این درست است که در برخی مواقع در دوره عمر سازمانها و در شرایط خاصی بروز برخی نوآوری ها باعث تحولات و تغییرات بنیادین در آنها می شوند . در زندگی انسان هم همینگونه است . در دوره ی جوانی و شکوفایی فیزیکی بدن انسان تحولاتی صورت می گیرد که او می تواند بهتر و بیشتر فعالیتهایش را انجام دهد . همچنین در دوران میانسالی در اثر تجربه به شناخت و قدرت تصمیم گیری بهتر دست می یابد .
اگر نوآوری را هم یکی از مولفه هایی بدانیم که سازمان در ترکیب با آن رشد و شکوفایی پیدا می کند ، این هم مهم است که بدانیم همیشه و بصورت مستمر باید آن را مدیریت کنیم .
برای اینکار راهکارهایی هستند که در هر زمان می توانند با توجه به سایر شرایط بکار گرفته شوند و یا ترکیبی از آنها را برنامه ریزی نمود . برخی از آنها را در زیر بر شمرده ایم :
افزایش سرمایه گذاری در تولید ایده
توسعه درک عمیق تری از مشتری
تمرکز و حمایت در سطح اجرایی
ایجاد فرهنگ شرکتی مطلوب
استفاده از منابع بیرونی ایده ها به طور موثر
شراکت در ایده های جدید با تامین کنندگان
اختصاص منابع اضافی برای نوآوری
و ….
توسعه فرهنگ کار گروهی .
شاید شما بخواهید به این لیست اضافه کنید . به آن فکر کنید .
علی اکبر سعیدی کیا