
همه ما کم و بیش با ادبیات نوآوری آشنا هستیم و خود این کلمه می تواند به کسی که ارتباط مستقیمی هم با آن ندارد کمک کند . اما نوآوری واقعا چیست و چه جیزی را ایجاد می کند ؟
نوآوری ها زمانی نوآورانه هستند که به طور مداوم امور جاری را بهینه سازی نموده و در یک کسب و کار ،تجربه مشتری را که شرکت به بازار خود ارائه می دهد، اصلاح کند.
نوآوریها از طریق ایجاد تغییر در محصولات، فرآیندها، مدلها، مفاهیم، طرحها و خدماتی که برای دیگران متفاوت و یا منحصربهفرد و قابل توجه هستند، تحقق مییابند.
از دیدگاه کسب و کار، نوآوری هایی نوآورانه اطلاق می شوند که :
شاخص کاملاً جدیدی را برای یک کسب و کار ایجاد می کنند .
این موارد ، چیزی را که باعث ایحاد ارزش است را به سازمان اضافه می کنند. و یا ، نوآوری زمانی نوآورانه است که روشی جدید و بهبود یافته برای انجام کارها ارایه کند. این امر ارزش جدید ایجاد می کند و به طور مداوم کسب و کار ها را برای تغییرات فناوری آینده مجهز می کند.
به عباذت دیگر :
نتایج عینی و عملی ایجاد می کند که کارکنان و حتی مشتریان را تشویق می کند تا از منظری متفاوت به محصولات نگاه کنند.
بنابراین در هردامنه و بخشی که فعالیت می شود باید این دیدگاه جاری باشد تا به اصل هدف نوآوری دست یافت.
علی اکبر سعیدی کیا