نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 9:56 ق.ظ

چگونه کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند پایدارتر باشند و چرا اهمیت دارد

12 آوریل 2023-صاحب کسب و کار کوچک با در نظر گرفتن شیوه های پایدار-نویسنده کومار ویجایندرا

کسب و کار های کوچک همه جا هستند. چه شرکت لوله کشی محلی، یک رستوران محله، یا سالن مجاور، کسب و کارهای کوچک نیازهای روزانه بیشتری را برآورده می کنند و پیوندهای نزدیک تری با جوامع خود نسبت به کسب و کار های بزرگ ایجاد می کنند. به همین دلیل، آنها دارای پتانسیل قابل توجه و تا حد زیادی استفاده نشده برای ایجاد تأثیرات فوق العاده بر جوامع خود هستند، به ویژه هنگامی که پای پایداری به میان می آید.

اتخاذ شیوه‌های کارآمدتر و تلاش‌های پایدار می‌تواند به کسب‌وکارهای کوچک کمک کند تا تأثیرات زیست‌محیطی را کاهش دهند و روابط با مشتریان و کارمندان را تقویت کنند و در عین حال تأثیر مثبتی بر نتیجه نهایی داشته باشند.

پایداری و کسب و کار کوچک

کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند تأثیر زیادی نه تنها بر جوامع محلی خود، بلکه بر اقتصاد بزرگ‌تر نیز داشته باشند. طبق تحقیقات دفتر وکالت SBA، کسب‌وکارهای کوچک از سال 1995 62 درصد کسب و کار های جدید ایجاد کرده‌اند، 99.7 درصد از شرکت‌های دارای کارمندان حقوق بگیر را تشکیل می‌دهند و تقریباً 43.5 درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را بین سال‌های 1998 و 2014 ایجاد کرده‌اند. در مقیاس محلی، آنها حتی نیروی بیشتری را به کار می گیرند. اتحاد کسب و کار مستقل آمریکا گزارش می دهد که 48٪ از درآمد ایجاد شده در یک کسب و کار مستقل محلی در جامعه بازگردانده می شود، در حالی که تنها 13.6٪ از درآمد خرده فروش های زنجیره ای است.

در همین حال، شیوه های پایداری در حال به دست آوردن نفوذ اقتصادی است. گزارش Simon-Kucher & Partners نشان داد که 34٪ از مصرف کنندگان مایل به پرداخت حق بیمه برای محصولات پایدار هستند، که نسل هزاره و Gen Z به ترتیب با 42 و 39٪ پیشتاز هستند. اگرچه این نسل‌ها جوان‌ترین مصرف‌کنندگان هستند، اما بزرگ‌ترین نسل‌ها نیز هستند، قدرت خرید قابل‌توجهی دارند و اهمیت نظرات و ترجیحات آنها فقط افزایش می‌یابد.

در سال 1987، کمیسیون برونتلند سازمان ملل، توسعه پایدار را اینگونه تعریف کرد: «برآوردن نیازهای حال بدون به خطر انداختن توانایی نسل‌های آینده برای برآوردن نیازهای خود». برای کسب و کار های، پایداری با کارایی عملیاتی مرتبط است. یعنی استفاده از منابع کمتر و زمان کمتر برای انجام همان مقدار کار.

موانع پایداری

برای کسب و کارهای کوچک، بقای مالی یک نگرانی ثابت است. در حالت بقا، تصور راهی برای دستیابی به اهداف پایداری دشوار است، به ویژه با این تصور که این ابتکارات بر سود تأثیر منفی می‌گذارد. با این حال، نزدیک شدن به پایداری به عنوان تلاشی برای بهبود کارایی، کسب‌وکارهای کوچک را قادر می‌سازد تا این ابتکار را بدون کاهش سود افزایش دهند.

یکی دیگر از موانعی که برای کسب و کارهای کوچک در اتخاذ شیوه های پایداری وجود دارد، عدم پاسخگویی در مقایسه با شرکت های بزرگتر است. کسب و کارهای بزرگ دارای هیئت مدیره، سرمایه گذار و رقابت برای پاسخگویی به اهداف نوآوری و پایداری هستند، اما کسب و کارهای کوچک اغلب توسط مالک یا خانواده اداره می شوند و فاقد ساختار پاسخگویی یکسان هستند. در بهترین حالت، برخی از انگیزه‌های محلی و اولویت‌های جامعه ممکن است تلاش‌های پایداری را هدایت کند، اما برای کسب‌وکارهای کوچک، تا حد زیادی در حوزه اختیارات مالکان قرار می‌گیرد.

خط پایین سه گانه

نتیجه سه گانه یک چارچوب پایداری است که از شرکت‌ها می‌خواهد روی این موضوع تمرکز کنند که آیا شیوه‌های تجاری آن‌ها با سه P همسو است: مردم، سیاره و سود. به عنوان مثال، یک شرکت تحویل را تصور کنید که از نرم افزار نقشه برداری مسیر برای بهینه سازی مسیر تحویل خود استفاده می کند. بررسی این تصمیم از طریق دریچه سه P می‌تواند نشان دهد که چگونه می‌توان این چارچوب را در عمل به نفع یک کسب‌وکار اجرا کرد.

1. برای سیاره خوب است

این جنبه از سه P بر بهبود کارایی و کاهش انتشار و ضایعات متمرکز است. به عنوان مثال، برای یک شرکت تحویل، یک مسیر بهینه شده زمان حضور وسایل نقلیه در جاده را کاهش می دهد، انتشار کلی را کاهش می دهد و کارایی ناوگان را بهبود می بخشد.

2. برای مردم خوب است

برای کسب‌وکارها مهم است که اطمینان حاصل کنند که هم کارکنان و هم مشتریان خود را با یک فرآیند ساختاریافته و یک مأموریت سازمانی قوی که به جذب و حفظ کارگران با کیفیت کمک می‌کند، درگیر می‌کنند. وقتی جامعه‌ای که به آن خدمات ارائه می‌شود، بداند که سازمانی با ارزش‌های قوی عمل می‌کند و به جامعه اهمیت می‌دهد، ساکنان بیشتر به مشتریان وفادار تبدیل می‌شوند.

با استفاده مجدد از چارچوب سه P، مسیر تحویل جدید به این معنی است که رانندگان زمان کمتری را در جاده صرف می‌کنند، خستگی را کاهش می‌دهند و شادی کارکنان را افزایش می‌دهند. علاوه بر این، مشتریان از افزایش سرعت تحویل و پایداری ارائه شده توسط مسیرهای جدید قدردانی می کنند.

3. برای سود خوب است

برای بهبود سودآوری، کسب‌وکارها باید به دنبال کاهش هزینه‌ها در صورت امکان، حتی زمانی که تلاش‌های پایداری را افزایش می‌دهند، باشند. مسیر تحویل بهینه شرکت تحویل به آن امکان می دهد تا چندین هزینه از جمله هزینه های مربوط به هزینه بنزین، زمان راننده و فرسودگی وسیله نقلیه را کاهش دهد.

چگونه یک کسب و کار کوچک پایدار بسازیم

به دلیل تنوع کسب‌وکارهای کوچک، ویژگی‌های تمرکز بر پایداری متفاوت است. هیچ راه واحدی برای تأثیر مثبت وجود ندارد. درعوض، شرکت‌ها می‌توانند از اصولی مانند نتیجه سه‌گانه به عنوان چارچوبی برای افزایش سود، پایداری و ارتباط خود با کارکنان و مشتریان استفاده کنند.

اولین قدم بهبود کارایی با کاهش هزینه های کسب و کار و کاهش منابع مورد استفاده برای انجام تجارت است. گاهی اوقات، حرکت به سمت کارایی بیشتر ممکن است نیاز به هزینه اولیه داشته باشد، اما درک مزایای پایین دستی و صرفه جویی در هزینه های آینده به کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا ارزش بلندمدت این سرمایه گذاری ها را تعیین کنند.

دوم، کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند تأثیر خود را با بهبود تجربیات مشتریان و کارکنان افزایش دهند. از آنجایی که کسب و کارهای کوچک بیشتر با جوامع محلی خود گره خورده اند، روابطی که آنها با مشتریان، کارمندان و جامعه گسترده تر خود ایجاد می کنند، تأثیر بیشتری بر کسب و کار خواهد داشت. شهرت به‌عنوان یک کارفرمای خوب با ارزش‌هایی که با شیوه‌های تجاری همسو هستند و تمرکز بر پایداری، امتیاز بزرگی برای هر کسب‌وکاری است.

این سه P را می توان به عنوان یک ستاره راهنما توسط کسب و کار های کوچک مورد استفاده قرار داد تا اقدامات شرکت را ارزیابی کند تا اطمینان حاصل شود که آنها برای مردم خوب هستند، برای سیاره زمین و برای سود مفید هستند. با نظارت منظم بر شادی کارکنان، رضایت مشتری، سود و حتی تأثیرات محیطی آنها، کسب و کارهای کوچک می توانند بینش بیشتری در مورد تأثیرات تصمیمات خود به دست آورند.

شیوه های پایدار می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند

اگرچه دولت‌ها، کسب‌وکارهای بزرگ و آژانس‌های بین‌المللی بیشترین تمرکز و تحقیق را در مورد پایداری به خود اختصاص می‌دهند، فرصت بسیار زیادی برای کسب‌وکارهای کوچک وجود دارد تا تأثیر قابل‌توجهی در جوامع محلی خود داشته باشند.

افکار عمومی روشن است و شرکت‌ها باید به اتخاذ شیوه‌های زیست‌محیطی پایدارتر به عنوان فرصتی برای سرمایه‌گذاری بر این حمایت فزاینده از محصولات و کسب‌وکارهای پایدار فکر کنند.

سوالات متداول در مورد کسب و کار های کوچک و پایداری

چگونه کسب و کارهای کوچک می توانند به پایداری کمک کنند؟

کسب و کارهای کوچک می توانند با استفاده از چارچوبی مانند خط پایین سه گانه برای ارزیابی تأثیر تصمیمات استراتژیک و عملیاتی بر مردم، کره زمین و سود خود شروع کنند. نتیجه بهبود بهره وری، کاهش هزینه ها، روابط قوی تر با مشتریان و کارکنان و افزایش ردپای پایداری است.

آیا کسب و کارهای کوچک پایدارتر هستند؟

در حالی که برخی داده‌ها خلاف این را نشان می‌دهند، کسب‌وکارهای کوچک نسبت به سازمان‌های بزرگتر در مورد شیوه‌های پایداری چابک‌تر هستند. این امر باعث می‌شود سازمان‌های کوچک اصلاح شیوه‌های تجاری موجود یا پیاده‌سازی را آسان‌تر کنند

چرا پایداری برای کسب و کارهای کوچک مهم است؟

علاوه بر بهره برداری از تأثیر اقتصادی پایداری، به ویژه برای هزاره ها و Gen Z، کسب و کارهای کوچکی که شیوه های پایداری را اتخاذ می کنند نیز می توانند کارایی را بهبود بخشند

درباره نویسنده

کومار ویجایندرا یک رهبر فکری در مدیریت عملیات پایدار است و 17 سال تجربه در دگرگون کردن عملیات کسب و کارهای کوچک در سراسر جهان دارد.

https://www.allbusiness.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *