نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

2 آذر 1403 1:47 ق.ظ

هیچ مدرکی دال بر این که آلرژن های آجیل از طریق سیستم های تهویه هواپیما پخش می شوند وجود ندارد

هیچ مدرکی دال بر این که آلرژن های آجیل از طریق سیستم های تهویه هواپیما پخش می شوند وجود ندارد

.

15 اکتبر 2024 – توسط مجله پزشکی بریتانیا-اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

متخصصان آلرژی و پزشکی هوانوردی در بررسی شواهدی که در Archives of Disease in Childhood منتشر شده است، می گویند هیچ مدرکی برای این باور رایج وجود ندارد که آلرژن های آجیل می توانند از طریق سیستم های تهویه هواپیما پخش شوند.

باقیمانده‌های آلرژن روی سطوح، مانند میزهای سینی، و صفحه‌های ویدئویی پشتی صندلی، خطر اصلی را ایجاد می‌کنند – خطری که احتمالاً با زمان‌های برگشت سریع که توسط بسیاری از اپراتورهای ارزان‌قیمت به کار می‌رود، تشدید می‌شود.

آنها اذعان می کنند که واکنش های آلرژیک به غذاها در طول پرواز 10 تا 100 برابر کمتر از “روی زمین” است، اگرچه این امر می تواند به دلیل اقدامات احتیاطی بیشتر مسافران مبتلا به آلرژی غذایی در هنگام پرواز باشد.

به گفته نویسندگان، حدود 2 تا 3 درصد از کودکان و 1 تا 2 درصد از بزرگسالان در بریتانیا آلرژی غذایی دارند. و نرخ های مشابهی در کشورهای با درآمد متوسط ​​تا بالا مشاهده می شود. آلرژی غذایی شایع ترین علت آنافیلاکسی است، یک واکنش آلرژیک بالقوه تهدید کننده زندگی.

در تلاش برای از بین بردن برخی از تصورات غلط در مورد خطرات در نظر گرفته شده برای مسافران مبتلا به آلرژی غذایی در پروازهای تجاری، نویسندگان از بررسی سیستماتیک شواهد منتشر شده مربوط به سال 1980 استفاده کردند که به سفارش سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا (CAA) در  2023تدوین شده است.

به گفته نویسندگان، به استثنای بخارات ماهی/غذاهای دریایی و قرار گرفتن در معرض آرد گندم ، واکنش های آلرژیک به غذاهای آئروسل شده نادر است و به ندرت قابل تکرار است.

در حالی که هنگام پوست اندازی آجیل می توان آلرژن های بادام زمینی را در سطوح بسیار کم در هوا شناسایی کرد، گرد و غبار به سرعت روی سطوح نشسته می شود و فقط در نزدیکی آجیل قابل تشخیص است، که به این معنی است که گرد و غبار بسیار کمی در هوا به گردش در می آید.

علاوه بر این، نویسندگان توضیح می‌دهند که سیستم‌های تهویه کابین هواپیما برای گردش هوا در سراسر هواپیما، نه در طول کابین، طراحی شده‌اند، بنابراین پتانسیل انتشار آلاینده‌های تولید شده توسط مسافران را در داخل کابین به حداقل می‌رسانند.

هوا در طول پرواز هر سه تا چهار دقیقه به طور کامل مبادله می شود. این با هر 10 دقیقه برای بیمارستان ها و کلاس های درس مقایسه می شود. در هواپیماهای تجاری بزرگ مدرن، حدود نیمی از ورودی هوا، هوای چرخشی است که از فیلترهای هوای ذرات عبور کرده است که به طور موثر گرد و غبار، بخارات، میکروب ها را حذف می کند و ذرات غذای آئروسل شده را به طور همزمان جذب می کند. نیمی دیگر از بیرون می آید.

پروتئین‌های غذا اغلب «چسبنده» هستند و هرگونه قرار گرفتن در معرض ناخواسته احتمالاً از آلودگی سطح روی صندلی‌ها، سیستم‌های سرگرمی پشتی صندلی و میزهای سینی ناشی می‌شود. این می تواند از دست ها یا به غذای در حال خوردن یا مستقیماً به دهان و/یا صورت منتقل شود.

نویسندگان تاکید می‌کنند که تمیز کردن این سطوح در شروع پرواز با دستمال‌های ضدعفونی‌کننده این خطر را به حداقل می‌رساند، و “با توجه به حداقل تمیز کردن کابین که اغلب در بین پروازها انجام می‌شود، به ویژه در هواپیماهای ارزان‌قیمت، بسیار مهم است.”

نویسندگان می گویند که اجازه دادن به مسافرانی که به مواد غذایی آلرژی دارند قبل از سوار شدن ممکن است در این زمینه مفید باشد.

اما اعلامیه‌هایی که از مسافران درخواست می‌کنند در طول پرواز آجیل مصرف نکنند، بعید است که خطر واکنش‌های حین پرواز را کاهش دهد و ممکن است اطمینان کاذب ایجاد کند.

در حالی که بسیاری از مسافران مبتلا به آلرژی غذایی ترجیح می‌دهند غذای خود را بیاورند، جایی که سرویس غذای داخل پرواز ارائه می‌شود، اکثر خطوط هوایی در صورت درخواست از قبل، گزینه‌های بدون آلرژی را ارائه می‌دهند.

و مسافرانی که در معرض خطر آنافیلاکسی غذایی هستند باید تزریق کننده های خودکار آدرنالین [اپی نفرین] مانند EpiPen را در چمدان دستی خود حمل کنند، زیرا این موارد همیشه در کیت های پزشکی داخل هواپیما گنجانده نمی شوند و خدمه کابین نیز همیشه مجاز به استفاده از آن نیستند.

شواهدی وجود ندارد که نشان دهد آلرژن‌های بادام زمینی یا آجیل درختی از طریق سیستم‌های تهویه کابین هواپیما پخش می‌شوند. در عوض، خطرات اصلی به دلیل عدم اجتناب از رژیم غذایی یا باقی‌مانده‌های آلرژن بر روی سطوح است که می‌تواند از طریق لمس منتقل شود – وضعیتی که تشدید می‌شود. در زمان‌های بسیار کوتاه با بسیاری از اپراتورهای کم‌هزینه، نویسندگان نتیجه‌گیری می‌کنند.

“شرکت‌های هواپیمایی باید سیاست‌های واضحی در رابطه با آلرژی‌های غذایی داشته باشند که به راحتی از طریق وب‌سایت‌ها یا در صورت درخواست در دسترس باشد. این سیاست‌ها باید به طور مداوم توسط کارکنان زمینی و خدمه کابین اعمال شوند تا اطمینان خاطر به مسافران آلرژیک غذایی و مراقبان آنها فراهم شود.”

https://medicalxpress.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *