شکل 1. مدل استاندارد منطقی (SLM)
19 سپتامبر 2024 – به روز رسانی از دانشگاه علوم کاربردی آمستردام شکل 1. مدل استاندارد منطقی (SLM)-
این بهروزرسانیها، بیانیههای مطبوعاتی و ارتباطات اعضای Science|Business Network هستند
نشان دادن تأثیر پژوهش پیچیده است، و این دقیقاً نقطه شروع سخنرانی افتتاحیه هری ون ویلیت، استاد تأثیر تحقیقات مبتنی بر عمل در دانشگاه علوم کاربردی آمستردام (AUAS) است.
در سخنرانی The Preview در مورد تأثیر و ارزش گذاری، هری ون ویلیت این کار دشوار را بر اساس پنج موضوع حل می کند. برای شروع، او پاسخ غالب به این پیچیدگی را زیر سوال می برد: یعنی اینکه ما دانش را مانند یک رله منتقل می کنیم و به نوعی در نهایت موفق می شویم آن را به تاثیر تبدیل کنیم. ون ولت استدلال می کند که این باور سنتی باید از بین برود، و او کلمه «تاثیر» را در این رابطه به عنوان یک مشکل به کار می برد.
از این گذشته، به عنوان یک “ورزش تماسی”، تحقیقات مبتنی بر تمرین به طرق مختلف به جامعه کمک می کند، از جمله به ویژه در فرآیند انجام تحقیقات. از تعامل مستقیم با ذینفعان و حرفه ای کردن محققان و دانشجویان تا کار بر روی راه حل های ساینده کوچک که منجر به تغییر در یک محله یا یک موسسه می شود.
بر اساس مدل منطق استاندارد، ارزشگذاری مسیری خطی را دنبال میکند که در آن فعالیتهای پژوهشی با خروجی، نتیجه و در نهایت ایجاد تأثیر دنبال میشوند. ابتدا تحقیق انجام می شود و سپس به دنبال کاربرد می باشد.
مدل منطق استاندارد
ون ویلیت در سخنرانی افتتاحیه خود استدلال میکند که ماهیت خطی SLM به پیچیدگی نحوه انجام تحقیقات عدالت نمیدهد. ما باید – و می توانیم – راهی جدید برای تعیین اینکه چگونه تحقیقات مبتنی بر عمل به تغییر کمک می کند پیدا کنیم.
تحقیقات مبتنی بر عمل همراه با زمینه عملی، با توسعه و به اشتراک گذاری دانش در طول فعالیت های تحقیقاتی و حتی در مراحل اولیه آماده سازی تحقیق در آنچه به عنوان بیان تقاضا شناخته می شود، کار می کند. مداخلات در عمل و با عمل از قبل باعث ایجاد تغییراتی در دانش، رفتار و نگرشها، نه تنها در میان محققان، بلکه در میان ذینفعان میشود. با وارد کردن ذینفعان به فعالیت های تحقیقاتی از همان ابتدا، ایجاد تأثیر از روز اول شروع می شود.
بعد دوم اثرات پیوسته