نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 مهر 1403 2:04 ق.ظ

ایالات متحده 900 میلیون دلار برای افزایش استقرار راکتورهای کوچک مدولار سرمایه گذاری می کند

ایالات متحده 900 میلیون دلار برای افزایش استقرار راکتورهای کوچک مدولار سرمایه گذاری می کند

18 ژوئن 2024-انرژی هسته ای-© shutterstock/Parilov

وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) اعلام کرده است که برای حمایت از استقرار راکتورهای کوچک مدولار تا 900 میلیون دلار بودجه خواهد داشت.

DOE اعلامیه ای مبنی بر قصد خود برای پیشبرد توسعه راکتورهای مدولار کوچک نسل III+ صادر کرد، اقدامی که به ایالات متحده کمک می کند تا قابلیت های انرژی هسته ای خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

علاوه بر پیشبرد اهداف انرژی پاک، سرمایه‌گذاری در راکتورهای کوچک مدولار به ایجاد فرصت‌های شغلی ماهر و موقعیت کشور به عنوان یک رهبر جهانی در انرژی هسته‌ای کمک می‌کند.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده، اظهار داشت: «پرزیدنت بایدن مصمم است تا اطمینان حاصل کند که انرژی هسته‌ای – بزرگترین منبع برق بدون کربن کشور – همچنان به عنوان یک ستون کلیدی در گذار کشور ما به آینده ایمن و امن انرژی پاک عمل می‌کند.اعلان امروز از محرک‌های اولیه در بخش هسته‌ای حمایت می‌کند، زیرا ما به دنبال افزایش قدرت هسته‌ای و تقویت مجدد رهبری آمریکا در این صنعت حیاتی انرژی هستیم.»

انرژی هسته ای بزرگترین منبع برق بدون کربن در ایالات متحده است و این صنعت به طور مستقیم حدود 60000 نفر را در سراسر کشور و صدها هزار نفر را به طور غیرمستقیم استخدام می کند.

برای رسیدن به انتشار خالص صفر تا سال 2050، DOE تخمین می زند که ایالات متحده به 700-900 گیگاوات اضافی ظرفیت انرژی پاک و پاک نیاز دارد.انرژی هسته ای یک گزینه مناسب برای پاسخگویی به این تقاضا است، با راکتورهای مدولار کوچک که پتانسیل باز کردن پتانسیل هسته ای ایالات متحده را دارند.

راکتورهای ماژولار کوچک همه کاره هستند و به دلیل ردپای کوچک، طراحی مدولار، ساخت کارخانه و زنجیره تامین سوخت ایجاد شده، می توانند با خیال راحت در تنظیمات مختلف، از مناطق دورافتاده گرفته تا محیط های شهری، مستقر شوند.

این ویژگی ها هزینه های کلی پروژه را کاهش می دهد. راکتورهای ماژولار کوچک می توانند نیازهای توان محلی را برآورده کنند، برای نیازهای بزرگتر بزرگ شوند یا منابع انرژی تجدیدپذیر را تکمیل کنند.

قانون تخصیص تلفیقی سال 2024، که توسط قانون زیرساخت دو حزبی رئیس جمهور تأمین می شود، به وزارت انرژی این امکان را می دهد که بودجه را در دو سطح ارائه دهد.

سطح 1، که توسط دفتر نمایش انرژی پاک (OCED) مدیریت می شود، تا 800 میلیون دلار برای حمایت از دو تیم متحرک اول، از جمله تاسیسات، فروشندگان راکتور، سازندگان و کاربران نهایی، برای استقرار اولین نیروگاه و کتاب سفارش چند راکتور نسل III+ را تسهیل کنید.

سطح 2 که توسط دفتر انرژی هسته ای (NE) مدیریت می شود، تا 100 میلیون دلار را برای پشتیبانی از استقرار اضافی Gen III+ با رفع شکاف ها در طراحی، صدور مجوز، توسعه تامین کننده و آماده سازی سایت ارائه می کند.

DOE قصد دارد در اواخر تابستان یا پاییز 2024 یک درخواست کمک مالی منتشر کند.

https://www.innovationnewsnetwork.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *