نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

23 اردیبهشت 1403 4:28 ب.ظ

3 اشتباه رایج که بهره وری شما را از بین می برند

عکس متعلق به مطلب اصلی نیست.

توسط پورتیا Asli، P.Eng.، MBA اکتبر 11، 2023

ایا احساس می کنید که ساعت ها کار را انجام داده اید اما نتایج مورد انتظار را برای نشان دادن ان ندارید؟ ایا فقط ارزو می کنید که می توانستید سازنده تر باشید؟ به عنوان یک بنیانگذار و مربی عملکرد ذهنی، من به کارافرینان پر مشغله کمک کرده ام تا بهره وری خود را با اقدامات ساده، پایدار و مبتنی بر شواهد افزایش دهند.

در اینجا سه اشتباه رایج وجود دارد که کارافرینان پر مشغله مرتکب می شوند که بهره وری و اتلاف وقت انها را کاهش می دهد. چگونه می توان از این اشتباهات جلوگیری کرد.

اشتباه اول: ساعات کاری طولانی

ایا حجم کار شما انقدر زیاد است که با فکر کردن به ان غرق می شوید؟ کارافرینان برای کمک به من می ایند زیرا کوهی از کار بی پایان انها را خشمگین می کند. و انها می خواهند کارامدتر و موثرتر کار کنند تا بتوانند سریعتر به اهداف خود برسند.

یکی از اشتباهات رایجی که کارافرینان مرتکب می شوند این است که 50 تا 80 ساعت در هفته کار می کنند تا از حجم بالای کار خود عبور کنند. اگر این کار را انجام داده اید، احتمالا متوجه شده اید که این روش انجام کار پایدار نیست. در واقع، تحقیقات دانشگاه استنفورد نشان می دهد که بهره وری شما پس از 50 ساعت کار در یک هفته کاهش می یابد. تحقیقات دیگری نشان داد که کار کردن بیش از 40 ساعت در هفته به فرسودگی شغلی کمک کرده است.

من به مشتریانم کمک کرده ام تا عملکرد ذهنی خود را بهینه کنند تا در زمان کمتری بدون ساعات طولانی کار کنند. یکی از فرایندهایی که من مشتریانم را از طریق ان انجام می دهم، ارزیابی مبتنی بر داده ها از حجم کار انها برای حذف بار ذهنی غیر ضروری است. این فرایند بسیار موثر است زیرا به کمک کردن تمرکز شما، ایجاد فضای شناختی برای کار مبتنی بر ارزش و به دست اوردن زمان برای فعالیت های استراتژیک برای رشد سریع تر کسب و کار شما کمک می کند.

بررسی حجم کار خود را برای شناسایی انچه لازم است برای رسیدن به هدف خود را؛ در غیر این صورت بدون ان نمی توانید موفق شوید. از طریق این ارزیابی، شما سه نتیجه دارید. بخش کوچکی از کار شما که فقط شما می توانید انجام دهید و بهترین استفاده از زمان، تلاش و توانایی های شما است. بخش بزرگی از کار شما را می توان حذف کرد، زیرا انها اتلاف وقت و غیر ارزش محور هستند. بخش دیگری از کارهایی که می توانید انجام دهید اما بهترین استفاده از وقت شما نیست و در عوض می تواند محول یا برون سپاری شود. این ارزیابی مبتنی بر داده ها یکی از مشارکت کنندگان کلیدی برای کمک به مشتریان من از کار 10-14 ساعت در روز به 8 ساعت در روز است.

اشتباه دوم: الگوهای غذایی نامناسب

ایا این را تجربه کرده اید: چند دقیقه در یک کار که نیاز به تفکر عمیق دارد و ذهن شما منحرف می شود؟ احتمالا متوجه شده اید که این حواس پرتی های کوچک زمان ارزشمند شما را می دزدند. روز به پایان می رسد و شما تعجب می کنید که زمان کجا رفته است. یک مقاله توسط Global News نشان داد که شما 2 ساعت کار در روز را به دلیل این حواس پرتی از دست می دهید. این دلیل دیگری است که کارافرینان عملکرد ذهنی خود را بهینه می کنند: با بهبود تمرکز ذهنی خود بر روی وظایف مغزی، سازنده تر باشند.

قشر پیشانی مغز مسئول حفظ تمرکز و فیلتر کردن این حواس پرتی ها است. یکی از اشتباهات رایجی که کارافرینان مرتکب می شوند، داشتن الگوها و رفتارهایی است که مغز انها را از فیلتر کردن حواس پرتی ها جلوگیری می کند. یک عادت غذایی که به طور مداوم باعث سقوط گلوکز می شود. عادات غذایی ضعیف باعث می شود که شما در تمرکز، توجه و مدیریت ضعیف زمان مشکل داشته باشید.

به عنوان یک مربی عملکرد ذهنی، من به مشتریانم کمک کرده ام تا بیش از 400٪ افزایش تمرکز پایدار بر روی یک کار واحد را ببینند، که انها را قادر می سازد تا بهره وری خود را چند برابر کنند. یکی از روش هایی که من برای کمک به مشتریانم استفاده می کنم این است که سطح گلوکز خود را از طریق مداخله تغذیه متعادل کنند. سطح گلوکز متعادل به شما اجازه می دهد تا بر روی یک کار طولانی تر تمرکز کنید و خروجی های مبتنی بر نتایج را در زمان کمتری تولید کنید. یکی از راه های متعادل نگه داشتن سطح گلوکز، خوردن مقدار زیادی فیبر با هر وعده غذایی است. مداخله تغذیه یکی از همکاران کلیدی است که به مشتریان من کمک کرده است تا از غلظت متوسط 10 دقیقه به بیش از 60 دقیقه بهبود یابد.

اشتباه 3: بودن در داخل خانه در همه زمان ها

ایا سعی می کنید بخوابید اما نمی توانید بخوابید؟ ایا نیمه شب از خواب بیدار می شوید و نمی توانید به خواب بروید؟ اگر چنین است، احتمالا متوجه شده اید که انجام کارهای ذهنی فشرده پس از یک شب خواب ضعیف چقدر چالش برانگیز است. حتی تحقیقات نشان داده است که فقط از دست دادن 1.5 ساعت خواب منجر به کاهش 32 درصدی هوشیاری در محل کار می شود، مانند یاداوری اهسته تر در جلسات مشتری و خطاهای پرهزینه. یکی دیگر از دلایلی که کارافرینان به Optimyzed Brain می ایند این است که به انها کمک می کند تا خواب خود را برای عملکرد و بهره وری بهبود بخشند.

یکی از اشتباهات رایجی که کارافرینان مرتکب می شوند که مانع از خوابیدن انها می شود، نزدیک به 20 تا 24 ساعت از روز در داخل خانه است. سبک زندگی  انها را در داخل خانه نگه می دارد که مانع خواب و عملکرد ذهنی انها می شود.

من به کارافرینان پر مشغله ای که 4-5 ساعت خواب داشتند کمک کرده ام تا 7-8 ساعت خواب ترمیمی داشته باشند – حتی اگر برای مدت طولانی با خواب مبارزه کرده باشند. یک تغییر کوچک که من به مشتریانم کمک کرده ام، گرفتن نور خورشید در صبح است. نور خورشید به مغز کمک می کند تا سروتونین تولید کند، پیش ساز هورمون خواب ملاتونین. نور خورشید روزانه یک عامل مهم برای به خواب رفتن و خوابیدن است.

به طور خلاصه، شما می توانید با افزایش بهره وری خود از ساعات کاری خود بیشتر استفاده کنید. حجم کار خود را به صورت دوره ای ارزیابی کنید تا از ساعات کار طولانی جلوگیری کنید، سطح گلوکز خود را برای غلظت طولانی متعادل کنید و اطمینان حاصل کنید که نور خورشید را در صبح برای خواب بهتر دریافت می کنید. به عنوان یک مربی عملکرد ذهنی در Optimyzed Brain، من دیده ام که چگونه تغییرات کوچک ساده در سبک کار، تغذیه و شیوه زندگی می تواند به کارافرینان کمک کند تا عملکرد ذهنی خود را برای بهره وری بهینه سازی کنند. هنگامی که شما بهره وری خود را به روش درست بهبود می بخشید – با اجتناب از این اشتباهات – شما همچنین سلامت کلی و رفاه خود را بهبود می بخشید.

Portia Asli بنیانگذار Optimyzed Brain و یک مهندس است که به کارافرینان و مدیران کمک می کند تا مغز خود را برای عملکرد بالا بهینه سازی کنند.

https://www.entrepreneur.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *