نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 تیر 1403 10:31 ب.ظ

نوآوری کجا خطرناک می شود !

 

نوآوری کجا خطرناک می شود !

نوآوری همیشه سازنده و ارزش آفرین نیست . گاهی اوقات فناوری‌های جدید می‌توانند پیشرفت شگفت‌انگیزی را با امکان تغییر آینده ارائه دهند و در عین حال فوق‌العاده وحشتناک نیز باشند. فناوری هایی مثل هوش مصنوعی که کاربرد های درستشان هم نیز می توانند بر اساس سوگیری ها تصمیمات غلطی را باعث شوند .

یک فناوری دیگر برقی سازی خودرو هاست که نمی توان اثرات آینده آن را بخوبی تعیین نمود .

همه اینها فقط سطح چیزی را که در آینده حدس زده می شود وجود داشته باشند با رویکرد خوشبینانه ارایه می دهند.

یکی از این نوآوری ها نکروبوتیک است که همانطور که از نامش پیداست تبدیل چیزهای مرده به روبات است. در حالی که به نظر می رسد این یک طرح برای یک فیلم ترسناک است، ولی یک فناوری است که در دانشگاه رایس در خال بررسی و انجام می باشد.

در این راستا به گزارش خبر گزاری های علمی تیمی از محققان ، یک عنکبوت مرده را به یک ربات تبدیل کرده اند. برای رسیدن به این هدف، عنکبوت را گرفته و به آن هوا تزریق می کنند. این کار به این دلیل است که عنکبوت ها از یک سیستم هیدرولیک استفاده می کنند تا همولنف را به اندام های خود برسانند.

در حال حاضر این مفهوم در مراحل اولیه خود است، اما می تواند به معنای آینده ای باشد که در آن از حیوانات مرده برای پیشرفت علم استفاده شود .  آیا این فناوری در راه درست استفاده خواهند شد یا نه سئوالی است که باید منتظر جواب آن بود.

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *