نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 مرداد 1403 6:12 ق.ظ

چتر نجات کبوتر جنگ جهانی دوم که برای ارسال پیام به مقاومت فرانسه استفاده می شد.

چتر نجات کبوتر جنگ جهانی دوم که برای ارسال پیام به مقاومت فرانسه استفاده می شد.

شبکه خبر خوب -12 مه 2024-چتر نجات نادر کبوتر جنگ جهانی دوم برای انتقال پیام به مقاومت فرانسه در نرماندی قبل از D-Day – SWNS -(SWNS / Talker News)

یک «چتر نجات کبوتر» نادر جنگ جهانی دوم که برای انتقال پیام به مقاومت فرانسه در نرماندی پیش از روز D-Day استفاده می‌شد، در یک جعبه کفش قدیمی پیدا شد.

به همراه سایر اسناد مربوط به D-Day در اتاق زیر شیروانی زنی به نام خانم الینگتون که اخیراً در انگلستان درگذشت، کشف شد.خانواده‌اش به این مصنوع می خندند – چگونه آن‌جا پیدا شد و دقیقاً چه بود. آنها نمی دانستند که این پارچه برای چه چیزی استفاده می شود.

آنها از اینکه متوجه شدند که او یک چتر نجات بسیار کمیاب کبوتر روز D را در اختیار خود نگه داشته است شگفت زده شدند – و اکنون آنها قطعه باقی مانده از تاریخ را به یک موزه اهدا کرده اند.

چترهای کبوتر در روزهای قبل از فرود نیروهای متفقین در فرانسه در 6 ژوئن 1944 بر فراز نرماندی استفاده شدند.

قبل از حمله برنامه ریزی شده، انگلیسی ها کبوترهای ساکن را از مناطق محلی ساحلی نرماندی جمع آوری کردند و از آنها برای انتقال پیام به مقاومت فرانسه استفاده کردند، در حالی که این منطقه توسط هزاران سرباز نازی اشغال و دفاع می شد.کبوترها دستورالعمل هایی در مورد منفجر کردن خطوط ارتباطی، اسلحه خانه ها و وسایل حمل و نقل داشتند.

کبوتر توسط یک هواپیمای سبک بر فراز فرانسه به پایین پرتاب می شد و پس از رها شدن کبوترها می توانستند از چتر نجات خلاص شوند و به قفس خانه خود بروند.این روش ایمن تر از استفاده از پیام های رادیویی رمزگذاری شده در نظر گرفته شد.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *