نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 شهریور 1403 7:23 ب.ظ

تبدیل پیاده روی پل به طولانی ترین گالری هنر در کره جنوبی

تبدیل پیاده روی پل به طولانی ترین گالری هنر در کره جنوبی

اندی کوربلی -10 ژوئیه 2024-آرک میست برنده مسابقه احیای پل جامسو در سئول برای عابران پیاده شد

شهر سئول، کره جنوبی، به تازگی مسابقه ای را برای طراحی مجدد عرشه پایینی یک پل معروف به پایان رسانده است و جایزه اول را به یک شرکت هلندی اعطا می کند که می خواهد آن را به یک گالری هنری و فضای فرهنگی تبدیل کند.

Firm Arch Mist “ابتکاری” ترین پیشنهاد را برای بازسازی پل عابر پیاده نیمه شناور جامسو بر روی رودخانه هان، با چشم انداز خود از نوارهای فلزی فوشیا که بین انبوه سازه پل پیچ می خورد، ارائه کرد.

این طرح بالکن‌ها و عرشه‌های متعددی را برای میزبانی نمایشگاه‌های هنری و رویدادهای فرهنگی بدون ایجاد مانع در جریان پیاده‌روی ارائه می‌دهد.

این پل در حال حاضر یک منظره معروف در شهر است – با عرشه بالایی که پل بانپو نامیده می شود و رکورد جهانی گینس را به عنوان طولانی ترین “پل فواره” در اختیار دارد.دارای 38 پمپ آب و 380 نازل نصب شده است. همچنین دارای بلندگوها، چراغ ها و پروژکتورهایی است که دیدن آن را در شب شگفت انگیز می کند.

پروژه 8650 متر مربعی Arch Mist، پل 795 متری جامسو را به “طولانی ترین گالری هنری” تبدیل می کند که از سایه و پوشش باران پل بانپو در بالا بهره می برد.

چانگ سو لیم گفت: «ما از آغاز این رقابت تلاش‌های زیادی را برای این پروژه انجام داده‌ایم و مصمم هستیم که تا انتها برای ایجاد «پلی از فرهنگ» که شهروندان بتوانند از آن لذت ببرند، تلاش کنیم. افسر برنامه ریزی فضایی آینده دولت کلان شهر سئول. همچنین اولین پل عابر پیاده و اولین فضای فرهنگی ساحلی بر روی رودخانه هان خواهد بود.

پل جامسو که در سال 1979 ساخته شد، گاهی اوقات سیل می‌آید، اما برای دهه‌ها میزبان رویدادهایی از جمله کامیون‌های مواد غذایی و نمایش‌هایی بوده است، در صورتی که آب و هوا اجازه دهد.

در نهایت در وسط قوسی شد تا ترافیک قایق از زیر آن عبور کند و اکنون با فواره و نمایش نور ترکیب شده است، نوید می دهد که مرکز توجه در کلان شهر پر زرق و برق 10 میلیون نفری باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *