نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

2 آذر 1403 11:45 ق.ظ

فناوری جدید هوش مصنوعی در حوزه تجارت فرآیندها را برای افزایش کارایی ساده می کند

28 آوریل 2023 © shutterstock/SOMKID THONGDE

Ambroży Rybicki، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران ARP Ideas، توضیح می دهد که با ظهور فناوری جدید، هوش مصنوعی در تجارت فرآیندها را برای افزایش کارایی ساده می کند.

ظهور فناوری هوش مصنوعی تقریباً بی‌سابقه بوده است زیرا شرکت‌های بزرگ فناوری همچنان به سرمایه‌گذاری برای توسعه عملکرد هوش مصنوعی خود ادامه می‌دهند. اخیراً، مایکروسافت ورود خود به بازار را با “سرمایه گذاری چند میلیون دلاری” در سازنده ربات ChatGPT، OpenAI، اعلام کرد و گوگل نیز به سرعت آن را دنبال کرد و سرویس هوش مصنوعی مکالمه خود، Bard را اعلام کرد.

و این فقط بازیگران فناوری بزرگ نیستند که به این موضوع توجه داشته باشند، همه کسب‌وکارها – از استارت‌آپ‌ها گرفته تا شرکت‌های معتبرتر – به دنبال راه‌های جدیدی برای بهینه‌سازی و ترویج محصولات، خدمات و عملیات خود هستند. با استفاده از هوش مصنوعی در کسب‌وکارها، شرکت‌ها می‌توانند به جنبه‌های مختلف، از تجزیه و تحلیل داده‌ها تا ساخت مدل‌ها، دسترسی پیدا نموده و از آن استفاده کنند.

یک نقطه دردناک مکرر برای کسب‌وکارها، حجم عظیمی از داده‌های پیچیده است که آنها را احاطه می‌کند  و باید راهی برای تفسیر و درک آن بیابند. با این حال، زیبایی هوش مصنوعی توانایی آن در مرتب‌سازی و تعیین معنای واقعی این داده‌ها است. ارائه بستری برای تغییر گزارشات تجاری در آینده. بنابراین، چه مزایایی دارد؟ هوش مصنوعی چه پتانسیلی برای گزارش‌دهی تجاری دارد؟

استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کار ها باعث کاهش هزینه ها می شود

با توجه به مشکلات اقتصادی که شرکت ها در سطح جهانی متحمل می شوند، کسب و کارها به دنبال کاهش هزینه های خود به ویژه در بخش های خلاق خود مانند بازاریابی هستند. با ارائه بینش بیشتر در مورد سفر، فعالیت و ترجیحات مشتری، هوش مصنوعی می تواند کارایی و حوزه های استراتژیک بازاریابی را افزایش دهد.

هوش مصنوعی در کسب و کار کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که شرکت ها پول خود را صرف هزینه های غیرضروری یا بی اثر نمی کنند، به عنوان مثال. استخدام کارکنان اضافی یا کمپین هایی که موفق به ایجاد فروش موثر نمی شوند.

با خودکارسازی وظایف خاص، کسب‌وکارها می‌توانند در هزینه‌های مرتبط با جذب کارکنان بیشتر صرفه‌جویی کنند و در عین حال فروش را به روش‌های استراتژیک‌تر برای ارتباط با مشتریان هدایت کنند.

افزایش تجربه مشتری و فروش

هوش مصنوعی همچنین قادر است فروش و تجربه مشتری را متحول کند. ترکیبی از هوش مصنوعی و ظرفیت همکاری Microsoft Dynamics 365 Sales به فروشندگان دیدگاهی همه جانبه از مشتری را ارائه می دهد و به کسب و کارها این امکان را می دهد که از تاریخچه مشتری بیشتر بیاموزند، به اطلاعات سایر منابع داده دسترسی داشته باشند و بهترین گزینه قابل اجرا را شناسایی کنند. با این کار، فرآیندها و کمپین‌های فروش کارآمدتر، شخصی‌تر و بر اساس دقیق‌ترین اطلاعات مشتری هستند.

برای دیدگاه تجربه مشتری، هوش مصنوعی می‌تواند ارتباطات را تغییر دهد، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد به راحتی به مشتریان خود دسترسی داشته باشند و پشتیبانی 24/7 ارائه دهد. از این رو، آنها نه تنها می توانند زمان پاسخگویی را بهبود بخشند، بلکه پشتیبانی شخصی تری را برای هزینه بسیار کمتر ارائه می دهند. با استفاده از هوش مصنوعی و خدمات مشتری Microsoft Dynamics 365، کسب‌وکارها می‌توانند انتظار تقویت رضایت و وفاداری مشتری را داشته باشند: کسب مزیت رقابتی نسبت به سایر شرکت‌ها در بازارشان.

هوش مصنوعی می تواند گزارش های دقیقی تولید کند

پتانسیل هوش مصنوعی بسیار فراتر از چت بات ها و مرتب سازی داده ها است. این می تواند گزارش های دقیقی را بر اساس تجزیه و تحلیل داده های عمیق خود تولید کند، که منجر به بینش های عملی برای کسب و کارها و کارکنان برای تصمیم گیری آگاهانه می شود.

با راه‌حل‌هایی مانند Power BI، شرکت‌ها می‌توانند از ابزارهای تجزیه و تحلیل عمیق داده‌ها که داده‌ها را جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل، تجسم و به اشتراک‌گذاری می‌کنند، بهره‌مند شوند. در این زمینه، کسب‌وکارها می‌توانند به فناوری‌هایی مانند تشخیص تصویر و تجزیه و تحلیل متن دسترسی داشته باشند و مدل‌های یادگیری ماشینی ایجاد کنند که سپس می‌توانند با یادگیری ماشینی Azure ادغام شوند.

خودکار کردن وظایف ادمین برای بهبود دقت

با وظایف مدیریتی تکراری، با توجه به ماهیت یکنواخت، امکان اشتباهات املایی یا تایپی کاملا محتمل است. اینجاست که هوش مصنوعی می‌تواند وارد عمل شود، وظایف مدیریت را خودکار کند و خطر خطای انسانی را کاهش دهد. در نتیجه، کسب‌وکارها می‌توانند به قابلیت اطمینان اطلاعات توسعه‌یافته اعتماد کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد در زمان و پولی که می‌تواند در جاهای دیگر خرج شود، صرفه‌جویی کنند.

فناوری هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت عملیات تجاری است – از خودکارسازی وظایف تجاری تکراری، افزایش کارایی، امکان تصمیم گیری بهتر و افزایش خدمات مشتری. اجتناب ناپذیر است که این فناوری‌ها در محل کار حضور بیشتری داشته باشند، به‌ویژه وقتی صحبت از ساده‌سازی وظایف مدیریت کسب‌وکار و گزارش‌دهی می‌شود. استفاده از هوش مصنوعی در تجارت به شرکت ها این امکان را می دهد که روی کارهای چالش برانگیزتر و پیچیده تر تمرکز کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *