نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 تیر 1403 2:24 ب.ظ

جشنواره فیلم هوش مصنوعی نگاهی اجمالی به آینده سینما دارد

جشنواره فیلم هوش مصنوعی نگاهی اجمالی به آینده سینما دارد

12 مه 2024 -اعتبار: تصویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی

یک جشنواره فیلم هوش مصنوعی با شخصیت‌های خارق‌العاده‌ای از جمله آدم‌های گلی و مادربزرگ‌های غول‌پیکر، نگاهی اجمالی به داستان‌سرایی می‌دهد که توسط فناوری بدیع ممکن شده است.

نزدیک به 3000 فیلم کوتاه به جشنواره ای ارسال شد که توسط Runway AI یکی از استارت آپ های پیشرو در زمینه تولید ویدیو با هوش مصنوعی برگزار شد.

10 فیلم انتخاب شده تخیل زنده فیلمسازان را با داستان هایشان در جهان های زیبایی شناسی خیره کننده به نمایش گذاشتند.

آناستازیس ژرمنیدیس، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری Runway، به خبرگزاری فرانسه گفت: «این تصور وجود دارد که فیلمسازی و خلق فیلم مبتنی بر هوش مصنوعی دارای سبکی بسیار خاص است.

او در مراسم اهدای جوایز جشنواره گفت، اما هر یک از فیلم‌های منتخب «احساس بسیار متفاوتی با فیلم دیگر دارند».

ساخت فیلم و انیمیشن که در 50 سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، فیلم‌های بلند گذشته مانند “Inception”، “Matrix” و “Loving Vincent” هنگام تماشای فیلم‌های کوتاه هوش مصنوعی به ذهن متبادر می‌شوند.اما جدیدترین فناوری امکان ساخت فیلم را با کسری از بودجه معمولی فیلم و هر کسی که به کامپیوتر و نرم افزار دسترسی دارد، می دهد.

تنها با یک فرمان ، Runway می تواند مجموعه ای از تصاویر ثابت را به یک ویدیوی کوتاه تبدیل کند یا یک عکس را به یک نقاشی تبدیل کند.

در ماه فوریه، OpenAI، رهبر هوش مصنوعی، نرم‌افزار ایجاد ویدیو خود را با نام Sora راه‌اندازی کرد، در حالی که گوگل و متا در حال توسعه نسخه‌های خود به نام‌های Lumiere و Emu هستند.

لئو کانون برای فیلم کوتاه خود که برنده جایزه Honoree جشنواره شد، صدها تصویر را با استفاده از برنامه هوش مصنوعی Midjourney تولید کرد، سپس آنها را با Runway متحرک کرد و در طول مسیر ویرایش های بی شماری انجام داد.

فناوری هوش مصنوعی کنونی هنوز در برخی زمینه ها توسعه نیافته است، به ویژه در ارائه زوایای متعدد دوربین و ایجاد شخصیت های سخنگو بی عیب و نقص مانند انسان.

این کارگردان فرانسوی درباره کوتاه خود درباره اتفاقاتی که برای مادربزرگ‌ها پس از مرگ می‌افتد، گفت: «من واقعاً نمی‌توانم شخصیت‌ها یا دیالوگ‌هایی (انسانی) داشته باشم، به طوری که زیبایی‌شناسی فیلم را مشخص کند. (اسپویل: آنها غول می شوند.)

با تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی “هنوز در هر صحنه نقص های زیادی وجود داشت، بنابراین من مجبور شدم موارد زیادی را روتوش کنم. از نرم افزار آماده استفاده خارج نمی شود.”

الخاندرو ماتامالا یکی از بنیانگذاران Runway اذعان داشت که این فناوری هنوز کامل نشده است.

“اگر یک شخصیت فوتورئالیستی می‌خواهید که انسان باشد… ما آنقدر پیشرفته نیستیم که این کار را انجام دهیم. اما ما می‌گوییم، روش‌های متفاوت‌تری برای داستان‌گویی وجود دارد.”

Runway در حال حاضر در حال توسعه چیزی است که آن را “General World Models” می نامد، یک سیستم هوش مصنوعی که می تواند یک محیط دنیای واقعی را با پیش بینی چگونگی رخ دادن رویدادهای آینده در یک محیط پویا شبیه سازی کند.

سه بنیانگذار Runway از پیشینه مهندسی کامپیوتر نیستند، بلکه در دانشگاه نیویورک در رشته های مرتبط با هنر تحصیل کرده اند.این سه نفر بر روی ایجاد یک “زبان مشترک” برای برنامه نویسی و خلاقیت متمرکز شده اند و اپل و پیکسار را به عنوان مثال ذکر می کنند.

کارلو دی توگنی که در این جشنواره نیز برنده جایزه شد، گفت: «برای برخی از فیلمسازان نوظهور مانند من، این یک فرصت واقعی برای تغییر مدل معمولی صنعت هالیوود است.

او گفت: «هنرمندان می‌توانند بدون داشتن پول، داستان‌های جدیدی را زنده کنند.

کارگردان ایتالیایی گفت: در آینده، “تولید مستقل احتمالاً به برخی از تولیدات هالیوود نزدیک تر خواهد شد و شاید آنها واقعاً با یکدیگر روبرو شوند.”

چشم انداز چنین تغییری در فیلمسازی آنقدر برای هالیوود نگران کننده است که بازیگران و فیلمنامه نویسان تابستان گذشته دست به اعتصابی چند ماهه زدند و خواستار حفاظت در برابر هوش مصنوعی مولد شدند.

برای De Togni، این فناوری در نهایت به امری عادی تبدیل خواهد شد و آنچه مهمتر خواهد بود “ایده ها، افکار شما” در استفاده از ابزارهایی برای زنده کردن یک چشم انداز است.ساخت فیلم هوش مصنوعی در حال حاضر کارهایی را که در حال حاضر توسط متخصصان مختلف انجام می شود قطع می کند و مشاغل صنعتی را در معرض خطر قرار می دهد.

اما کریستوبال والنزوئلا، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Runway، گفت که اتوماسیون “واقعاً همیشه اتفاق می افتد، اما خود مشاغل تغییر خواهند کرد.این نقش فناوری است – اجازه دادن به ما برای تغییر.»

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *