نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

26 شهریور 1403 10:53 ب.ظ

قلب تیتانیومی که برای اولین بار با موفقیت در یک بیمار کاشته شد.

قلب تیتانیومی که برای اولین بار با موفقیت در یک بیمار کاشته شد.

اندی کوربلی -1 اوت 2024-قلب مصنوعی کل، ساخته شده از تیتانیوم – اعتبار BiVACOR

مؤسسه قلب تگزاس با موفقیت یک قلب مصنوعی از جنس تیتانیومی را کاشت که از فناوری مشابه قطارهای گلوله برای پمپاژ مکانیکی خون در سراسر بدن استفاده می کند.این شاهکار که قلب مصنوعی کل (TAH) نامیده می شود، به عنوان یک گام مهم در زنده نگه داشتن افراد برای مدت طولانی تری در حالی که منتظر پیوند قلب هستند، دیده می شود.

تگزاس هارت با شرکت فناوری پزشکی BiVACOR برای ایجاد TAH شریک شد. این یک پمپ خون دوبطنی ساخته شده از تیتانیوم با یک قسمت متحرک است که از یک روتور معلق مغناطیسی استفاده می کند که خون را پمپ می کند و هر دو بطن قلب نارسا را ​​جایگزین می کند.

مزیت استفاده از شناور مغناطیسی این است که هیچ یک از قطعات متحرک هرگز روی هم کشیده نمی شوند یا نمی لغزند و اصطکاک را کاهش می دهند و طول عمر دستگاه را به طور چشمگیری افزایش می دهند. اما چیزی که واقعا جالب است این است که TAH می تواند خون را با سرعت 12 لیتر در دقیقه پمپاژ کند، به اندازه ای که به یک مرد بالغ اجازه می دهد تا ورزش کند.

اولین مطالعه بالینی در انسان، با نظارت دقیق FDA، با هدف ارزیابی ایمنی و عملکرد BiVACOR TAH به عنوان یک راه حل پل به پیوند برای بیماران مبتلا به نارسایی شدید قلبی دو یا تک بطنی انجام شد. پس از انجام اولین کاشت در مرکز پزشکی Baylor St. Luke در مرکز پزشکی تگزاس، چهار بیمار دیگر باید در این مطالعه ثبت نام کنند.

بنیانگذار BiVACOR و CTO دانیل تیمز قلب مصنوعی را آزمایش می کند – اعتبار BiVACOR

موسسه قلب تگزاس مشتاق اولین کاشت ابتکاری BiVACOR’s TAH است. دکتر جوزف راجرز، رئیس و مدیر اجرایی مؤسسه قلب تگزاس و محقق ملی در این زمینه گفت: با نارسایی قلبی همچنان یکی از علل اصلی مرگ و میر در سطح جهان، BiVACOR TAH چراغ امیدی برای بیماران بی‌شماری است که در انتظار پیوند قلب هستند.

ما مفتخریم که در خط مقدم این پیشرفت پزشکی قرار داریم و در کنار تیم‌های اختصاصی BiVACOR، کالج پزشکی بیلور و مرکز پزشکی Baylor St. Luke کار می‌کنیم تا آینده درمان نارسایی قلبی را برای این جمعیت آسیب‌پذیر متحول کنیم.

نارسایی قلبی یک اپیدمی جهانی است که حداقل 26 میلیون نفر در سراسر جهان، 6.2 میلیون بزرگسال در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد و شیوع آن در حال افزایش است. پیوند قلب برای افراد مبتلا به نارسایی شدید قلبی اختصاص دارد و به کمتر از 6000 عمل در سال در سطح جهان محدود می شود. در نتیجه، مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده تخمین زد که تا 100000 بیمار می توانند بلافاصله از جایگزین های مکانیکی بهره مند شوند.کاشت موفقیت‌آمیز TAH BiVACOR پتانسیل فناوری‌های نوآورانه را برای رسیدگی به چالش‌های حیاتی در مراقبت‌های قلبی، مانند لیست‌های انتظار طولانی پیوند، برجسته می‌کند.

دانیل تیمز، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری BiVACOR گفت: «این دستاورد بدون شجاعت اولین بیمار ما و خانواده آنها، فداکاری تیم ما و همکاران متخصص ما در مؤسسه قلب تگزاس ممکن نبود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *