نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

29 شهریور 1403 7:29 ب.ظ

یک مطالعه راه حلی پایدار برای کمبود ویتامین B12 ارائه می کند

یک مطالعه راه حلی پایدار برای کمبود ویتامین B12 ارائه می کند

20 آگوست 2024 -توسط دانشگاه رایشمن-نمای داخلی فوتوبیوراکتورهای توصیف شده در این مطالعه.

در تحقیق جدیدی که در مجله Discover Food منتشر شده است، دکتر آصاف تزاکور، بنیانگذار و مدیر آکادمیک برنامه پایداری و آب و هوای آویرام در دانشگاه رایشمن، همراه با تیمی از محققان از ایسلند، دانمارک و اتریش، استفاده از مواد دولتی را گزارش کرده است. بیوتکنولوژی پیشرفته برای کشت اسپیرولینا با کنترل فتوسنتزی، و تولید زیست توده کربن خنثی و مغذی حاوی ویتامین B12 فعال بیولوژیکی غیرمقابل، در سطوحی قابل مقایسه با گوشت گاو. این اولین بار است که ویتامین B12 فعال بیولوژیکی در اسپیرولینا گزارش شده است.

مطالعه جدید آنها راه حلی بالقوه برای یکی از شایع ترین کمبودهای ریز مغذی ها را نشان می دهد: ویتامین B12. با توجه به اینکه بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان از سطوح پایین این ویتامین ضروری رنج می برند، تکیه بر گوشت و محصولات لبنی برای دریافت کافی B12 (2.4 میکروگرم در روز) چالش های زیست محیطی قابل توجهی را ایجاد می کند.

در حالی که جلبک سبز-آبی اسپیرولینا (Arthrospira platensis) به عنوان یک جایگزین سالم تر و پایدارتر برای گوشت و لبنیات پیشنهاد شده است، به اصطلاح اسپیرولینا سنتی به دلیل محتوای شبه ویتامین B12، به عنوان یک جایگزین مناسب کوتاهی کرده است. در دسترس زیستی انسان نیست. این محدودیت مانع از پتانسیل آن برای رفع کمبود ویتامین B12 و جایگزینی کامل گوشت گاو در رژیم غذایی انسان شده است.

در یک مطالعه اکتشافی پیشگام، یک تیم بین المللی از محققان دانشگاه رایشمن، دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی، وین، مرکز آکادمیک روپین، موسسه فناوری دانمارک، و MATIS، ایسلند، به دنبال غلبه بر این چالش بودند.

این تیم یک سیستم بیوتکنولوژی توسعه یافته توسط VAXA Technologies در ایسلند را ارزیابی کرد که بر اجزای مهندسی، ورودی‌ها (مانند انرژی) و خروجی‌ها از جمله ترکیب زیست توده تمرکز داشت. این سیستم از مدیریت فوتونیک (شرایط نوری اصلاح شده) برای افزایش تولید ویتامین B12 فعال در اسپیرولینا، همراه با سایر ترکیبات زیست فعال با خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی استفاده می کند.این رویکرد نوآورانه زیست توده مغذی و بی‌توده حاوی ویتامین B12 بیولوژیکی فعال را در سطوحی قابل مقایسه با گوشت گاو 1.64 میکروگرم در 100 گرم در PCS در مقابل 0.7-1.5 میکروگرم در 100 گرم در گوشت گاو به دست آورد.

دکتر تزاکور توضیح می‌دهد: «یافته‌ها نشان می‌دهند که اسپیرولینا با کنترل فتوسنتزی می‌تواند سطوح مطلوبی از ویتامین B12 فعال تولید کند و جایگزینی پایدار برای غذاهای سنتی حیوانی باشد.»

این مطالعه همچنین سناریوهای افزایش مقیاس تولید را با پیامدهای عمیق برای تغذیه جهانی بررسی می کند. با تخصیص مجدد برق از صنایع سنگین، ایسلند می تواند سالانه 277950 تن زیست توده اسپیرولینا تولید کند. این خروجی تقریباً به 4555 گرم ویتامین B12 فعال در سال تبدیل می‌شود که میزان توصیه شده رژیم غذایی (RDA) را برای بیش از 13.8 میلیون کودک 1 تا 3 ساله برآورده می‌کند. سناریوهای بلندپروازانه تر، پتانسیل برآوردن RDA را برای بیش از 26.5 میلیون کودک 1 تا 3 ساله و بیش از 50 میلیون کودک 0 تا 6 ماهه نشان می دهد.

این پیشرفت، گامی مهم در جهت رسیدگی به کمبود جهانی ویتامین B12 به‌طور پایدار، کاهش وابستگی به تولید گوشت و لبنیات از نظر زیست‌محیطی است.

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *