و کار ها ، رهبران سیاسی، مدیران آموزشی و حتی مدیران دولتی در کشورمان ، همگی ضرورت نوآوری را تاکید می کنند .

باید توجه داشت که در یک مفهوم گسترده، نوآوری مترادف با تغییر است و  تغییر می تواند ناشی از پدیده های طبیعی، طراحی و نبوغ انسانی  و یا تلاش های مشترک افراد در قالب تیم ها باشد .

از سوی دیگر ، پیشرفت‌های علمی و فناوری، ایده‌هایی را برمی‌انگیزد که همگی تغییراتی هستند که اغلب  از نتایج نوآوری هستند.

برای این تغییر بایستی آمادگی داشت و آنها را به ارزش تبدیل نمود . اغلب نوآوری را به عنوان ایده‌های جدیدی تعریف می‌ شوند که در واقع به روش‌های اساسی متفاوت برای ایجاد ارزش جدید و یا اضافی  اجرا می‌شوند .در این مسیر باید توجه داشت که نوآوری به نفع همه ذینفعان باشد و  نه فقط ارایه کننده ایده یا سازمان.

بسیاری از کشورها نوآوری را به عنوان یک استراتژی کلان خود پذیرفته اند. به عنوان مثال، سنگاپور ایجاد کشور هوشمند را بر مبنای نوآوری ، به عنوان استراتژی ملی خود اعلام کرد .

در تعیین دامنه نوآوری باید به تغییرات سریع بازار ها و جهانی شدن، دیجیتالی شدن، تغییر جمعیت ، مسائل زیست محیطی، که تمرکز استراتژیک نوآوری را ایجاب می نماید توجه داشت.

 سازمان‌ها بر نوآوری برای یافتن راه‌های جدید برای انجام درست کارها، تمرکز بر مدیریت کیفیت و بهبود کارایی بایستی در زیر چتر این استراتژی ملی شکل جدید کسب و کار خود را تعریف نمایند وحرکتهایی از کلان و خرد وهماهنگ  و با تأکید استراتژیک به چگونگی انجام کارهای درست  در کشور برای حل مسایل اساسی  ، سیستم تصمیم گیری و اثربخشی زنجیره ارزش باید شکل بگیرد .

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *