نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

2 تیر 1403 12:10 ق.ظ

راه حل های تغییر آب و هوا می تواند هزینه های زیست محیطی را به همراه داشته باشد

راه حل های تغییر آب و هوا می تواند هزینه های زیست محیطی را به همراه داشته باشد

13 مه 2024 – توسط ایتان بارون، اخبار مرکوری-اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

انرژی خورشیدی که به طور گسترده به عنوان بهترین امید بشر برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی فاجعه بار دیده می شود، بسته به محل ساخت پانل ها و خطوط انتقال، می تواند هزینه های زیست محیطی سنگینی را به همراه داشته باشد.

داستین مولوانی، استاد مطالعات زیست محیطی دانشگاه ایالتی سن خوزه و کارشناس انرژی پایدار، می‌گوید: برخی از این زیرساخت‌ها – که برق میلیون‌ها کالیفرنیایی را تامین می‌کند – به جاهایی می‌رود که نباید. کشتن گیاهان و حیوانات، البته، هدف توسعه دهندگان خورشیدی نیست، اما آسیب های جانبی بحث های تلخی را در مورد اینکه پانل ها و خطوط تعلق دارند، به راه انداخته است.

مولوینی می گوید کالیفرنیا در حفاظت از زمین های عمومی خود و در عین حال تسهیل توسعه خورشیدی، کار خوبی انجام داده است. او می‌گوید، اما بسیاری از ساکنان خانه‌های خود را با برق از نوادا، جایی که مناطق طبیعی بکر به طور فزاینده‌ای آسیب می‌بینند، و پروژه‌های خصوصی کالیفرنیا در زیستگاه‌های مهم جانوران و گیاهان تغذیه می‌کنند.

او می‌گوید: چندین «تجمع‌کننده» – جایگزین‌های مبتنی بر جامعه برای غول‌های خدمات شهری که اغلب به‌عنوان «تمیز» به بازار عرضه می‌شوند- قراردادهایی برای تامین انرژی پروژه‌ای در کالیفرنیای جنوبی دارند که منجر به تسطیح 4000 درخت جاشوا می‌شود. سایر پروژه‌های تغذیه جمع‌کننده‌ها باعث از بین رفتن قابل توجه زیستگاه حیات وحش می‌شود.

مولوانی معتقد است فدا کردن طبیعت برای خورشید غیر ضروری است. او می‌گوید کالیفرنیا می‌تواند تنها با نصب پنل‌های خورشیدی در یک دهم سایت‌های آلوده، معادن قدیمی، زمین‌های کشاورزی غیرقابل استفاده سابق، پارکینگ‌ها و سایر مناطق آشفته، نیازهای برق خود را تامین کند. مولوینی می‌گوید: «ما باید زیرساخت‌های انتقال برق خود را به سمت آن سایت‌ها ایجاد کنیم. او می افزاید: هر چه خورشیدی بیشتر به مناطق اصلی شهری نزدیک باشد، بهتر است. او می‌گوید که هر خانه و انبار آمازون فرصت دیگری برای خورشیدی روی پشت بام ارائه می‌کند.این سازمان خبری اخیراً با مولوینی به بحث درباره انرژی خورشیدی پرداخته است. مصاحبه برای طولانی بودن و وضوح ویرایش شده است.

بحث در مورد محل قرار دادن تاسیسات تولید خورشیدی را شرح دهید؟

بیشتر مزارع خورشیدی بزرگ بحث برانگیز نیستند. آنها وقتی به مناظری می روند که دارای اهمیت اکولوژیکی یا فرهنگی هستند، بحث برانگیز می شوند – گاهی اوقات منابع فرهنگی مهمی برای قبایل وجود دارد.

آیا ما به خورشیدی روی پشت بام و خورشیدی در مقیاس کاربردی نیاز داریم؟

ما باید پشت بام بیشتری داشته باشیم، اما بر اساس نحوه ساخت شبکه ما به مقیاس کاربردی بیشتری نیاز داریم.

چرا ما توسعه ها و پیشنهادات خورشیدی برای مناطق بکر داریم، در حالی که زمین های از قبل تغییر یافته در دسترس هستند؟

خطوط انتقال دلیلی است که ما پروژه ها را در جایی که هستند می بینیم. در دهه 60 ما خطوط انتقال را برای اتصال به نیروگاه های زغال سنگ در غرب ایالات متحده ساختیم. همانطور که نیروگاه های زغال سنگ خاموش می شوند، آن خطوط انتقال به طور ناگهانی در دسترس هستند.

خط انتقال گرین لینک (برنامه ریزی جدید) که قرار است لاس وگاس و رنو را به هم متصل کند، از طریق یک سایت بومی آمریکا و از طریق یک دسته از اکوسیستم های حساس عبور می کند. و ما در حال حاضر شاهد کاربردهایی برای مزارع خورشیدی در طول این کریدور انتقال هستیم. احتمالاً این قدرتی است که به کالیفرنیا می رود. نوادا حفاظت کمتری برای زمین های عمومی خود دارد.

شرکت‌های بزرگی مانند PG&E و ادیسون کالیفرنیای جنوبی چه نقشی در رشد مزارع خورشیدی دارند؟

اکنون تجمیع‌کنندگان انتخاب جامعه نقش بزرگ‌تری نسبت به شرکت‌های برق در تعیین این الگوهای توسعه ایفا می‌کنند. جمع‌آوری‌کنندگان انتخاب جامعه بیشتر خرید (قدرت) را انجام می‌دهند. برای مزرعه خورشیدی کاج زرد در مرز نوادا (برای تولید برق برای انرژی پاک سیلیکون ولی و انرژی جامعه ساحلی مرکزی)، تعداد زیادی لاک‌پشت بیابانی باید از آن سایت حذف می‌شد. چهل و چند عدد از آن لاک پشت ها بلافاصله توسط گورکن ها خورده شد.

آیا می‌توانیم نیازهای برق خود را بدون مزارع بزرگ خورشیدی برآورده کنیم؟

هیچ چیزی از نظر تئوری، انرژی خورشیدی و باتری های پشت بام را از تامین انرژی یک جامعه منع نمی کند. آیا آفتاب کافی دارید؟ ما آن‌ها را پشت سر هم طوفان‌ها را در زمستان می‌گیریم. گاهی اوقات پوشش ابر در سراسر دره مرکزی است. آیا باتری کافی دارید؟ احتمالاً ذخیره باتری در این مرحله آن را بسیار گران می کند. این نیاز به بازنگری در نحوه انتقال قدرت دارد.

با قرار دادن مزارع خورشیدی بزرگ در بیابان چه چیزی را از دست خواهیم داد؟

انواع گونه ها، کاکتوس بشکه ای کهنسال، لاک پشت صحرا، روباه کیت. لاک پشت صحرا هفته گذشته توسط وزارت ماهی و شکار کالیفرنیا در لیست در معرض خطر انقراض قرار گرفت. این گونه از سال 1980 90 درصد جمعیت خود را از دست داده است. گوسفند شاخدار و بز کوهی تحت تأثیر مزارع خورشیدی قرار می گیرند زیرا زیستگاه آنها توسط آنها تکه تکه می شود. جمعیت آنها منزوی تر می شوند، آنها همخونی دارند.

آیا می‌توانیم تمام نیازهای خود را بدون قرار دادن انرژی خورشیدی در بیابان دست‌نخورده برآورده کنیم؟

یک مطالعه عالی وجود دارد. شما می توانید از زمین های مهم برای حفاظت جلوگیری کنید و این فقط باعث افزایش مشارکت می شود بر اساس برآورد آنها 3 درصد از قدرت.

کجا ها هستند که بتوانید مقادیر معقولی از تولید خورشیدی را برای جلوگیری از ورود برق از صحرا یا نوادا قرار دهید؟

در ضلع غربی دره مرکزی، بسیاری از آن خاک ها به سلنیوم آلوده هستند. این منطقه ای است که می توانید تأثیر کمتری داشته باشید. اینجاست که می‌توانید پروژه‌های بسیار بزرگی را در مقیاس بزرگ قرار دهید که واقعاً به منطقه خلیج نزدیک هستند، و بالاتر از گلوگاه – کالیفرنیا یک گلوگاه (ظرفیت خط برق) برای نیرو، در اطراف لوس بانوس دارد. ما باید انرژی های تجدیدپذیر بیشتری را در بالای گلوگاه در شمال کالیفرنیا بسازیم تا به منطقه خلیج کمک کنیم.

در مورد کالیفرنیای جنوبی چطور؟

شما در حال حاضر انرژی های تجدیدپذیر زیادی در کالیفرنیای جنوبی دارید. کالیفرنیای جنوبی فقط به انرژی خورشیدی بیشتر روی پشت بام در انبارهای خود و مواردی از این دست نیاز دارد.

مردم کالیفرنیا در مورد اختلافات بر سر انرژی خورشیدی که به طور فزاینده ای مصرف می کنند چه باید بدانند؟

این یک مشکل بسیار قابل حل است. شما می توانید از مزایای بسیاری از پروژه ها بهره مند شوید اگر … شروع کنید به این پروژه ها به عنوان چند کارکردی فکر کنید: رشد مواد غذایی و خورشیدی در یک چشم انداز. آبزی پروری در زیر چند خورشید شناور. زنبورستان – مردم زنبورهای عسل را به مزارع خورشیدی می آورند.

این یک فناوری بسیار منظم است که می تواند برای حل چندین مشکل به طور همزمان استفاده شود. اکنون ما به تغییرات آب و هوایی فکر می کنیم، بنابراین به زمین فکر نمی کنیم. ما باید واقعاً به راه حل های کل نگر فکر کنیم.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *