نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 مهر 1403 3:47 ب.ظ

نوآوری برای بازارهای بزرگ در کشور

نوآوری برای بازارهای بزرگ در کشور

در کشورمان بازارهای بزرگی وجود دارد که به آنها بعنوان یک عرصه ی اقتصادی برای فعالیتهای متنوعی از مدیریت تا بازرگانی و ساخت و تولید و طراحی و مهندسی نگاه نمی شود . یکی از مهمترین آنها موضوع مدیریت  انرژی است . بازاری به بزرگی 100 میلیارد دلار در سال .

این عرصه تا 20 سال پیش با اعطای سوبسید های مختلف به تولید کنندگان خودرو و انواع و اقسام وسایل و مواد ساختمانی داده می شد تا مطابق با طرحهای حمایتی دولت در محصولاتشان نوآوری کنند و یا در خطوط تولید کاهش مصرف انرژی بدهند .

با بروز و ظهور فناوری های مختلف دیجیتالی بسیاری از طرحهایی که در آن زمان برای صرفه جویی در انرژی  بعید بنظر می رسید حالا خود بعنوان یک عرصه فناوری و اقتصادی فعال شده است .

در این ارتباط هوش مصنوعی چیزی بیش از یک کلمه کلیدی است. این فناوری عامل بهره وری انرژی در  آینده است .  هوش مصنوعی در حال حاضر صنایع را متحول کرده است، از بهداشت و درمان گرفته تا پرواز پهپاد ها .

آینده نوآوری با کمک این فناوری ها روشن به نظر می رسد. به گفته برخی از کارشناسان، دنیا در آستانه یک انقلاب فناوری است که جهان را تغییر خواهد داد. از هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی گرفته تا بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، و  برای مدیریت انرژی امکانات بی پایان هستند.

این بازار را باید بعنوان موتور اقتصاد کشور بازتعریف نمود و در پرتو این فناوری ها آن را در راستای فعال نمودن تمامی اکوسیستم نوآوری به پیش برد .

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *