نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 تیر 1403 9:12 ب.ظ

فرهنگ کاری مثبت می تواند بندری در یک طوفان کسب و کار باشد

فرهنگ کاری مثبت می تواند بندری در یک طوفان کسب و کار باشد

عکس مرتبط با مطلب اصلی نیست

2 مه 2024-در دوران نامطمئن اقتصادی، تمرکز بر کارکنان و فرهنگ سازی یک استراتژی تثبیت کننده است.

سوزان کرودر

چگونه صنعت و تولید در شرایط نامطمئن اقتصادی به تکامل خود ادامه خواهد داد؟ در حالی که نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم، برخی از عواملی را می‌دانیم که بقیه سال 2024 را دشوار می‌کند، از جمله نوسانات بازار مالی، بی‌ثباتی سیاسی با نزدیک شدن به انتخابات عمومی نوامبر و تغییرات سیاست‌های دولت.

کارشناسان منابع انسانی ما سه روند رو به رشد را شناسایی کرده اند: تمرکز مجدد بر حفظ کارکنان، مدیریت نیروی کار آگاه تر و نقش منابع انسانی در آماده سازی نیروی کار با هوش مصنوعی (AI).

می‌توانید با اجرای استراتژی‌های انعطاف‌پذیر، مدیریت هزینه‌ها و شاید مهم‌تر از همه، تقویت حفظ کارکنان قوی، به کسب‌وکارتان کمک کنید تا برای ناشناخته‌ها آماده شود.

1. حفظ کارکنان

وقتی سیاست هایی را ایجاد می کنید که کارکنان شاد را تشویق می کند، برای مبارزه با مشکلات روحی، کاهش نوآوری و بهره وری و تجارب ضعیف مشتری تلاش می کنید. شما همچنین احتمال جابجایی کارمندان را کاهش می دهید.

تقویت حفظ کارکنان باعث صرفه جویی در پول نیز می شود. کارمندانی که ترک می‌کنند دانش و تجربه سازمانی را با خود می‌برند، به علاوه بهره‌وری با استخدام و آموزش جایگزین‌ها از بین می‌رود. برای کمک به حفظ کارکنان خود، این چهار استراتژی را توصیه می کنیم:

ارتباطات شفاف: کارمندان می‌خواهند احساس کنند که در فرآیند شرکت مشارکت دارند، که وقتی اطلاعات شرکت، از جمله سلامت مالی، برنامه‌های آتی و چگونگی تأثیر عوامل خارجی بر عملیات را به اشتراک می‌گذارید، می‌توان به آن دست یافت.

پشتیبانی و منابع برای رفاه کارکنان: وقتی رفاه کارکنان را ارتقا می دهید، همه افراد شرکت از آن سود می برند. بسته به منابع شرکت شما و نیازهای نیروی کار، پشتیبانی می تواند شامل برنامه های سلامت و تندرستی، ترتیبات کاری انعطاف پذیر، منابع سلامت روان و دسترسی به خدمات مشاوره باشد.

به رسمیت شناختن و پاداش کارکنان: کارکنان می خواهند احساس قدردانی کنند و دفعات به رسمیت شناختن بیشتر از اندازه پاداش مهم است. یادداشت‌های تشکر، کارت‌های هدیه، مکان‌های مخصوص پارکینگ، استراحت اضافی و پاداش‌ها را در نظر بگیرید.

توسعه حرفه ای: توسعه حرفه ای تعهد شما را به کارمندان و پیشرفت آنها تقویت می کند. ایجاد مسیرهای شغلی روشن همچنین می تواند به کارمندان شما کمک کند آینده ای را در شرکت شما تصور کنند. این امر به ویژه در صنعت تولید مهم است، جایی که فرصت های پیشرفت شغلی همیشه آشکار نیست. ارائه برنامه هایی مانند دوره های آنلاین، فرصت های آموزشی متقابل، سایه کاری، مربیگری، تیم های پروژه چندکاره و کمک آموزشی را در نظر بگیرید.

همه این تلاش‌ها به ایجاد یک فرهنگ شرکتی مثبت کمک می‌کند که ارتباطات باز را تقویت می‌کند، همکاری را تشویق می‌کند، محیطی از ارزش‌های مشترک ایجاد می‌کند و تعادل بین کار و زندگی را ارتقا می‌دهد – شرایطی که کارمندان شما را تشویق می‌کند تا به مشارکت در بهره‌وری و موفقیت شرکت شما ادامه دهند.

2. مدیریت نیروی کار آگاه تر

از پست‌های رسانه‌های اجتماعی ویروسی گرفته تا بررسی‌های Glassdoor و وب‌سایت‌های شرکت، کارگران منابع خارجی زیادی برای کمک به جمع‌آوری اطلاعات در مورد روندها، شهرت شرکت و حقوق محل کار دارند. چنین در دسترس بودن فرصت ها و چالش هایی را برای کارفرمایان ایجاد می کند.

اغلب، هنگامی که کارگران شکایات محل کار خود را به صورت آنلاین پخش می کنند، احساس می کنند که مورد کم ارزشی قرار گرفته اند، از مشارکت خارج شده اند یا اعتماد خود را به رهبری شرکت خود از دست داده اند. وقتی با ارتباطات شفاف فعال باشید، می توانید اعتماد و احترام را به دست آورید و همچنین با تأثیرات بیرونی که ممکن است داستان کامل شرکت شما را بیان نکنند مبارزه کنید.

تلاش برای گوش دادن به کارمندان، عمل مناسب به درخواست‌های آنها و برقراری ارتباط خوب می‌تواند به بهبود روحیه و مشارکت کمک کند. در اینجا چند راه اساسی برای بهبود فرهنگ شرکت شما وجود دارد:

  • اهداف را به وضوح تعریف کنید و انتظارات را تعیین کنید و این انتظارات را در ارتباطات روزانه خود تقویت کنید
  • از داده های حقوق و دستمزد سازمان خود برای اطمینان از عدالت پرداخت استفاده کنید
  • برای دریافت بازخورد صادقانه مصاحبه های ماندگاری را انجام دهید
  • آموزش مدیران در مورد مهارت های رهبری
  • استراتژی های تعامل کارکنان را که در بالا ذکر شد اجرا کنید
  • سالانه گزینه های مزایا را ارزیابی و به روز کنید
  • گزینه های خلاقانه را برای ساعات کاری انعطاف پذیر و زمان استراحت ارائه دهید
  • از طریق بیانیه‌های پاداش کل پاداش، ارزش را به اشتراک بگذارید

3. هموار کردن راه برای هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی در صنعت تولید جدید نیست، اما با راه‌اندازی هوش مصنوعی مولد در سال گذشته، نقش‌های بیشتری در محل کار تحت تأثیر قرار می‌گیرند. شرکت‌ها به یافتن راه‌هایی برای استفاده از هوش مصنوعی برای روان‌تر کردن فرآیندها ادامه می‌دهند. حتی در بخش‌های منابع انسانی، هوش مصنوعی می‌تواند فرآیندهای استخدام و آموزش را ساده‌تر کند. برای مثال، استخدام‌کنندگان از هوش مصنوعی برای کمک به اسکن رزومه‌هایی استفاده می‌کنند که به بهترین وجه با شرح شغل مطابقت دارند. استخدام‌های جدید را می‌توان از طریق تکمیل مدارک خود با هوش مصنوعی که در یک برنامه نصب شده است هدایت کرد و پلتفرم‌های یادگیری ماشینی ما هستند.

استفاده از هوش مصنوعی برای شخصی سازی یادگیری

در حالی که استفاده از هوش مصنوعی کارایی و استراتژی های صرفه جویی در پول را ارائه می دهد، شرکت ها باید با احتیاط به جلو حرکت کنند. تیم‌های منابع انسانی باید راه را برای آماده‌سازی شرکت برای پذیرش فناوری، کار با بخش‌های سراسر شرکت برای ارزیابی نیازهای آن‌ها و همکاری با فناوری اطلاعات و تیم‌های حقوقی برای تعیین خطرات هوش مصنوعی رهبری کنند. موضوعاتی که برای خط‌مشی‌های جدید باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:

  • کدام شرکت‌ها مجاز به استفاده از هوش مصنوعی هستند
  • کدام وظایف خاص شغلی را می توان با کمک هوش مصنوعی انجام داد
  • رعایت سیاست های امنیتی
  • بررسی صحت اطلاعات به دست آمده از هوش مصنوعی
  • نگهداری از اطلاعات محرمانه شرکت، مشتری و شخصی

اگرچه آینده نزدیک مملو از ناشناخته های بسیاری است، اما فرهنگ کاری مثبت که شامل ارتباطات باز است و قوانین اساسی را برای هوش مصنوعی مولد تعیین می کند، می تواند به سازندگان کمک کند تا چالش های پیش رو را پشت سر بگذارند و پیشرفت کنند.

سوزان کرودر مدیر منابع انسانی موفقیت مشتری در G&A Partners است.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *