نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 5:37 ب.ظ

آیا شتاب در تحول دیجیتال می‌تواند عامل مثبت بحران هزینه انرژی باشد؟

19 آوریل 2023

UK Plc مدتهاست که با این سوال دست و پنجه نرم می کند که چگونه بهره وری را افزایش دهد. برای پایه تولید SME ما، بخشی از راه حل به افزایش پذیرش فناوری های صنعتی 4.0 بستگی دارد، اما ثابت شده است که فروش سختی دارد.

با در نظر گرفتن این موضوع، تورم قیمت انرژی یک فرصت بزرگ برای نشان دادن این است که چگونه تحول دیجیتال موثر می‌تواند تاثیر مثبتی بر قیمت نهایی تولیدکنندگان کوچک و متوسط ما داشته باشد.

مزایای دیجیتالی شدن واضح است. گزارشی از Accenture در سال 2019 نشان داد که فناوری‌های دیجیتال پتانسیل اضافه کردن 455 میلیارد پوند به ارزش تولید بریتانیا در دهه آینده را دارند. به آن این واقعیت را اضافه کنید که تنها در صورتی قادر خواهیم بود که OEM های بیشتری را به سرمایه گذاری و رشد در اینجا تشویق کنیم که بتوانند به زنجیره تامینی متصل شوند که به صورت دیجیتالی فعال است، و منطق قانع کننده است.

و با این حال، هر کسی که در تحول دیجیتال دخیل است به شما خواهد گفت که افزایش پذیرش در بخش ما چالش برانگیز است، به خصوص وقتی صحبت از شرکت های کوچکتر می شود. طبق گزارش OECD، شکاف در پذیرش دیجیتال بین کسب و کار های با 10 تا 49 کارمند و شرکت های بزرگتر در دهه گذشته افزایش یافته است. از آنجایی که دیجیتالی شدن یک محرک مهم برای بهره وری و به نوبه خود رشد دستمزد است، این شکاف ها به افزایش نابرابری بین مردم، مکان ها و شرکت ها کمک کرده است.

این به این دلیل نیست که تولیدکنندگان کوچک و متوسط ما فاقد نوآوری یا جاه طلبی هستند، به دور از آن. در عوض، بخش فناوری عادت دارد خود را در سطحی از اصطلاحات و پیچیدگی که می‌تواند بیگانه‌کننده باشد، پنهان کند. این احساس سردرگمی با تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه لیورپول برجسته شد. از جمله بزرگترین موانعی که شرکت‌های کوچک و متوسط می‌گویند مانع دیجیتالی شدن آن‌ها می‌شود، فقدان درک در مورد فناوری مناسب (25%) و ترس از پیامدهای مالی سرمایه‌گذاری اشتباه (21%) است.

متأسفانه، این بدان معناست که برای شرکت‌های کوچک‌تر که فاقد CAPEX یا منابع هستند، بحث سرمایه‌گذاری در فناوری دیجیتال به پایان نمی‌رسد.بنابراین بحران انرژی کنونی فرصتی است برای نشان دادن امکانات و مزایای استفاده از دیجیتال به تولیدکنندگان کوچک و متوسط، از طریق دریچه ای معنادار.

این یک چالش فوری و ملموس است که تقریباً تمام تولیدکنندگان SME با آن روبرو هستند که می توان به سرعت به آن پرداخت. اگر متخصصان و ارائه دهندگان فناوری از این فرصت استفاده کنند، تحول دیجیتال می تواند برای کمک به کاهش هزینه های عملیاتی تقویت شود و در عین حال پیچیدگی و نوآوری در زنجیره تامین تولید ما را به پیش ببرد.

یک مسیر روشن برای اینکه چگونه می توان به این امر در تولید کنندگان SME دست یافت، از طریق بهینه سازی انرژی است. مرور زمان‌بندی‌ها، تجهیزات و فرآیندهای فعلی برای اطمینان از استفاده از آنها به‌گونه‌ای که مصرف انرژی را بهینه می‌کند، می‌تواند راه‌حلی کم‌هزینه برای نحوه مقابله تولیدکنندگان SME با افزایش هزینه‌های انرژی باشد.

Cheshire & Warrington 4.0، یک پروژه نوآوری دیجیتال با بودجه ERDF، برای کمک به تولیدکنندگان SME با کمک به تشخیص چالش‌ها و فرصت‌های خاص آنها و سپس ایجاد راه‌حل دیجیتال با مشارکت آنها، تأسیس شده است.

ما اخیراً با Devonshire Bakery، یک تولیدکننده خانوادگی 100 ساله در Cheshire کار کردیم تا ببینیم چگونه فرآیندها و تجهیزات آن می‌تواند برای بهینه‌سازی مصرف انرژی تغییر یابد.

این کشور که به میراث غنی پخت خود افتخار می کند، طیف گسترده ای از نان ها را از هر دو روش سنتی و مدرن تولید می کند و روزانه 200 نوع مختلف از محصولات پخته شده را ارائه می دهد. این عرضه گسترده محصولات به این معنی است که کسب و کار از چندین فر و فریزر مختلف استفاده می کند.

بهره برداری از چندین واحد انرژی بر هر روز، به این معنی که کسب و کار به ویژه در برابر افزایش هزینه های انرژی آسیب پذیر بود.

با بهره مندی از تیم مدیریت آینده نگر، نانوایی دوون شایر به طور مداوم در حال توسعه محصولات جدید است تا با آخرین روندها و همیشه از توصیه های اشخاص ثالث استقبال کند تا دائماً فرآیندهای خود را بهبود بخشد. به این معنی که کسب و کار نیاز به دیجیتالی شدن را درک کرده است.

پس از معرفی به تیم مهندسی تحقیقاتی در دانشگاه جان مورز لیورپول یک شریک تحویل در طرح CW4.0، تیم مدیریت در مورد تعدادی از فناوری‌های Industry 4.0 توصیه شد که پیشرفت بزرگی در کارایی روز به روز آن‌ها ایجاد می‌کند.

دستگاه‌های ردیابی خروجی بر روی هر قطعه از تجهیزات نصب شده‌اند که داده‌های زنده را برای نظارت بر مصرف انرژی آن در زمان واقعی در اختیار کسب‌وکار قرار می‌دهد و شناسایی هدر رفت را آسان می‌کند.

این تیم از آن زمان توانسته است تجهیزات کم مصرف را شناسایی کند و در مورد مکان سرمایه گذاری در تجهیزات کارآمدتر اطلاعاتی را ایجاد کند. این داده ها همچنین به تیم اجازه می دهد تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد نحوه تنظیم فرآیندهای روزانه، از جمله کاهش موجودی در فریزرها و تغییر زمان روشن و خاموش شدن ماشین آلات اتخاذ کند. این داده ها در کل تیم به اشتراک گذاشته می شود، به این معنی که همه می توانند این رویکرد مبتنی بر شواهد را خریداری کنند.

نیاز فوری به پرداختن به هزینه‌های انرژی دلیل قانع‌کننده‌ای برای تعامل با CW4.0 فراهم کرد و Devonshire Bakery اکنون در حال برنامه‌ریزی طیف گسترده‌تری از پروژه‌های پذیرش دیجیتال است.

سوق دادن تولیدکنندگان کوچک و متوسط به این نوع سفر تکراری پذیرش دیجیتال، کلیدی است. به عنوان مثال، متخصصان توری بافتنی Knitwireیکی دیگر از ذینفعان CW4.0 نیاز به تبدیل دیجیتالی برای رقابتی ماندن در هنگام تعامل با ما را درک کردند، اما چشم انداز ابداع یک نقشه راه دیجیتال پنج یا ده ساله پرهزینه و دلهره آور به نظر می رسید.

تیم مدیریت Knitwire با همکاری یک تیم تخصصی از مهندسان محقق از طریق CW4.0 در مورد تغییرات دیجیتالی تدریجی و مقرون به صرفه که تأثیر مستقیمی بر تجارت آن دارد، توصیه شد.

برای مثال، با نصب یک سیستم MRP برای نظارت بر کنترل انبار، نانوایی دوونشایر در هزینه‌های ذخیره‌سازی، زمان پرسنل، اتلاف وقت صرفه‌جویی کرده و اتکا به سایر تامین‌کنندگان خارجی را که می‌توانند مستعد تاخیر طولانی مدت باشند، کاهش داده است.

ارائه این مشاوره تخصصی به Knitwire، مانند بسیاری دیگر از تولیدکنندگان SME، این قدرت را داده است تا تغییرات معنی‌داری را به تدریج ایجاد کند.

تعامل با SMEها بر اساس شرایط خاص خود و با تمرکز بر چالش های فوری آنها – به جای بمباران آنها با طرحهای زیاد – تنها راهی است که کسب و کارهای بیشتری را متقاعد می کنیم تا سفر دیجیتالی خود را شروع کنند. و در تجربه من، زمانی که آنها شروع کنند، ادامه خواهند داد. ده کسب‌وکار اول SME که با CW4.0 کار می‌کنند، مجموعاً 91390 پوند در پذیرش فناوری‌های جدید با برنامه‌های متنوعی مانند نمونه‌سازی سریع و آزمایش محصولات جدید سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا از فناوری‌های همه جانبه برای بهبود تجربه مشتری استفاده کنند.

CW4.0 یک پروژه نوآوری است که به شرکت های تولیدی Cheshire و Warrington کمک می کند تا با استفاده از ابزارها و فناوری های دیجیتال، مشکلات را شناسایی و حل کنند و محصولات و فرآیندها را بهبود بخشند.

درباره نویسنده

رهبر نامزدی کریگ بک، چشایر و وارینگتون 4.0 (CW4.0) در مرکز مهندسی مجازی

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *