نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 مهر 1403 5:47 ب.ظ

بهترین سازماندهی برای نوآوری

بهترین ایده ها در یک فضای آشفته و غیر مدیریت شده هرگز به نوآوری های اثر بخش و ارزش آفرین تبدیل نمی شوند . برای نوآوری یک سیستم مدیریت نیاز است که سازمان مناسب و متناسب با مقیاس یک نهاد اقتصادی مثل یک شرکت و یا هر نهاد دیگری را داشته باشد.

اما چه نوع سازمانی مناسب است ؟

کارشناسان می گویند که یک ساختار عملکردی می‌تواند از نوآوری در شایستگی‌های اصلی پشتیبانی کند و به هر فرایند اجازه می‌دهد بر وظایف اصلی خود تمرکز کند و دانش و مهارت‌های تخصصی را توسعه دهد که می‌تواند به ایده‌ها و راه‌حل‌های جدید منجر شود.

در کنار این سازماندهی تقویت فرهنگ سازمانی در جهت نوآوری نیز مهم است .

برای تقویت نوآوری، باید ساختار سازمانی متقابل کارکردی را اتخاذ و سنت های منسوخ و تعصبات را باید دگرگون نمود تا ، تیم های مختلف قادر به همکاری شوند.

سازمان عملکردی ، کارایی را افزایش می دهد، ثبات را فراهم می کند و مسئولیت پذیری را افزایش می دهد. همچنین به بخش‌ها ی سازمان اجازه می‌دهد تا بر وظایف تخصصی خود در زمینه‌های مربوطه تمرکز کنند.

نظام استاندارد مدیریت نوآوری که منتشر شده است در همه این موارد راهنما هایی را تنظیم نموده است و بر این اساس برای تقویت نوآوری، انعطاف پذیری، استقلال و همکاری متقابل عملکردی را ترکیب  و ترویج می کند.

نکته مهم اینجاست که همه این موارد موضوعات عمومی هستند . سازمان نوآوری مناسب هر موسسه و نهادی بر محور عقاید مدیریت و دامنه موضوعی و از همه مهمتر فرهنگ سازمانی استوار می شود .

شما چگونه با این موضوعات برخورد می کنید؟

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *