نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 7:49 ق.ظ

کارگاه علوم و فناوری کوانتومی سرن در حال پرورش متخصصان کوانتومی آینده است

17 مه 2023-جنبه فیزیک کوانتومی-© shutterstock/SergeyBitos

سرن یک کارگاه علوم و فناوری کوانتومی را برای دانش آموزان دبیرستانی راه اندازی کرده است تا نسل بعدی استعدادها در زمینه کوانتومی را پرورش دهد.این کارگاه آموزشی علوم و فناوری کوانتومی که در اوایل این ماه برگزار شد، از 30 دانش آموز – 15 تا 18 ساله – از مدارس محلی فرانسه و سوئیس دعوت کرد.

این رویداد بینش‌هایی در سطح جهانی از تمام جنبه‌های علم و فناوری کوانتومی ارائه کرد و به طور مشترک توسط ابتکار فناوری کوانتومی سرن (QTI) و تیم QPlayLearn فنلاند پس از روز جهانی کوانتوم در سال 2023 سازماندهی شد.

     ترویج آموزش فیزیک کوانتومی اولیه ضروری است

آلبرتو دی مگلیو، هماهنگ‌کننده CERN QTI، معتقد است که این کارگاه‌ها برای تضمین موفقیت بلندمدت بخش کوانتومی حیاتی خواهند بود.

او گفت: «ترویج آموزش فیزیک کوانتومی اولیه برای اطمینان از اینکه می‌توانیم نسلی از محققان و مهندسان را تشکیل دهیم که قادر به توسعه و استفاده از فناوری‌های کوانتومی در آینده هستند، ضروری است.

با اجازه دادن به دانش‌آموزان برای کشف موضوعاتی که جدید یا مکمل برنامه درسی خود هستند، به روشی که برای آنها قابل دسترس و جالب باشد، به ساخت متخصصان کوانتومی و اکوسیستم‌های کوانتومی فردا کمک می‌کنیم.»

کارگاه علوم و فناوری کوانتومی چه مواردی را پوشش داد؟

سو یون چانگ، دانشجوی دکترای محاسبات کوانتومی در سرن، کارگاه علوم و فناوری کوانتومی را با سخنرانی در مورد مفاهیم اساسی محاسبات کوانتومی و چالش‌های این صنعت آغاز کرد.به دنبال آن یک «یادگیری با بازی» تعاملی انجام شد که در آن دانش‌آموزان برای یک تورنمنت به گروه‌های سه نفره تقسیم شدند.

شرکت کنندگان در هفت ایستگاه بازی کوانتومی چرخیدند و بر اساس تعداد و دشواری سطوح بازی که تکمیل کردند امتیاز کسب کردند.این هفت بازی همگی با جنبه مهمی از فیزیک کوانتومی مطابقت داشتند، از جمله:

     حالات کوانتومی؛

     برهم نهی کوانتومی؛

     درهمتنیدگی کوانتومی؛ و

     تونل زنی کوانتومی

دانش آموزان دانش کوانتومی مهمی را به دست آوردند

از طریق انجام بازی‌ها، دانش‌آموزان درک خود را از این میدان توسعه دادند و از طریق نظارت در هر ایستگاه، می‌توانستند قبل از رفتن به بازی بعدی، سؤال بپرسند و دانش خود را اصلاح کنند.

ویلیام شواگر، دانشجوی کالج سیزموندی در ژنو، اظهار داشت: «ما در نیم روز چیزهای زیادی یاد گرفتیم، با یک سخنرانی شروع کردیم و با بازی های سرگرم کننده و جالب ادامه دادیم.

“من قطعاً این رویداد را به هر کسی که به علم علاقه دارد توصیه می کنم.”

به سه تیم برنده در پایان کارگاه علوم و فناوری کوانتوم گواهینامه‌هایی اعطا شد و به هر یک از شرکت‌کنندگان اقلام اهدایی با مضمون کوانتومی داده شد تا مشارکت آتی در این موضوع را افزایش دهند.

https://www.innovationnewsnetwork.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *