نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 تیر 1403 2:50 ب.ظ

یک مرد اسکلت کامل استگوزاروس را کشف کرد

یک مرد اسکلت کامل استگوزاروس را کشف کرد

اندی کوربلی -5 ژوئن 2024-ساتبیز در منهتن برای حراج اپکس استگوزاروس – اعتبار: متیو شرمن

جیسون کوپر یک شکارچی فسیل است، بنابراین وقتی تولد 45 سالگی او فرا رسید و یکی از دوستانش از او پرسید که چه می‌خواهد، پاسخ ساده‌ای بود – یکی دیگر از فسیل‌های دایناسور فوق‌العاده خاص.

کلمه کلیدی “دیگر” است زیرا کوپر با خانه ای به مساحت 100 هکتار در بالای سازند موریسون کلرادو، قبلاً استخوان های دینو زیادی را حفر کرده است.

بی‌بی‌سی به درستی سازند موریسون را برای دایناسورها توصیف می‌کند: «آنچه کالیفرنیا در اواسط قرن نوزدهم با تکه‌های طلا بود». اما به اندازه برخی از آن تکه‌های طلا، حتی بزرگ‌ترین آن‌ها هم نمی‌توانند با آنچه کوپر در سال 2022 به آن برخورد کرد، اندازه‌گیری کنند.

«ما به اطراف نگاه کردیم. دوستم چند مهره پیدا کرد. کوپر به بی بی سی گفت: ” این واقعاً عالی است!” من  یک دم را دیدم که بیرون زده بود و چند صفحه بزرگ در پشت آن. می‌توانستم بگویم که دم جمع شده بود.»

کوپر یک اسکلت کامل سه چهارم یک استگوزاروس نر بالغ را کشف کرده بود که قد 11.5 فوت (3.5 متر) و 27 فوت از بالای سر تا نوک دم میخ دار کشیده شده بود.

کوپر و دوستانش با بیرون آوردن مقداری از سنگ رسوبی یک صخره، فسیل های در معرض دید را در کت های محافظ مهر و موم کردند و با کامیون به کارگاه بردند.

زمانی که این متخصص غیر آکادمیک در آنجا حضور داشت، کار بسیار خوبی انجام داد و میلیون‌ها سال رسوب و سنگ را از استخوان‌های معدنی حذف کرد. کوپر فسیل‌های بسیاری از انواع مختلف را به مؤسسات علمی اهدا کرده است، اما این یکی برای نمایشگاه ساتبی در جزیره منهتن بود، جایی که پیش‌بینی می‌شود زمانی که به حراج گذاشته شود، 4 تا 6 میلیون دلار به دست خواهد آورد.

برخی از معروف‌ترین اسکلت‌های فسیل شده دایناسورها، از جمله تیرانوسورهای کامل و «دایناسورهای دوئل» معروف مونتانا به حراج گذاشته شده‌اند، اما کاساندرا هاتون، رئیس جهانی علم و فرهنگ عمومی ساتبی، می‌گوید این اولین بار است که استگوزاروسی از این نوع ساخته می‌شود. توسط یک خانه حراج بزرگ بین المللی ارائه شده است.

او گفت: «این یک کشف فوق‌العاده مهم است و من استگوزاروس دیگری را نمی‌شناسم که با اندازه و کیفیت این کشف مطابقت داشته باشد،» و افزود که «حتی آثار پوست حفظ شده است».

کوپر نام این اسکلت را “راس” گذاشت زیرا نشان دهنده اندازه کاملی بود که استگوزاروس می توانست به آن تبدیل شود.کوپر در حراجی در ماه جولای حضور نخواهد داشت – او جزئیات را به یک نماینده واگذار می کند و در مزرعه خود به دنبال کشف بزرگ بعدی خواهد بود.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *