نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 آذر 1403 10:59 ب.ظ

چگونه به عنوان یک مشاور مجازی کسب درآمد کنید

چگونه به عنوان یک مشاور مجازی کسب درآمد کنید

کوئینیشا جکسون رایت -25 اکتبر 2022

صرف نظر از اینکه به یک برنامه جانبی جدید نیاز دارید یا قصد دارید آن را به یک کنسرت تمام وقت تبدیل کنید، مشاوره مجازی یک راه سودآور و کارآمد برای دستیابی به مشتریان ایده‌آل شما و داشتن انعطاف‌پذیری برای کار از هر کجا که می‌خواهید است.

همه از نامزدهای شغلی گرفته تا شرکت های بزرگ برای رسیدن به اهداف خود به کمک نیاز دارند.برای رسیدن به این اهداف، افراد و مشاغل اغلب از خدمات مشاور استفاده می کنند.اکثر مردم برنامه های شلوغی دارند که ملاقات حضوری را دشوار می کند. این فرصت را برای کسب درآمد به عنوان یک مشاور مجازی باز می کند.

صرف نظر از اینکه به یک برنامه جانبی جدید نیاز دارید یا قصد دارید آن را به یک کار تمام وقت تبدیل کنید، مشاوره مجازی یک راه سودآور و کارآمد برای دستیابی به مشتریان ایده‌آل شما و داشتن انعطاف‌پذیری برای کار از هر کجا که می‌خواهید است.

مشاوران مجازی طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهند.

نمونه موضوعات مشاوره مجازی

یکی از بزرگترین مزایای مشاوره مجازی این است که به اندازه کافی همه کاره است تا هر موضوعی را که می توانید تصور کنید پوشش دهد. مشتریان بالقوه برای همه چیز از استراتژی های جستجوی شغل گرفته تا بازاریابی رسانه های اجتماعی به کمک نیاز دارند و اگر مهارت و تجربه دارید، می توانید راه حل هایی برای مشکلات آنها ارائه دهید.

چه به تازگی شروع به کار کرده باشید و چه در حال انتقال مشاوره فعلی خود به صورت آنلاین، هستید [تحقیق] گام مهمی است. می‌خواهید نه تنها بدانید که آیا خدماتی که ارائه می‌دهید مورد نیاز است، بلکه آیا می‌توان آن را به صورت آنلاین به افرادی که می‌خواهند به شما پول پرداخت کنند، تحویل داد؟

با این حال، تخصص به تنهایی موفقیت به عنوان یک مشاور مجازی را تضمین نمی کند. باب مینهاس، یک مشاور مدیریت با بیش از 17 سال تجربه مشاوره، انجام تحقیقات بازار را برای محدود کردن نوع خدمات ارائه شده و ارزش آنها برای مشتریان بالقوه توصیه می کند.هنگامی که تحقیقات خود را انجام دادید، Minhas پیشنهاد می کند از یک گروه بتا برای آزمایش خدمات مشاوره خود استفاده کنید.

انتظار داشته باشید که این یک تجربه یادگیری است و بازخورد و همچنین توصیفات را دریافت کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام بخش‌های تجربه مشاوره مجازی، به‌ویژه نتایج را بررسی و اندازه‌گیری کنید.

با چنین طیف گسترده ای از گزینه ها در مشاوره، ممکن است فکر کنید ایده آل است که خود را به عنوان یک همه کاره در مشاوره معرفی کنید تا بیشترین مشتری را به دست آورید. در حالی که از نظر تئوری این ایده خوبی به نظر می رسد، اما در واقع می تواند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد.

به عنوان یک متخصص عمومی، شما در معرض خطر این هستید که خودتان را بیش از حد ضعیف کنید که نمی توانید با صنایع مختلف همگام شوید. همچنین یافتن و برقراری ارتباط با مخاطبان هدف خود به چالش بیشتری تبدیل می شود. مشتریان بالقوه ممکن است در مورد کاری که انجام می‌دهید سردرگم شوند و در صورت نیاز به کمک برای مشکل خاصی، کمتر شما را استخدام خواهند کرد.

گزینه بهتر تمرکز بر یک تخصص یا صنعت خاص است. این به شما کمک می کند تا به عنوان یک متخصص پیشرو در آن جایگاه قرار بگیرید.

فرض کنید می خواهید در فضای سلامتی با تمرکز بر مادران شاغل مشاور باشید. در این صورت، می‌توانید با عضویت در گروه‌های فیسبوک و اشتراک‌گذاری نکات و توصیه‌ها با سایر اعضا، مشتریان هدف خود را پیدا کنید. با همکارانی در لینکدین که برای برندهای سلامتی کار می کنند که با مخاطبان شما صحبت می کنند و به طور منظم با آنها در ارتباط هستند، ارتباط برقرار کنید. مقالات و وبلاگ هایی را بخوانید که موضوعات سلامتی را پوشش می دهند و آنها را با شبکه های خود به اشتراک بگذارید.

با آگاه ماندن در جایگاه خود و درگیر شدن و به اشتراک گذاری مداوم با مخاطبان هدف خود، اطمینان حاصل می کنید که وقتی به دنبال مشاور می گردند، در ذهن آنها باقی خواهید ماند.

ایجاد درآمد تکرارشونده

حتی زمانی که تخصص لازم را دارید که وارد مشاوره شوید، ممکن است در یافتن بهترین راه برای ارایه بسته  خدمات خود با مشکل مواجه شوید. بودجه مشتریان بالقوه شما به اندازه نیازهای خاص آنها متفاوت است. مهم است که بدانید پایگاه مشتری شما چه کسی است و چه چیزی می تواند بپردازد، اما همچنان خدمات خود را به گونه ای بسته بندی کنید که درآمد پایدار و مکرر به شما بدهد.

شما نمی توانید همیشه همه جا باشید. فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که تاثیر زیادی داشته باشند و برای شما مفید باشند و با نقاط قوت خود بازی کنید.

اگرچه مشاوره یک سرویس یکباره به نظر می رسد، تلاش برای دستیابی به مشتریان جدید در هر ماه بسیار چالش برانگیزتر از حفظ مشتریانی است که در حال حاضر دارید. یکی از گزینه‌های حفظ این روابط با مشتری، یک سرویس ماهانه است که در آن پیشرفت آنها را بررسی می‌کنید و به هر سؤالی که ممکن است پیش آمده پاسخ دهید.

کریستال کاوینگتون، یک مدیر روابط عمومی توضیح می‌دهد: «یک راه عالی برای ارائه مشاوره مجازی، ارائه یک عضویت ماهانه کم‌هزینه برای دسترسی به چت پرسش و پاسخ، تماس‌ها و ایمیل‌های ماهانه، یا بررسی ماهیانه کسب‌وکار برای حفظ [مشتریان] و مشاور بازاریابی در مسیر اهداف است».

او این کار را خودش با گروه کوچکی از مردم انجام می‌دهد که برای دسترسی به خدمات او ماهانه هزینه می‌پردازند. کاوینگتون می‌گوید: «این یک درآمد مکرر برای من و منابع کم‌هزینه برای آنها فراهم می‌کند.

راه های دیگر برای کسب درآمد به عنوان مشاور مجازی

چگونه به عنوان یک مشاور مجازی به طور غیر فعال درآمد کسب کنید

در حالی که مشاوره سنتی معمولاً شامل نشستن در یک جلسه تک به تک با مشتریان است، شما می توانید به عنوان یک مشاور مجازی از چندین راه مختلف درآمد کسب کنید.

در شروع کار، احتمالاً می خواهید به جلسات فردی مشتری پایبند باشید. همانطور که تجربه بیشتری به دست می آورید، در نظر داشته باشید که محصولاتی را برای تکمیل خدمات مشاوره خود ارائه دهید که به مشتریان شما ارزش می بخشد.

1. کتاب های الکترونیکی

کتاب الکترونیکی منبع مفیدی است که می توانید با اطلاعات عمیق تر در زمینه تخصص خود به مشتریان خود ارائه دهید. آنها می توانند قبل یا بعد از مشاوره اولیه به آن مراجعه کنند. در حالی که ایده ایجاد یک کتاب الکترونیکی ممکن است دلهره آور به نظر برسد، این احتمال وجود دارد که شما احتمالاً بیشتر محتوای مورد نیاز خود را از قبل داشته باشید.

