بنظر می رسد که نوآوری درباره این است که بیرون از جعبه فکر کرده و کارهای نو را انجام داد . اما وقتی شما در جایگاه مدیریت نوآوری که عمدتا یک جایگاه سازمانی است نشسته اید بعضی کار ها را نباید کرد .
برای این موضوع باید به جنبه هایی فراتر از پروژه ها اندیشید و بهجای فهرستهای کارهایی که باید انجام دهید، سلامتی شخص شما و سازمانتان نیازمند فهرست کارهایی است که نباید انجام دهید.
تعجب نکنید .
مثل خوردن عسل است که می گویند شفابخش است ولی حتی بسیاری از چیزهایی که به طور کلی برای شما خوب هستند ، افزایش مداوم تعداد بیشتری از آنها ، بازدهی کاهشی را بدنبال دارد .
حالا به عسل و خوردن بیش از اندازه آن فکر کنید .
تنظیم اهداف، تدوین وظایف و فرایندهای مرتبط با آنها می تواند به جهت گیری عصبی ارزشمندی منجر شود، و لی باید دانست که این موارد معمولاً از طریق لیست کارهای در دست اجرا انجام می شود . در بسیازی موارد همین اصل برعکس عمل می کند.
ورود به جزییات و فعالیتهای بسیار کوچک و کاملاً غیر ضروری شما را از آرامش مورد نیاز برای دنبال کردن کل سیسم باز می دارد.
یک روانشناس که اسمش خاطرم نیست می گوید که ، با وجود اینکه زمان محدود است، ما همیشه کارهای بیشتری را به لیست کارهای خود اضافه می کنیم به این امید که باعث پیشرفت ما شود.
اما اکنون در نوآوری نوآوری کنید و لیستی درست کنید که نباید انجام دهید .
علی اکبر سعیدی کیا