نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 8:38 ق.ظ

ارتقای موقعیت استرالیای غربی در زنجیره تامین باتری جهانی با استراتژی معادن

24 آوریل 2023 -زنجیره تامین باتری

بیل جانستون MLA، وزیر معادن و نفت استرالیای غربی؛ انرژی، توضیح می‌دهد که چگونه استراتژی صنایع باتری‌ها و مواد معدنی حیاتی به استرالیای غربی کمک می‌کند تا به یک رهبر در زنجیره تامین باتری جهانی تبدیل شود.

استرالیای غربی تامین کننده عمده مواد معدنی حیاتی است که به دلیل استفاده از آنها در فن آوری ها و باتری های پیشرفته، برای عملکرد جامعه مدرن حیاتی است. در سال‌های اخیر، استرالیای غربی با راه‌اندازی استراتژی آینده صنعت باتری در سال 2019، متعهد شده است که به یک بازیگر کلیدی در زنجیره تامین باتری جهانی تبدیل شود. این استراتژی سرمایه‌گذاری قابل توجهی را در پروژه‌های استخراج و پردازش محلی و سهم استرالیای غربی را در زنجیره تامین باتری جهانی و ایجاد مشاغل محلی جذب کرده است .

در سال 2022، چالش های بازار و اختلالات زنجیره تامین، دولت استرالیای غربی را بر آن داشت تا استراتژی به روز شده ای را منتشر کند – استراتژی آینده باتری و صنایع معدنی حیاتی – برای تمرکز مجدد بر فعالیت های اجرای استراتژی برای حمایت از نیازهای در حال تغییر صنعت و موقعیت استرالیای غربی برای پاسخگویی به جهانی. شرکای به دنبال تامین کنندگان جایگزین باتری و مواد معدنی و مواد حیاتی هستند. به عنوان بخشی از استراتژی به روز شده، دولت متعهد به جذب سرمایه برای ایجاد عملیات محلی در تولید پیش ساز باتری شده است. چشم انداز دولت این است که تا سال 2025 استرالیای غربی به یک صنعت باتری در آینده پیشرو، پایدار و با ارزش افزوده تبدیل شود که مشاغل محلی را فراهم می کند، به توسعه مهارت ها و تنوع اقتصادی کمک می کند و به جوامع منطقه ای سود می رساند.

جورجی پرسل، سردبیر پلتفرم نوآوری، با آقای بیل جانستون MLA، وزیر معادن و نفت استرالیای غربی صحبت کرد.

آیا می توانید موقعیت فعلی استرالیای غربی را در زنجیره تامین باتری جهانی توضیح دهید؟ به عنوان تولیدکننده و صادرکننده جهانی باتری و مواد معدنی حیاتی چه پتانسیلی دارد؟

استرالیای غربی یکی از عوامل کلیدی زنجیره تامین باتری جهانی است. ما پنج تولیدکننده برتر کبالت و نیکل، ده تولیدکننده برتر منگنز و بزرگترین تولیدکننده لیتیوم هستیم.

ما به عنوان یک حوزه قضایی پیشرو در جهان برای استخراج از معادن، موقعیت قوی داریم و اکنون در حال انجام پردازش پایین دستی مواد معدنی حیاتی برای مواد شیمیایی باتری هستیم. ما همچنین پتانسیلی برای مواد جدید داریم. به عنوان مثال، ذخایر جولیمار Chalice Mining بزرگترین کشف عناصر گروه پلاتین (PGE) در تاریخ استرالیا و یکی از بزرگترین اکتشافات سولفید نیکل در جهان است. ما همچنین تولید کننده خاک های کمیاب هستیم و به دنبال فرصت های فرآوری پایین دستی در این فضا هستیم.

انگیزه استراتژی آینده باتری و صنایع فلزی حیاتی چه بوده است و از زمان اجرای آن چه دستاوردهایی حاصل شده است؟

چندین سال پیش، به دنبال پیشرفت در موقعیت قوی خود در بخش معدن، راه‌هایی را بررسی کردیم که بتوانیم از فرصتی برای منابع معدنی در استرالیای غربی حمایت کنیم. پس از تعیین موارد عملی، ما استراتژی آینده صنعت باتری را در سال 2019 راه اندازی کردیم.