اگر وبلاگ دارید یا به طور مرتب اطلاعات مفیدی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، می توانید آن پست ها را گسترش دهید و آنها را برای کتاب الکترونیکی خود تغییر دهید. این کار به مقداری کار از قبل نیاز دارد، اما پس از تکمیل، کتاب الکترونیکی می‌تواند یک جریان درآمد غیرفعال عالی برای ارائه خدمات شما باشد. همچنین این یک راه عالی برای تثبیت قدرت و تخصص خود در جایگاه خود است.

2. دوره های آنلاین

همانطور که تجارت مشاوره شما رشد می کند، احتمالاً با روندها، مشکلات و سوالات متداول مشتریان خود مواجه خواهید شد. به جای تکرار اطلاعات یکسان برای هر مشتری، یک دوره آنلاین با Teachable یا یک پلتفرم مشابه ایجاد کنید. یک برنامه آنلاین روشی کارآمد برای ارائه ارزش به مشتریان شما است و در عین حال به آنها امکان می دهد با سرعت خودشان یاد بگیرند.

مانند یک کتاب الکترونیکی، ایجاد یک دوره به کمی کار مقدماتی نیاز دارد، اما اگر به طور کامل برای جلسات یک به یک رزرو شده باشید و برای ایجاد درآمد مکرر برای کسب و کار خود، برای مشتریان مفید است. شما همچنین می توانید از آن به عنوان سرنخ برای جذب مشتریانی که خواهان خدمات عمیق تر هستند استفاده کنید.

3. راهنماها و الگوها

همه یک قالب خوب را دوست دارند. این یک ابزار سریع و ساده است که می توانید برای ارائه نمونه هایی از همه چیز از نوشتن نامه پوششی گرفته تا تنظیم یک پاسخ ایمیل خارج از دفتر یا تدوین بودجه ایجاد کنید.راهنماها، اسکریپت‌ها و الگوها گزینه‌های مفیدی برای مشتریانی هستند که ممکن است وقت (یا تمایل) برای شرکت در یک دوره آنلاین یا کتاب الکترونیکی نداشته باشند.

به عنوان یک مشاور آنلاین چقدر می توانید درآمد کسب کنید؟

سایت دستمزد Glassdoor تخمین می زند که درامد  یک مشاور مجازی تمام وقت به طور متوسط ​​حدود 77638 دلار در سال است، با محدوده پایین رده 53000 دلار و محدوده سطح بالا 113000 دلار.

اما اگر برای خودتان کار می‌کنید، می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید درآمد داشته باشید یا کمتر. نحوه قیمت گذاری خدمات خود بر اساس عوامل مختلفی از جمله سال ها تجربه، حوزه تخصص، هزینه های شخصی و اینکه آیا به صورت پاره وقت یا تمام وقت مشاوره خواهید داشت، متفاوت است.

از آنجایی که این کسب و کار شماست، می توانید محصولات و دوره هایی را علاوه بر خدمات مشاوره ای ارائه دهید و هیچ محدودیتی برای درآمد بالقوه خود قائل نشوید.

چگونه خدمات خود را می فروشید؟

هنگامی که تصمیم گرفتید چه خدماتی را می‌خواهید ارائه دهید، مشتری ایده‌آل شما کیست و چقدر می‌خواهید هزینه کنید، گام بعدی یافتن مشتریان است.شما نمی توانید همیشه همه جا باشید. فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که تاثیر زیادی داشته باشند و برای شما مفید باشند و با نقاط قوت خود بازی کنید.

به گفته پیج آرنوف-فن، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت مشاوره بازاریابی Mavens & Moguls، ابزارهای زیادی در دسترس هستند، اما شما باید تعداد کمی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.

او می‌گوید این می‌تواند شامل مواردی مانند سخنرانی در کنفرانس‌ها، نوشتن پست‌های وبلاگ مهمان، یا میزبانی پادکست‌ها و وبینارها باشد. این به شما این فرصت را می دهد که به طور منظم در مقابل مشتریان بالقوه خود قرار بگیرید و آنچه را که برای ارائه دارید به آنها نشان دهید.

همچنین ممکن است لازم باشد زمان زیادی را صرف بازاریابی آنلاین خدمات خود کنید. با این همه پلتفرم، تصمیم گیری برای استفاده از کدام پلتفرم ها برای کسب و کارتان می تواند دشوار باشد. با این حال، برای حضور در همه جا به یکباره تحت فشار نباشید.

Arnof-Fenn توصیه می کند که اگر مشتریان شما از فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام برای یافتن شما استفاده نمی کنند، لازم نیست آنها را در اولویت قرار دهید. یکی را انتخاب کنید که مشتریان ایده آل شما بیشتر از آن استفاده می کنند و کسب و کار خود را در آنجا ایجاد کنید.داشتن شهرت آنلاین خوب برای ایجاد یک شبکه خدمات حرفه ای قوی و تبلیغات شفاهی مثبت بسیار مهم است.”

کلید رشد کسب و کار آنلاین شما این است که شما را در دسترس و به راحتی پیدا کنند. اطلاعات تماس خود را در تمام نمایه های رسانه های اجتماعی و مطالب بازاریابی محتوا و همچنین امضای ایمیل خود قرار دهید. همیشه سرنخ های مشتری را دنبال کنید و سیستمی را راه اندازی کنید تا در تماس باشید، حتی اگر آماده ثبت نام فوری برای خدمات شما نباشند.

یک مشکل پیدا کنید و یک راه حل ایجاد کنید

مانند هر کسب و کار آنلاین، مشاوره مجازی برای موفقیت خود نیازمند تلاش، آزمون و خطا و پشتکار زیادی است. با این حال، اجازه ندهید ایده کار سخت شما را بترساند. مهمترین بخش کسب و کار شما این است که بر ارزشی که به مشتریان خود ارائه می دهید متمرکز بمانید.

این احتمال وجود دارد که مخاطبان هدف شما همیشه با چالش هایی روبرو شوند که برای حل آنها به کمک نیاز دارند. اگر بتوانید به طور مداوم نشان دهید که شما فردی هستید که می توانید آن مشکلات را حل کنید، مشتریان بیش از حد مایل به پرداخت برای خدمات شما خواهند بود.

آسیب شناسی

بحث در این روش کار در کشور ما یک بحث کاملا جدید است و علاوه بر آن فرهنگ مدیریت در کشور بسختی چنین روشهایی را می پذیرد . موضوع مهم دیگر این است که بعلت مشکلات فراسازمانی اکثر مدیران فکر می کنند که اگر بخواهند چنین اقداماتی را نیز انجام داده و از مشاوره بطرق مختلف استفاده نمایند مشکلات و تهدید های محیطی اجازه این کار را نمی دهد و اثر بخشی مشاوره کافی نخواهد بود . این تفکر نادرستی است زیرا همیشه و در هر شرایطی می توان راهکارهای درون سازمانی برای مقابله با محدودیت  و تهدیدهای محیطی را برای پایداری تعریف و به برنامه تبدیل نمود .

مطالعه موردی

آمازون پس از پایان دادن به آمازون Care، مجدداً به بخش سلامت از راه دور با آمازون کلینیک، بازاری برای مشاوران مجازی شخص ثالث وارد می شود.

15 نوامبر 2022 -پزشکی از راه دور و خدمات مراقبت های بهداشتی آنلاین

چگونه به عنوان یک مشاور مجازی کسب درآمد کنید

اعتبار تصویر: elenabs در یک پنجره جدید باز می شودGetty Images

جوهر خرید 4 میلیارد دلاری آمازون از OneMedical هنوز خشک نشده است، اما در این میان، این غول خدمات آنلاین یک حرکت دیگر به سمت سلامت از راه دور و به طور کلی خدمات پزشکی در اختیار دارد. این شرکت امروز در حال پایان دادن به کلینیک آمازون است، که آمازون آن را به عنوان یک “فروشگاه” سلامت مجازی توصیف می کند: کاربران می توانند برای مراقبت از راه دور جستجو کنند، با آنها ارتباط برقرار کنند، و هزینه آن را بپردازند، و به شرایط مختلفی رسیدگی کنند که برخی از محبوب ترین آنها برای رایزنی های امروز سلامت از راه دور هستند.

کلینیک آمازون در ابتدا در 32 ایالت در ایالات متحده راه اندازی می شود. این کلینیک با بیمه درمانی و این نکته کار نمی کند و قیمت کلی بسته به ارائه دهندگان، شرایط و موقعیت مکانی متفاوت خواهد بود. (یک مثال، اتصال با یک کلینیک برای درمان آکنه در نوادا حدود 40 دلار هزینه خواهد داشت، و شما می توانید از بین دو ارائه دهنده که پیشنهادات مختلف آنها در جدول مقایسه ای ارائه شده است، انتخاب کنید. مثال دیگر، برای چشم صورتی (ملتحمه) در نیوجرسی، شکاف قیمتی بیشتر بین 30 تا 48 دلار بین دو ارائه دهنده لیست شده است.)

به نظر می رسید که کلینیک آمازون زمانی که کاربران ویدیویی را در یوتیوب مشاهده کردند که پس از جلب توجه رسانه ها به سرعت حذف شد، فاش شد. اکنون به طور رسمی و در یک لحظه حساس راه اندازی می شود.

تنها چند ماه از تعطیلی آمازون Care می‌گذرد که خدمات بهداشتی از راه دور برای کارمندان خود ایجاد کرده بود تا اینکه برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی آن در سراسر کشور و شرکت‌های شخص ثالث افزایش داد. و به طور کلی، این شرکت، مانند بسیاری دیگر در حوزه فناوری، احساس فشار اقتصادی می کند. بنا بر گزارش ها، این کشور در حال آماده شدن برای ایجاد دور بزرگی از اخراج، به طور بالقوه 10000 شغل و احتمالاً در این هفته است. و علاوه بر آن تعدادی از عملیات خود را کاهش داده و کاهش داده است.

کلینیک آمازون درباره شرکتی است که مجوز دیگری در بازار مراقبت های بهداشتی می گیرد و خود را به عنوان بازیگری در مشکلی همیشگی در ایالات متحده نشان می دهد: چگونه می توان شکاف بین افرادی را که برای بیماری هایی که پیچیده تر از سفر به آمریکا هستند به کمک پزشکی پر کرد. داروخانه، اما ممکن است سفرهای پرهزینه و وقت گیر به پزشک را توجیه نکند.

شرایط دیگری که علاوه بر آکنه و چشم صورتی پوشش می دهد شامل پر کردن مجدد آسم، کنترل بارداری، تبخال، شوره سر، اگزما، اختلال نعوظ، رشد مژه، تبخال تناسلی، بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD)، تب یونجه، پر کردن مجدد چربی خون، پر کردن مجدد فشار خون، پر کردن مجدد کم کاری تیروئید، ریزش موی مردان، میگرن، سینوزیت، ترک سیگار، عفونت های دستگاه ادراری (UTIs)، عفونت های قارچی و غیره.

کلینیک در قالب آمازون ساخته شده است. این بازاری است که در آن اشخاص ثالث می توانند از پلتفرم آمازون استفاده کنند و برای یافتن مشتریان به آن دسترسی پیدا کنند، و آمازون می تواند از اشخاص ثالث استفاده کند تا به سرعت آنچه را که به مصرف کنندگانش ارائه می دهد، افزایش دهد. و به آمازون کمک می کند تا قیف کسب و کار را برای سایر عملیات های آمازون گسترش دهد – در این مورد داروخانه آمازون، که می تواند هر نسخه ای را که از مشاوره های کلینیک به دست می آید را برآورده کند، و طبق گزارش ها آنقدر که انتظار می رفت در تجارت رونق نداشته است. (کاربران می توانند اسکریپت های کلینیک آمازون را در سایر داروخانه ها نیز پر کنند.)

ما از آمازون پرسیده ایم که آیا قصد دارد در کنار اشخاص ثالث، خدمات مشاوره بهداشتی از راه دور خود را (برچسب خصوصی، در اصطلاح تجارت الکترونیکی) ارائه دهد، و برای کشورهای بعدی چه برنامه ای دارد، آیا جاه طلبی های بین المللی وجود دارد یا خیر، و آیا این کار را انجام خواهد داد. بیمه درمانی را برای درمانگاه در آینده بپذیرید. ممکن است این زمینه را برای آمازون فراهم کند تا با بسته شدن آن خرید، آنچه را که در اینجا می‌سازد با OneMedical مرتبط کند.

تصویر بزرگتر برای کلینیک آمازون این است که این خدمات در چارچوب جاه طلبی های بزرگتر آمازون در بازار مراقبت های بهداشتی قرار می گیرد. این شرکت در حال حاضر یک شیمیدان آنلاین به نام داروخانه آمازون دارد که اشتراک‌ها را تکمیل می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا داروهای بدون نسخه را از طریق عضویت‌های Prime خریداری کنند و اقلام را ظرف دو روز ارسال کنند.

آمازون همچنین بر این باور است که خدمات بهداشتی از راه دور جدید، شکاف موجود در بازار را برطرف می‌کند تا به کاربران مشاوره‌های بهداشتی برای بیماری‌های جزئی‌تر ارائه دهد. برخی از موقعیت‌ها نیاز به مشارکت مستقیم پزشک دارند، که ممکن است با پوشش مراقبت‌های بهداشتی One Medical یا یک فرد تحت پوشش قرار گیرد. برخی از موقعیت ها ممکن است با مراجعه به داروخانه از طریق بخار شخصی قابل حل باشد.

این شرکت در پست وبلاگ خود که این سرویس را اعلام می کند، خاطرنشان کرد: “اما ما همچنین می دانیم که گاهی اوقات شما فقط به یک تعامل سریع با یک پزشک برای یک نگرانی رایج سلامتی نیاز دارید که می تواند به راحتی به صورت مجازی برطرف شود.”

آمازون چندین سال است که در بخش مراقبت های بهداشتی هجوم آورده و جاه طلبی های خود را ترسیم کرده است. داروخانه آمازون پس از خرید PillPack راه اندازی شد. و با ادغام الکسا در محیط های مراقبت های بهداشتی، مراقبت های بهداشتی را به عنوان یک فرصت سازمانی بررسی می کند.

اما Amazon Care تنها قدمی نیست که در سفر طولانی‌تر خود برداشته است. در سال 2018، یک شرکت مشترک با JP Morgan و Berkshire Hathaway برای ایجاد یک عملیات مراقبت های بهداشتی کارکنان تشکیل داد و یک پزشک برجسته را برای رهبری آن منصوب کرد. به نظر نمی رسید که این سرویس هرگز آنطور که انتظار می رفت شکل نگرفت و در سال 2021  آن را تعطیل کرد.

نتیجه گیری

بر اساس این توصیف نتیجه گیری در این زمینه می تواند به شکل زیر انجام شود .

  1. تعریف و تعیین موضوع و دامنه آن برای مشاوره
  2. تعیین دقیق حوزه ( بازار هدف )
  3. شناسایی بازار هدف در فضای مجازی و بازاریابی اینترنتی
  4. اتصال شخص با شبکه های تخصصی اجتماعی
  5. اتصال با دانشگاههای مرتبط موضوعی و انجمن ها و گروههای تخصصی
  6. بروز ماندن از نظر اطلاعات تخصصی و دانش مرتبط
  7. شناسایی قدرت و توانایی و علایق مشتری در دایره ای که می تواند و می خواهد وارد شود.
  8. حفظ مشتری و ارتباط با او
  9. ارایه خدمات تکرار شونده برای درامد مستمر
  10. ارایه مستندات و اطلاعات به مشتریان
  11. برگزاری دوره های آنلاین و وبینار های برای مشتریان و یا بازار هدف
  12. قیمت گذاری صحیح و متناسب برای خدمات
  13. ایجاد برند شخصی و تقویت آن
  14. مربیگری در حوزه مورد مشاوره برای کارکنان مشتری

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *