توسط امیلی Djock ژانویه 24
تحقیقات McKinsey & Company نشان می دهد که در زمان عدم اطمینان، کسب و کار به طور معمول، سرمایه گذاری در تغییرات افزایشی، در واقع خطرناک تر از نواوری جسورانه است. اما در حالی که نواوری ممکن است، به طور متناقض، کمتر خطرناک باشد، بدون چالش های ان نیست. شرکت هایی که با موفقیت نواوری می کنند از چالش های موجود در مدیریت نواوری مصون نیستند. در عوض، انها مجهز به مهارتهای مقابله با این چالش ها هستند. این مقاله ده چالش بزرگ در مدیریت نواوری را در سال 2024 ، همانطور که توسط مدیران و تیم ها گزارش شده است، همراه با راهنمایی ها، ابزارها و بهترین شیوه ها برای غلبه بر انها و باز کردن پاداش نواوری در حالی که اجتناب از خطرات حفظ کسب و کار به طور معمول ، بررسی خواهد کرد.
البته هر شرکت و هر تیم چالش های مختلفی در صدر دستور کار امسال دارد. اما در هسته خود، بسیاری از چالش ها در مدیریت نواوری از همان موضوعات اساسی در مورد چگونگی نواوری بیشتر همکاری و پایدار، و همچنین سریع تر، هوشمندانه تر و جسورانه تر است.
لیست زیر از چالش ها در مدیریت نواوری بر اساس تجربه ما با مشتریان چند ملیتی و بینش بیش از 300 متخصص در زمینه های نواوری، توسعه کسب و کار، منابع انسانی، تحقیق و توسعه، بازاریابی و استراتژی در بیش از 20 صنعت است.
- فرهنگ نواوری
فرهنگ نواوری نشان دهنده طرز فکر و شیوه های سازمان است که تفکر نواورانه را پرورش می دهد، خلاقیت و باز بودن به روش های جدید را تقویت می کند. این امر توسعه و کیفیت محصولات و خدمات جدید را افزایش می دهد. با این حال، پرورش چنین فرهنگی چالش برانگیز است، نیاز به تغییر در عملیات برای توانمند سازی همکاری کارکنان، به اشتراک گذاری ایده و ریسک پذیری، در کنار تعهد به سرمایه گذاری در نواوری و مشاهده شکست به عنوان فرصت های یادگیری.
نکاتی برای غلبه بر موانع در پرورش فرهنگ نواوری:
- محدودیت های منابع : تخصیص منابع خاص برای نواوری، از جمله بودجه، زمان و استعداد. این می تواند شامل اختصاص مسئولیت های خاص به تیم ها یا افراد و اتخاذ ابزارهایی برای کمک به ساده سازی و خودکار سازی فرایندهای نواوری باشد.
- کاهش ریسک گریزی: فرهنگی بسازید که یادگیری از شکست ها را به اندازه موفقیت ها جشن می گیرد. تشویق ازمایش با اجرای محیط های شکست خورده که در ان خطرات مدیریت می شوند و شکست ها به عنوان سنگ پله ای برای نواوری دیده می شود.
- تمرکز نواوری: ایجاد یک بستر و پلتفرم برای تمام فعالیت های نواوری، همکاری و شفافیت را افزایش می دهد و به تیم های شما کمک می کند تا نواوری مداوم را در شیوه ها و فرهنگ اصلی قرار دهند.
Sanjeev Mervana، معاون مدیریت محصول، فن اوری های نوظهور و انکوباسیون (ET & I) در سیسکو، بر نقش محوری رهبری در شکل دادن به فرهنگ نواوری تاکید می کند. رویکرد سیسکو، همانطور که در پادکست Innovation Rockstars توضیح می دهد، یک مدل بالا به پایین است که از طریق سلسله مراتب سازمانی نفوذ می کند. این روش تضمین می کند که نواوری یک فعالیت پراکنده نیست بلکه عنصر اصلی اخلاق شرکت است.
نواوری یک فرایند مداوم است. این چیزی نیست که شما از ان مراقبت کنید زمانی که یک لحظه اضافی دارید. این باید بخشی از فرهنگ شما باشد، باید عمیقا ریشه داشته باشد.
Sanjeev Mervana، معاون مدیریت محصول، سیسکو
مروانا اهمیت برنامه ریزی استراتژیک و تلاش های هماهنگ مورد نیاز در تمام سطوح سازمانی برای پرورش فرهنگ پر رونق نواوری را برجسته می کند. نتیجه، همانطور که تجربه سیسکو نشان می دهد، به خوبی ارزش تلاش های اختصاص داده شده، بازده موفقیت و پیشرفت قابل توجهی است.
- نواوری پایدار
نواوری پایدار برای رسیدگی به مسائل زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) محوری است. این شامل نواوری جاری است که نه تنها به نفع کسب و کار بلکه تاثیر مثبت بر مردم و سیاره است. با این حال، هماهنگی نواوری با اهداف پایداری می تواند پیچیده باشد، با توجه به وسعت جنبه هایی مانند کاهش گازهای گلخانه ای، بهره وری انرژی و برابری اجتماعی.
نکاتی برای غلبه بر موانع در نواوری پایدار:
- اهداف پایداری روشن را تعریف کنید: استراتژی های نواوری خود را با اهداف پایداری خاص، مانند انهایی که در 17 هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد مشخص شده است، هماهنگ کنید.
- ادغام پایداری در فرایندهای نواوری: ملاحظات پایداری را در هسته فرایندهای نواوری خود قرار دهید. این ادغام تضمین می کند که هر محصول، خدمات یا فرایند جدید به دستور کار پایداری شما کمک می کند.
- ارزیابی و انطباق زنجیره ارزش: به طور منظم ارزیابی و بهینه سازی زنجیره ارزش خود را برای پایداری. درک کنید که ارزش ها از دست رفته و به دست می اورند و چگونه نواوری می تواند پایداری را در هر مرحله افزایش دهد.
دکتر کلمنس چاسکل، همکار صنعتی IfM Engage، موسسه تولید در دانشگاه کمبریج و مهمان پادکست نواوری Rockstars، بر ادغام اهداف پایداری با سیستم های نواوری از طریق نقشه برداری جاده ای تاکید دارد. این رویکرد تضمین می کند که تکرار محصولات اینده گام های لازم را به سمت پایداری می دهد.
با استفاده از نقشه راه برای فعالیت های پایدار، ما می توانیم [SDG ها] را انتخاب کنیم و نه تنها درک کنیم که چه چیزی باید برای رسیدگی به یکی از این اهداف قرار دهیم، بلکه مهمتر از همه، می توانیم درک کنیم که چگونه انها را با سیستم نواوری خود مرتبط کنیم.
دکتر کلمنس چاسکل، دانشگاه کمبریج
نرم افزار نقشه راه می تواند به سازمان ها کمک کند تا ادغام اهداف پایداری را در فرایندهای نواوری خود تجسم و استراتژیک کنند. این و دیگر ابزارهای مدیریت سبد ، شناسایی زمینه های بهبود، ردیابی پیشرفت به سمت اهداف پایداری و هماهنگی هر نواوری با اهداف کسب و کار و محیط زیست را تسهیل می کند.
- کارافرینی
کارافرینی درون سازمانی، پرورش مهارت های کارافرینی و ذهنیت در یک سازمان موجود، برای هدایت نواوری از درون حیاتی است. این امر کارکنان را تشویق می کند تا ایده های جدید را توسعه و دنبال کنند و به رشد و سازگاری شرکت کمک کنند. اما اغلب، به دلیل درگیری های بالقوه با فرهنگ، ساختار و تحمل ریسک موجود شرکت، تغییرات سازمانی قابل توجهی برای پرورش و حفظ تلاش های درون بینی مورد نیاز است.
نکاتی برای ایجاد یک محیط فعال برای کارافرینی:
- تشویق مشارکت: فرهنگی را توسعه دهید که به طور فعال کارکنان شما را برای تفکر نواورانه و تمایل به ریسک پذیری تشویق کند. این می تواند شامل مکانیسم های بازی سازی و پاداش باشد.
- مدیریت ایده ساختار یافته: پیاده سازی نرم افزار مدیریت ایده برای طبقه بندی، ارزیابی، اولویت بندی و توسعه ایده ها برای ساده سازی فرایندها برای هر دو کارافرین و تصمیم گیرندگان در شرکت شما.
- ارائه منابع و پشتیبانی: اطمینان از دسترسی به منابع مانند بودجه، زمان و مربیگری. این به کارکنان شما قدرت می دهد تا ایده های نواورانه خود را به پروژه های ملموس در چارچوب شرکت تبدیل کنند.
یکی دیگر از راه های اثبات شده برای پرورش کارافرینی، ایجاد ازمایشگاه های نواوری است. ازمایشگاه نواوری یک فضای اختصاصی است که در ان کارکنان می توانند بر توسعه ایده ها و نواوری های جدید خارج از مسئولیت های شغلی منظم خود تمرکز کنند.
هانس لیند، مدیر نواوری و اینده نگری کسب و کار در گروه ولوو، بهترین عملکرد ازمایشگاه نواوری را در پادکست نواوری Rockstars توصیف می کند. او توضیح می دهد که چگونه ازمایشگاه نواوری راه حل های Volvo Connected به طور معمول به دنبال یک شریک در گروه است که علاقه مند و مایل به همکاری فعالیت های نواوری در اطراف یک حوزه تمرکز جدید است. علاوه بر تقسیم سرمایه گذاری و در نتیجه هر گونه ریسک مرتبط، ازمایشگاه همچنین خرید متقابل و پاسخگویی را برای ارائه بهترین نتایج ممکن انجام می دهد.
- تحول دیجیتال
تحول دیجیتال یک چالش مداوم است که فراتر از تقاضا برای یک استراتژی فن اوری اگاهانه است (بیشتر در مورد ان در شماره 9). این شامل یک تغییر اساسی در فرایندها و مدل های کسب و کار است که بر عملیات داخلی و تعامل مشتری تاثیر می گذارد. این تحول نیاز به یک رویکرد جامع، یکپارچه سازی برنامه ریزی سیستماتیک و سازگاری مداوم، به طور موثر اهرم پیشرفت های دیجیتال برای رشد کسب و کار و رضایت مشتری.
نکاتی برای حرکت هموار و انطباق با چشم انداز دیجیتال در حال تغییر:
- توسعه یک نقشه راه دیجیتال: ایجاد یک استراتژی تحول دیجیتال روشن، مشخص کردن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت. این نقشه راه باید در نظر بگیرد که چگونه فن اوری های دیجیتال می توانند جنبه های مختلف کسب و کار شما را از عملیات تا مشارکت مشتری افزایش دهند.
- اهرم تجزیه و تحلیل داده ها: استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها به موتور تصمیم گیری. پیاده سازی ابزارهایی که داده ها را جمع اوری و تجزیه و تحلیل می کنند تا بینش هایی را در مورد رفتار مشتری، روند بازار و فرایندهای داخلی ارائه دهند و تصمیمات استراتژیک را مطلع کنند.
- فعال کردن همکاری دیجیتال: پیاده سازی یک سیستم عامل نواوری که همکاری متقابل عملکردی، ارتباطات و کار تیمی را در یک محل کار دیجیتال محور امکان پذیر می کند.
در پادکست نواوری Rockstars، کریستین اشمیتز، مشاور ارشد، نواوری و دیجیتالی شدن در بانک DZ، بحث می کند که چگونه سیستم عامل نواوری ITONICS یک محرک کلیدی استراتژی تحول دیجیتال شرکت او است. بانک DZ از ITONICS برای نظارت و تجزیه و تحلیل یک رادار روند با بیش از 200 روند شناسایی شده و همچنین مدیریت پروژه های فعلی در رادار نواوری استفاده می کند.
اشمیتز بر اثربخشی ITONICS در ارائه یک دیدگاه دقیق از روندها و پروژه های فعلی، پرورش یک محیط مشارکت باز و در نتیجه هدایت هر دو شفافیت و پتانسیل مشترک در فرایندهای مدیریت نواوری خود تاکید می کند.
- سناریوهای اینده
سناریوهای اینده در نواوری برای تجسم اینده بالقوه ضروری است، سازمان ها را قادر می سازد تا تغییرات را پیش بینی کنند، فرصت های در حال ظهور را شناسایی کنند و خطرات را به حداقل برسانند. این اینده نگری کلید نواوری فعال و جلوتر ماندن از روند بازار است. با این حال، ماهیت غیر قابل پیش بینی اینده، برنامه ریزی سناریو و پیش بینی استراتژیک را به چالش می کشد و نیاز به ترکیبی از خلاقیت، تفکر تحلیلی و به طور فزاینده ای قدرت هوش مصنوعی (AI) دارد.
نکاتی برای هدایت موثر چالش های برنامه ریزی سناریو و پیش بینی استراتژیک:
- اهرم AI: پایش خودکار محیط زیست با AI برای تجزیه و تحلیل دقیق روند و نظارت. این رویکرد تکنولوژیکی پردازش داده ها را تسریع می کند و بینش را برای افزایش پیش بینی عمیق تر می کند.
- تغییر به تمرکز بلند مدت: پرورش یک ذهنیت استراتژیک است که ارزش برنامه ریزی بلند مدت ، برنامه ریزی سناریو را به بررسی های استراتژیک و فرایندهای تصمیم گیری منظم خود اضافه کنید تا اطمینان حاصل شود که این بخش اصلی تفکر سازمانی است.
- پیش بینی را به عنوان یک ضرورت استراتژیک بازنگری کنید: تیم های خود را در مورد نقش حیاتی پیش بینی در توسعه کسب و کار و نواوری اموزش دهید. برنامه ریزی سناریو را به یک جنبه مرکزی از فرایند برنامه ریزی استراتژیک تبدیل کنید.
فرض بر این است که اجرای یک برنامه اینده نگری یا اینده چیزی است که مردم می توانند در کنار کار منظم خود انجام دهند، همه چیز را مستقیما به شکست محکوم می کند.
تسا فینلو، رئیس سابق پیش بینی، ازمایشگاه های دالبی
پذیرش پیش بینی استراتژیک برای سناریوهای اینده، سازمان ها را قادر می سازد تا به طور موثرتری به عدم قطعیت های فردا حرکت کنند. با استفاده از بینش های مبتنی بر هوش مصنوعی در اکتشاف پیشگیرانه و اماده سازی اینده بالقوه، شرکت ها می توانند تصمیمات اگاهانه تری بگیرند. این ادغام تکنولوژی توانایی انطباق سریع برای تغییر و حفظ مزیت رقابتی در یک جهان پویا و غیر قابل پیش بینی را افزایش می دهد.
- نواوری مدل کسب و کار
در طول نیم قرن گذشته، طول عمر مدل کسب و کار متوسط از 15 سال به کمتر از پنج سال کاهش یافته است. نواوری مدل کسب و کار – تعریف مجدد چگونگی ایجاد و ارائه ارزش به مشتریان توسط شرکت ها – به عنوان راهی برای تحول، رشد و انعطاف پذیری مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، تغییر اساسی گزاره های ارزش یا مدل های عملیاتی برای بهتر شدن بدون به خطر انداختن کسب و کار اصلی، یک چالش بزرگ برای بسیاری از شرکت ها است.
نکاتی برای هدایت نواوری مدل کسب و کار سازنده:
- انجام تحقیقات بازار و مصرف کننده: به طور مداوم نظارت، نقشه برداری و ارزیابی روند بازار و نیازهای مصرف کننده برای هدایت نواوری مدل کسب و کار شما.
- پایلوت و تکرار: ازمایش با عناصر مدل کسب و کار جدید در یک محیط کنترل شده قبل از پیاده سازی در مقیاس کامل. از بازخورد این پایلوتها برای اعتبار، اصلاح و بهبود مدل استفاده کنید.
- ساخت یک نمونه کارها متعادل: استفاده از نرم افزار مدیریت سبد برای اولویت بندی، اعتبار و اجرای نواوری های مدل کسب و کار جدید در حالی که به طور مداوم بهبود محصولات موجود و اطمینان از هماهنگی با اهداف استراتژیک خود را.
علاوه بر این توصیه ها، مانوئل کراوس، مشاور ارشد نواوری مدل کسب و کار در مشاوره نواوری بوش، بر اهمیت حفاظت از سرمایه گذاری های جدید که از نواوری مدل کسب و کار از محدودیت های کسب و کار اصلی ناشی می شود، تاکید می کند.
در پادکست نواوری Rockstars، Krauß توضیح می دهد که این جدایی استراتژیک را می توان با ایجاد یک ساختار سازمانی اختصاصی برای مدل کسب و کار یا نواوری Horizon 3 به دست اورد، به ان اجازه می دهد تا هنوز هم به دارایی های شرکت مانند قدرت بازار و کانال های فروش ضربه بزند. او همچنین در مورد تحمیل این سرمایه گذاری های جدید با اهداف سنگین KPI خیلی زود هشدار می دهد، زیرا انها اغلب در ابتدا بر اساس فرضیات و نه حقایق ثابت شده هستند – به همین دلیل پایلوت و تکرار برای نواوری مدل کسب و کار موفق بسیار مهم است.
- نواوری باز
با وجود محبوبیت در دهه 2000 و به خوبی به عنوان یک روش موثر برای افزایش تنوع، تعداد و موفقیت نواوری شناخته شده است، نواوری باز هنوز هم به عنوان یک چالش مهم در بسیاری از شرکت ها ذکر شده است. در واقع، چالش کمتر به دلیل خرید یا درک مزایای نواوری باز و بیشتر در مورد اجرای ان است. اتخاذ نواوری باز پیچیدگی را افزایش می دهد و هنگامی که به طور سیستماتیک، ایمن و با اهداف روشن مدیریت نمی شود، می تواند ریسک و هدر دادن منابع را افزایش دهد.
نکاتی برای مقابله موثر با چالش ها در نواوری باز:
- ایجاد چارچوب های همکاری روشن: ایجاد دستورالعمل های همکاری شفاف و به خوبی تعریف شده. این کمک می کند تا اهداف خود را هماهنگ کنید، انتظارات را مدیریت کنید و ایده های خارجی را در فرایندهای داخلی ادغام کنید.
- اهرم پلتفرم های دیجیتال: استفاده از یک پلت فرم نواوری باز برای ساده سازی فرایند منابع، مدیریت و همکاری در ایده ها، و ان را اسان تر کنید برای رسیدگی به هجوم کمک های خارجی.
- حفاظت از مالکیت معنوی: توسعه استراتژی های روشن برای مدیریت مالکیت معنوی. این شامل تعیین مرزها برای همکاری و اطمینان از منافع همه محافظت می شود، تعادل ایده های به اشتراک گذاری با حفاظت از اطلاعات اختصاصی.
با ایجاد سیستم و ساختارهای نواوری باز، یک شرکت می تواند پیشنهادات استارتاپ ها و شرکای بالقوه و ورودی مستقیم از مشتریان را دعوت کند. نواوری باز همچنین اجازه می دهد تا نواوری مبتنی بر تامین کننده که در ان یک شرکت و تامین کنندگان ان دانش، ایده ها و فن اوری ها را مبادله می کنند. نشان داده شده است که تامین کنندگان پتانسیل بالایی برای تاثیر بر نواوری به دلیل رابطه موجود و درک شرکت یعنی مشتری خود دارند.
DMG MORI، یکی از بزرگترین تولید کنندگان ماشین الات برش المان، تامین کنندگان خود را با استفاده از پلتفرم نواوری ITONICS در فرایند نواوری ادغام کرد. برای توانمند سازی نواوری تامین کننده در مقیاس جهانی با یک پایگاه تامین کننده جغرافیایی پراکنده، DMG MORI راه حل مشترک، کاملا قابل تنظیم و به راحتی مقیاس پذیر ما را انتخاب کرد.
- مشتری مداری
واضح است: مشتری خود را در هسته فعالیت های نواوری خود قرار دهید. و با این حال، هنگامی که نواوری ها شکست می خورند – و در واقع اکثریت قریب به اتفاق اینگونه اند – اغلب به دلیل عدم تحقیقات بازار و بینش مصرف کننده است. اساسا، بسیاری از شرکت ها محصولات یا خدمات جدیدی را راه اندازی می کنند که هیچ بازار و تقاضای مشتری برای ان وجود ندارد.
نکاتی برای تقویت مشتری مداری در نواوری:
- مشتریان را زود درگیر کنید: مشتریان موجود و اینده خود را در فرایند نواوری از ابتدا درگیر کنید تا اطمینان حاصل شود که نیازها و بازخورد انها توسعه یافته است.
- اعمال تفکر طراحی: ترکیب اصول تفکر طراحی، که بر همدلی با مشتریان و تکرار راه حل ها بر اساس بازخورد و تجربیات انها تمرکز دارد.
- نظارت مداوم بر روند: استفاده از ابزارهای نظارت و تجزیه و تحلیل خودکار برای ساده سازی شناسایی سیگنال های مهم مربوط به روند و رفتار مشتری.
ریکاردو بریتو، رهبر نواوری در Doodle و مهمان پادکست نواوری Rockstars ما، بر اهمیت اطمینان از اینکه نواوری ها به مشکلات واقعی مشتری رسیدگی می کنند و ارزش ملموس را به ارمغان می اورند، تاکید می کند.
داشتن یک چشم انداز خوب عالی است. داشتن یک ستاره شمالی خوب عالی است. اما چقدر از کارهایی که ما انجام می دهیم واقعا ارزش افزوده و در واقع یک مشکل واقعی را حل می کنند؟ […] چند نفر از ما واقعا تاثیری را که بر مشتری داریم اندازه گیری می کنیم؟
او پیشنهاد می کند که کسب و کارها باید بر معیارهایی تمرکز کنند که واقعا تاثیر بر مشتریان را منعکس می کنند، نه اینکه توسط روند صنعت یا معیارهای غرور تحت تاثیر قرار گیرند. این دیدگاه با اصول نواوری مشتری محور هماهنگ است، جایی که محصولات جدید نه تنها از لحاظ فنی چشمگیر هستند، بلکه واقعا مورد نظر و مورد نیاز مشتریان هستند.
- فن اوری های در حال ظهور
چالش مدیریت فن اوری های در حال ظهور در شناسایی سریع، سرمایه گذاری و ادغام پیشرفت های تکنولوژیکی جدید در مدل ها و فرایندهای کسب و کار موجود است. این چالش با مفهوم قانون مارتک نشان داده شده است. این یک معما را توصیف می کند که در ان تکنولوژی به طور نمایی تغییر می کند در حالی که سازمان ها لگاریتمی تغییر می کنند. اساسا، جهان سریعتر از اکثر شرکت ها مجهز به حفظ ان است.
نکاتی برای جلوگیری از تغییرات تکنولوژیکی و به حداکثر رساندن بازده سرمایه گذاری در فناوری:
- نظارت مداوم تکنولوژی: با اخرین پیشرفت های تکنولوژیکی به طور خودکار نظارت بر سیگنال های مرتبط را به روز کنید. ابزارهای هوش مصنوعی می توانند افزایش یا کاهش قابل توجه و پایدار در زمینه های فناوری شما را نظارت کنند تا بتوانید به سرعت فرصت ها را شناسایی کنید.
- ارزیابی انتقادی: با ارزیابی تاثیر بالقوه و ارتباط هر فناوری با سازمان خود، به جای سرمایه گذاری در تکنولوژی به خاطر تکنولوژی، از بین ببرید.
- مدیریت پرتفوی فناوری موثر: مدیریت پرتفوی فناوری خود را با اطمینان از ترکیبی از سرمایه گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت تکنولوژیکی که با اهداف استراتژیک شما هماهنگ است، مدیریت کنید. به طور منظم بررسی و تنظیم نمونه کارها بر اساس روند در حال تحول و اولویت های کسب و کار.
گاهی اوقات شما به چشم اندازهای کسب و کار نیاز دارید که می گویند: “این کار باید انجام شود، صرف نظر از اینکه ایا ما در حال حاضر راه حل داریم.” و گاهی اوقات، شما به مهندسانی نیاز دارید که بگویند، “این چیزی بسیار مهم است که ما می توانیم در حال حاضر توسعه دهیم. ما هنوز دقیقا نمی دانیم که به کدام مورد تجاری خدمت می کند، اما این یک تکنولوژی جالب است که ما باید ان را دنبال کنیم.
Hod Fleishman، گروه مشاوره بوستون
در پادکست نواوری Rockstars ما، Fleishman بر نیاز به پر کردن این تقسیم با هماهنگی پیشرفت های تکنولوژیکی با استراتژی های کسب و کار قابل دوام و توسعه نواوری های اماده بازار که هر دو نواورانه و تجاری امکان پذیر است، تاکید می کند. این شامل پیدا کردن یک زمینه میانی است که ایده های رویایی رهبران کسب و کار را با امکانات واقع بینانه ارائه شده توسط فن اوری های در حال ظهور ترکیب می کند.
- ادغام هوش مصنوعی
در نهایت، ارزشمندترین چالش در این لیست: ادغام هوش مصنوعی در عملیات کسب و کار و فرایندهای نواوری. ظهور لایه کاربرد AI و ظهور شهاب سنگ GenAI به سرعت در حال تغییر تمام صنایع است. اما برای بسیاری از شرکت ها، پریدن بر روی واگن ضرب المثلی در مورد فن اوری های پرطرفدار می تواند منجر به پروژه های ضعیف و حداقل بازده سرمایه گذاری شود. گارتنر پیش بینی می کند که تا سال 2025، رشد 90 درصد از استقرار GenAI در سطح شرکت کاهش خواهد یافت، زیرا هزینه های پیاده سازی بیش از ایجاد ارزش است.
نکاتی برای به حداکثر رساندن بازده سرمایه گذاری نواوری هوش مصنوعی:
- اتخاذ یک رویکرد جامع: پیاده سازی یک پلتفرم جامع برای مدیریت نواوری، اطمینان از ابتکارات هوش مصنوعی با استراتژی کلی شرکت شما و نمونه کارها از ابتکارات موجود.
- سیستماتیک کردن ادغام هوش مصنوعی: ایجاد فرایندهای ساختار یافته برای پذیرش هوش مصنوعی، با تمرکز بر مقیاس پذیری، زنده ماندن و ادغام در عملیات کسب و کار موجود شما.
- تمرکز بر ایجاد ارزش: پروژه های AI را انتخاب کنید که ارزش ملموس متناسب با نیازهای خاص کسب و کار را اضافه می کنند. تاثیر انها را با استفاده از KPI ها برای ارزیابی ROI و تاثیر بر اهداف کلی کسب و کار خود اندازه گیری کنید.
داریا (Dasha) Krivonos، مدیر عامل موسسه اینده پژوهی کپنهاگ، افکار خود را در مورد اینده هوش مصنوعی در پادکست نواوری Rockstars ما به اشتراک می گذارد. در حالی که او فکر می کند هوش مصنوعی چیزهای زیادی است – hyped up، تفرقه افکن، تغییر دهنده بازی – او همچنین فکر می کند پتانسیل ان برای تغییر مثبت هنوز دست کم گرفته شده است.
در حالی که ما در مورد هوش مصنوعی به عنوان یک تکنولوژی جذاب بحث می کنیم، ما نمی توانیم از طریق تاثیر نهایی ان بر انچه که ما هستیم، شیوه زندگی ما فکر کنیم، و ما یک فرصت طلایی را برای هدایت ان برای بهتر شدن از دست می دهیم.
داریا (Dasha) Krivonos، موسسه اینده پژوهی کپنهاگ
هدایت هوش مصنوعی در مسیر درست – برای جامعه، برای کسب و کار – نیاز به یک رویکرد جامع، سیستماتیک و متمرکز بر ارزش به نواوری دارد. با استفاده از سیستم عامل نواوری ITONICS، تیم شما می تواند سرمایه گذاری های هوش مصنوعی خود را با اهداف استراتژیک، نیازهای بازار و ابتکارات نمونه کارها موجود هماهنگ کند. پلتفرم نواوری تضمین می کند که سرمایه گذاری های جدید به طور سیستماتیک ارزیابی، تایید و اجرا می شوند تا هوش مصنوعی به تغییر دهنده واقعی بازی تبدیل شود که وعده داده است.