از آن زمان، ما میلیاردها دلار سرمایه گذاری را در بخش پردازش پایین دستی با ارزش افزوده جذب کرده ایم و هدف کلی ما این است که در بازار مواد شیمیایی فرآوری شده برای باتری ها نقش مهمی در سطح جهانی داشته باشیم.

ما تاکنون موفقیت های متعددی داشته ایم. سه تا از بزرگترین تولیدکنندگان لیتیوم در جهان – Tianqi Lithium در چین، Albemarle در ایالات متحده و SQM در شیلی – با شرکت‌های استرالیایی برای ساخت کارخانه‌های لیتیوم هیدروکسید با درجه باتری در استرالیای غربی همکاری کرده‌اند. این سرمایه گذاری ما را قادر می سازد تا 10 درصد از ظرفیت پالایش هیدروکسید لیتیوم جهانی را در حال حاضر تأمین کنیم و انتظار داریم تا سال 2027 به 20 درصد ظرفیت جهانی افزایش یابد.

BHP Nickel West یک کارخانه سولفات نیکل را در پالایشگاه نیکل خود در Kwinana ساخته است که بزرگترین تامین کننده سولفات نیکل با درجه باتری در جهان است. علاوه بر این، Lynas Rare Earths در حال ساخت یک پالایشگاه در Kalgoorlie است و Iluka Resources استخراج پالایشگاه خود را در ایندیانا آغاز کرد. هدف Hastings Technology Metals ساخت یک کارخانه در Onslow در شمال غربی است و در حالی که در حال حاضر در ابتدایی ترین مرحله ساخت است، پروژه به طور کامل تامین مالی شده است، بنابراین این یک فرصت هیجان انگیز دیگر است.

ما همچنین با چندین شرکت در مورد تأسیسات تولید مواد فعال کاتد پیش ساز که مواد شیمیایی پیش ساز برای صنعت باتری تولید می کنند در حال گفتگو هستیم و به زودی منتظر اعلامیه هایی در این زمینه هستیم. علاوه بر این، تعدادی کارخانه آلومینا با خلوص بالا (HPA) در مرحله قطعه سازی داریم و به زودی منتظر اجرای پالایشگاه های تمام عیار هستیم. علاوه بر این، ما چندین پروژه در فضای گرافیت برای تولید گرافیت کروی برای صنعت باتری داریم. ما همچنین سرمایه‌گذارانی در بریتانیا داریم که به دنبال کارخانه‌های پردازش لیتیوم برای تولید محصولات شیمیایی میانی هستند.

ما مجموعه ای جامع از مواد شیمیایی باتری، چه در تولید، چه در ساخت و ساز یا در مرحله نهایی تصمیمات سرمایه گذاری داریم که همگی از استراتژی 2019 ما ناشی شده اند. ما بسیار خوشحالیم که این امر به ما در هر یک از مواد شیمیایی مورد استفاده برای باتری ها حضور چشمگیری در سطح جهانی می دهد. این امکان سرمایه گذاری بیشتر در آن زنجیره ارزش را در آینده فراهم می کند.

چالش های عمده پیش روی صنایع باتری و مواد معدنی حیاتی چیست؟

مهم است که بتوانیم سرمایه گذاری کافی را در استرالیای غربی برای حمایت از این پروژه های طولانی مدت جذب کنیم. ما از تعداد کسب و کارهایی که قبلاً برای سرمایه گذاری در این بازار تصمیم گرفته اند خوشحالیم، اما فشار وارده به افزایش سرمایه را درک می کنیم.

ما می دانیم که معدن و صنایع تبدیلی مواد معدنی باید کربن زدایی شوند و نیاز به اقدام در این فضا را تشخیص دهیم. علاوه بر این، رقابت دائمی با سایر بخش‌های معدنی برای دسترسی به نیروی کار و زیرساخت‌ها وجود دارد. ما در اینجا در استرالیای غربی خوش شانس هستیم، در حالی که صنعت باتری برای ما بسیار مهم است، این تنها فعالیت در اینجا نیست – ما پروژه های هیدروژنی و پروژه های فولاد سبز داریم که همچنین به دنبال سرمایه گذاری در نیروی کار و زیرساخت هستند.

چه چیزی استرالیای غربی را برای سرمایه گذاران جذاب می کند و چگونه برای ارتقای این فرصت های سرمایه گذاری تلاش می کنید؟

استرالیا در چهار سال گذشته از زمان پیگیری استراتژی مواد معدنی حیاتی ما در سال 2019، شاهد سرمایه گذاری قابل توجهی بوده است، اما ما معتقدیم که فرصتی برای ایجاد این امر وجود دارد. اگر به محرک‌های آن سرمایه‌گذاری نگاه کنید، اولین چیز چشم‌انداز معدنی استثنایی است که ما در استرالیای غربی داریم، که همچنین توسط یک سرویس اطلاعاتی جامع و فنی پیشرفته‌ای که توسط دولت از طریق سازمان زمین‌شناسی استرالیای غربی ارائه می‌شود، پشتیبانی می‌شود. این اطلاعات ریسک سرمایه گذاری در اکتشاف معدنی را کاهش می دهد.

ما همچنین سابقه ای طولانی به عنوان یک تامین کننده و شریک قابل اعتماد برای صنعت در آسیا داریم که تقریباً 60 سال است که در صنایع آلومینا و سنگ آهن نشان داده شده است. مردم می توانند در استرالیای غربی سرمایه گذاری کنند و بدانند که پروژه آنها می تواند برای سال های طولانی بدون دخالت دولت عمل کند.

در حالی که ما از میزان سرمایه گذاری داخلی در این صنعت بسیار خرسندیم، اما موظف به فروش پایین در تاریخ خاصی نیستیم. هیچ محدودیتی مشمول قوانین مالیاتی برای بازگرداندن سود یا سود سهام وجود ندارد و موانع ورود کمی داریم. ما یک محیط واقعی با ریسک کم حاکمیت هستیم.

علاوه بر این، ما استانداردهای زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) بسیار بالایی داریم و ابتکارات بسیاری را برای اطمینان از حفاظت از محیط زیست، افراد در صنعت و جوامع محلی اجرا می کنیم.

بازاریابی در دستور کار ما قرار دارد و فرصت های سرمایه گذاری خود را از طریق شبکه دفاتر سرمایه گذاری و تجاری استرالیای غربی، از جمله حضور قوی در آسیا، و همچنین دفاتر در لندن و فرانکفورت، ارتقا می دهیم. ما همچنین با وزارت امور خارجه و تجارت دولت فدرال برای حمایت از سرمایه گذاری ورودی در استرالیای غربی و سابقه طولانی مدت موفقیت سرمایه گذاران بین المللی در بخش های سنگ آهن، انرژی، طلا و آلومینا همکاری نزدیک داریم.

چرا تقویت زنجیره تامین داخلی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد؟

ما می دانیم که چین همچنان نقش مهمی را در سطح جهانی در تامین مواد شیمیایی فرآوری شده برای صنعت باتری ایفا می کند و انتظار داریم این امر در آینده نیز ادامه یابد. با این حال، ما همچنین فکر می‌کنیم که COVID-19 خطرات محدود کردن زنجیره تدارکات شما را نشان داده است و استرالیای غربی فرصتی ایده‌آل برای مدیریت ریسک تدارکات افراد است. در هر کجای دنیا که باشید، فکر می کنیم یک مسیر لجستیکی وجود دارد که می تواند شامل فرآیندهای شیمیایی باتری استرالیای غربی باشد.

همچنین، فشار جهانی برای کربن زدایی توسط دولت های بین المللی در همه جای دنیا که می خواهند نیروی کار خود را تغییر دهند، مطابقت دارد. استرالیای غربی این کار را انجام می دهد تا بتوانیم با افزودن مواد خام نزدیک به منبع، نیاز به تعادل زنجیره تامین را درک کنیم. این امر باعث کاهش هزینه ها و جلوگیری از جابجایی زباله در سراسر جهان می شود.

https://www.innovationnewsnetwork.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *