نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 تیر 1403 7:49 ق.ظ

بوئینگ نقشه راه ایمنی را برای اطمینان بخشی به قانونگذاران ارائه می کند

بوئینگ نقشه راه ایمنی را برای اطمینان بخشی به قانونگذاران ارائه می کند

31 مه 2024

مایک ویتاکر، رئیس اداره هوانوردی فدرال، پس از نشستی سه ساعته با حضور دیو کالهون، مدیرعامل بوئینگ، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «به مرور زمان این تغییرات سیستمی است، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

مقامات ایمنی هوایی ایالات متحده گفتند که بوئینگ متعهد به افزایش پروتکل های ایمنی است که شامل بازرسان بیشتر و معیارهای عملکرد جدید بر اساس طرحی است که توسط تنظیم کننده ها خواسته شده است.

این غول هوانوردی پس از یک حادثه تقریباً فاجعه بار در پرواز ژانویه آلاسکا که سؤالات مربوط به بوئینگ را پس از تصادفات مرگبار 737 MAX آن در سال 2018 و 2019 احیا کرد، “نقشه راه” ایمنی جامعی را به مقامات ارائه کرد.

مایک ویتاکر، رئیس اداره هوانوردی فدرال، در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از یک نشست سه ساعته در واشنگتن با حضور دیو کالهون، مدیر اجرایی بوئینگ، گفت: «به مرور زمان این تغییرات سیستمی است، کارهای زیادی باید انجام شود».

ویتاکر افزود: «بوئینگ نقشه راه خود را ترسیم کرده است و اکنون باید آن را اجرا کند.

FAA تولید MAX بوئینگ را با توجه به مشکلات ایمنی محدود کرده است. ویتاکر گفت که هیچ چارچوب زمانی برای رفع این محدودیت وجود ندارد، اما انتظار ندارد در «چند ماه آینده» تغییری ایجاد شود.

این غول هوانوردی آمریکایی به دنبال مشکلات تولیدی و اظهارات مشخص از سوی افشاگران که این شرکت را به دلایل ناخواسته در سرفصل خبرها نگه داشته است، با نظارت شدید مواجه شده است.

در 5 ژانویه یک بوئینگ 737 MAX 9 که توسط خطوط هوایی آلاسکا اداره می شد، پس از منفجر شدن پانل بدنه در وسط پرواز، فرود اضطراری داشت. این جت تنها در ماه اکتبر توسط بوئینگ به ناو هواپیمابر تحویل داده شده بود.

مدت کوتاهی پس از این حادثه، FAA 171 جت MAX را با همان پیکربندی، به دنبال آخرین مشکل تولید پس از تلاش بوئینگ در بیشتر سال 2023 برای حفظ و افزایش تولید MAX و پرفروش‌ترین آن، 787 Dreamliner، موقتا زمین‌گیر کرد.

در اواخر فوریه، FAA به بوئینگ 90 روز مهلت داد تا “یک برنامه اقدام جامع برای رسیدگی به مسائل کنترل کیفیت سیستمی خود برای برآورده کردن استانداردهای ایمنی غیرقابل مذاکره FAA” تهیه کند.

بر اساس این طرح، به گفته ویتاکر، بوئینگ متعهد به افزایش آموزش و ارتباطات کارکنان، تقویت سیستم گزارش دهی ناشناس است تا کارگران بتوانند مشکلات را بدون ترس از انتقام گزارش کنند و نظارت بیشتر بر تامین کنندگان را افزایش دهد.

FAA به نوبه خود به تأیید هر هواپیمای MAX قبل از تحویل ادامه خواهد داد. ویتاکر گفت که این فرآیند از 5 ژانویه بهبود یافته و شامل بازرسی FAA از هواپیماها به جای سیستم ممیزی می شود.

او گفت که آژانس پیشرفت بوئینگ را با استفاده از شش “شاخص عملکرد کلیدی” یا KPI که در نهایت می توان بررسی کرد تا ببیند آیا عملیات آنقدر بهبود یافته است که FAA را قادر می سازد تولید MAX را بالاتر از سقف فعلی 38 در ماه افزایش دهد، پیگیری خواهد کرد.

ویتاکر، که جلسات سه ماهه با مدیرعامل بوئینگ را برنامه ریزی می کند، گفت: «این معیارها راهی برای نظارت بر سلامت آنها در ماه های آینده در اختیار ما قرار می دهد.

کالهون از ویتاکر و بقیه رهبری FAA تشکر کرد و گفت: “ما به کار خود تحت نظارت آنها ادامه خواهیم داد تا به سمت جلو حرکت کنیم.”

استفانی پوپ، رئیس شرکت هواپیمایی تجاری بوئینگ، یادداشتی به کارمندان، جزئیات اقدامات انجام شده تاکنون، از جمله استقرارسیستمها  در خطوط تولید و اولویت‌بندی مدیران برای صرف زمان بیشتر در کارخانه را شرح می‌دهد.

پوپ گفت: “این یک سفر است و ما به اقدامات خود ادامه خواهیم داد.”

حادثه خطوط هوایی آلاسکا پس از تصادفات مرگبار MAX در سال 2018 و 2019 رخ داد که باعث بازنگری فرهنگ ایمنی بوئینگ شد که به “قطع ارتباط” بین مدیریت ارشد شرکت و سایر کارمندان بوئینگ اشاره کرد و شک و تردید در مورد اینکه شکایات ایمنی توسط کارگران منجر به نتیجه نمی شود.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *