نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 تیر 1403 2:51 ب.ظ

در آمریکا هم اف ‌بی‌آی برای مقابله با انحصار به موضوع قیمت اجاره ورود کرد .

در آمریکا هم اف ‌بی‌آی برای مقابله با انحصار به موضوع قیمت اجاره ورود کرد .

اندی کوربلی -5 ژوئن 2024-بخش مرکز شهر توسان، یکی از شهرهایی که به دلیل قیمت گذاری RealPage، اجاره بها به شدت افزایش یافته است – Bill Morrow, CC 2.0. BY-SA

به عنوان بخشی از تحقیقات جنایی، FBI به دفاتر کورتلند، یک شرکت مدیریت املاک که در آریزونا فعالیت می‌کند، یورش برد تا دریابد که آیا در یک طرح غیرقانونی تعیین قیمت با محوریت نرم‌افزار کنترل اجاره مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت داشته است یا خیر.

در ماه فوریه، دادستان کل آریزونا از شکایت علیه 9 شرکت بزرگ اجاره ای به دلیل ادعای تثبیت قیمت خبر داد. همه نه و همچنین کورتلند به RealPage متکی هستند، یک الگوریتم قیمت‌گذاری که داده‌های بازار را می‌گیرد و تعیین می‌کند که اجاره بها چقدر می‌تواند برای به حداکثر رساندن درآمد باشد.

مقاله ای در سال 2022 توسط رسانه برنده جایزه پولیتزر ProPublica گزارش می دهد که به دنبال خرید یک شرکت رقیب، RealPage تا سال 2017 2 میلیون واحد در سراسر کشور قیمت گذاری کرد. بسیاری از شرکت های اجاره ای دریافتند که می توانند درآمد عملیاتی خالص خود را بین 3 تا 7 درصد افزایش دهند. بدون به حداقل رساندن جای خالی – به عبارت دیگر، آنها می توانند درآمد بیشتری داشته باشند، حتی اگر مستاجران کمتری داشته باشند.

ProPublica گزارش می دهد که در اوایل سال 2018، FTC از فعالیت های RealPage آگاه بود و این توجه که وسعت مشتریان شرکت همراه با تشویق آن به اشتراک گذاری اطلاعات قیمت خصوصی و داده های بازار بین کاربران RealPage برای افزایش دقت الگوریتم، جزییات پرونده های ضدتراست قبلی در قرن بیستم یادآور این موضوع بود.

پس از آن داستان ProPublica، اجاره بها در آریزونا به طور متوسط ​​30٪ افزایش یافته است، با افزایش حتی بیشتر در بخش هایی از فونیکس و توسان.

خبرنگاران محلی در Copper Courier گزارش دادند که 9 شرکت مدیریت اجاره ای که نامشان در آریزونا AG نامگذاری شده است، نه تنها بیش از 100000 واحد اجاره ای را در مناطق شهری که نرخ اجاره بها در آنها سریعترین افزایش را داشت کنترل می کردند، بلکه همه آنها حداقل در برخی موارد از نرم افزار تعیین قیمت واحد RealPage استفاده می کردند.

AG Kris Mayes گفت: “توطئه ای که گفته می شود توسط RealPage و این مالکان انجام شده است به آریزوناها آسیب رسانده و مستقیماً به بحران مسکن ارزان قیمت آریزونا کمک کرده است.” “این توطئه رقابت منصفانه را خفه کرد و اساساً یک انحصار اجاره را در دو منطقه بزرگ متروی ایالت ما ایجاد کرد.”

پیک گزارش می دهد که FBI در حال بررسی نفوذ RealPage در اتهامات مربوط به تثبیت قیمت و رفتار انحصاری در 8 ایالت و واشنگتن دی سی است.

RealPage اتهامات وارده را رد کرده  و می‌گوید که الگوریتم شامل داده‌های در دسترس عموم و سایر اعتراضات است.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *