نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 12:05 ق.ظ

پول در مقابل ثروت: 3 دلیل برای اینکه آنها یک چیز نیستند

30 مارس 2023 -توسط Bryan M. Kuderna

وقتی اکثر مردم کلمه “ثروت” را می شنوند، پول بلافاصله به ذهن می رسد. شرکت‌های مدیریت ثروت مانند من وجود دارند که بر تریلیون‌ها دلار از دارایی‌های تحت مدیریت نظارت می‌کنند. نمایش‌ها، پادکست‌ها، کتاب‌ها و مجلات فراوانی وجود دارد که در مورد چگونگی ایجاد ثروت از طریق آخرین روند سرمایه‌گذاری تبلیغ می‌کنند. حتی کسانی که به دنبال تعادل هستند، سلامت و ثروت را با هم توصیه می کنند، گویی این دو هدف کاملاً مجزا هستند. دنیا شرط شده است که ثروت را با ثروتمند بودن مرتبط کند.

ریشه شناسی کلمه “ثروت” از کلمه انگلیسی قدیمی “weal” گرفته شده است که به وضعیت رفاه اشاره دارد. حتی اگر به کتاب مقدس بازگردیم، ثروت اغلب به عنوان یک حالت سالم ذکر می شود. توجه داشته باشید که هیچ جا از پول، سرمایه گذاری یا امور مالی خبری نیست.

ارزش در نقطه متقاطع  جا دارد که در آن رفاه به معنای موفقیت مالی است. این ارتباط به طور اتفاقی نیست، اما قطعاً امور مالی در تأثیرگذاری بر بهبود وضعیت یک فرد، خانواده، تجارت یا دولت وزن بسیار زیادی دارد. اما ثروت یک حالت ذهنی است، یک تعریف شخصی منحصر به فرد، مجموع متغیرهای بی شماری که پول تنها یکی از آنهاست.

3 دلیل برای قطع رابطه ثروت و پول

دلیل شماره 1: پول می تواند مالک شما باشد

با توصیه شخصی به هزاران متخصص از همه اقشار در 15 سال گذشته، می توانم قدرتی را که پول بر تعقیب کنندگان آن اعمال می کند، تضمین کنم. در حالی که کسانی که به امور مالی خود احترام نمی گذارند یا به آنها اهمیت نمی دهند، در معرض فاجعه هستند، افرادی در آن سوی طیف در معرض خطر مرگ دیگری هستند. ایالات متحده برای چندین دهه ثروتمندترین کشور جهان بوده است، با این حال بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) از دیرباز یکی از افسرده ترین کشورها از نظر اختلالات روانی و رفتاری بوده است.

مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد با عبور از آستانه درآمد مشخص، افزایش درآمد با کاهش سلامت روان مرتبط است. برخی ممکن است استدلال کنند که وقتی کسی مشکلی ندارد، باید به مشکلات فکر کند (یعنی مشکل مالی واقعی از بین می رود تا یک مشکل ذهنی جدید ایجاد شود). با این حال، نمی توان نادیده گرفت که تعقیب پول به خاطر خودش می تواند به رخداد های مهمی در رفاه واقعی نیاز داشته باشد، که تنها پس از رسیدن به هدف پولی منجر به احساس پوچی می شود.

سایر عوارض جانبی قرار دادن پول بر روی پایه بالا می تواند شامل عملکرد ضعیف در کار باشد. فلسفه مراقبتی که هر شرکتی امیدوار است با کارمندان یا مشتریان خود انجام دهد را می‌توان کنار زد تا چند دلار بیشتر به دست آورد یا پس‌انداز کرد. بدتر از آن، تعقیب کورکورانه پول می تواند فرد را به اقدام فاسد سوق دهد. من اغلب در مورد سه موردی که برای رضایت شغلی لازم هستم صحبت می کنم (درآمد، استقلال و تاثیر). هنگامی که درآمد تنها چیزی است که اهمیت دارد، افراد می توانند بدون هیچ گونه استقلال یا تأثیری که قدردانی شود، در دام حرفه اشتباه گرفتار شوند.

در بخش برنامه ریزی مالی، پول در مسیری است که مردم طعمه  فساد می شوند. اشتیاق به نشان دادن وضعیت مالی در رقابت در میان همتایان، می تواند فرد را مجبور کند که فراتر از توان خود زندگی کند و بودجه او را از بین ببرد. در نهایت، هنگامی که پول کنترل کامل را به دست گرفت، می تواند یک سرمایه گذار غیرمنطقی را پرورش دهد. این نوع سرمایه گذار ممکن است دائماً سبد سهام خود را تماشا کند و شروع به انتخاب های احساسی کوتاه مدت کند که از استراتژی اصلی آنها منحرف می شود.

دلیل شماره 2: پول زمان می برد

پول درآوردن زمان می برد. زمان بزرگترین دارایی در نظر گرفته می شود – امروز اینجاست اما فردا رفته است. فقط در یک روز، یک هفته و در طول عمر زمان زیادی برای ایجاد تعادل بین روابط، سرگرمی ها، ورزش و سلامتی وجود دارد. این جمله که «مردم می‌توانند تمام عمر خود را صرف هدر دادن سلامتی خود در جستجوی ثروت خود کنند، اما در نهایت ثروت خود را به دنبال سلامتی خود هدر می‌دهند» تا حدی درست است. اگر ثروت واقعی هدف بود، اینطور نبود. ممکن است پول در آن خط قافیه نباشد، اما انتخاب صحیح کلمه خواهد بود.

بیش از دو هزار سال پیش، ارسطو آن را به زیبایی خلاصه کرد و گفت: «زندگی پول‌سازی زندگی‌ای است که از روی اجبار انجام می‌شود، و ثروت ظاهراً آن خوبی نیست که ما به دنبال آن هستیم. زیرا صرفاً مفید و به خاطر چیز دیگری است.» شاید گنجاندن ثروت اشتباهی در ترجمه باشد، اما این نقل قول معروف نشان می‌دهد که چگونه یک تپه ارز و یک تپه خاک ارزش متفاوتی ندارند تا زمانی که بتوانند به بهبود رفاه تبدیل شوند.

دلیل شماره 3: پول خود به خود از بین می رود

پول بدون شک جزء لاینفک ثروت است. اما فقط یک حرف در “MICE” (پول، ایدئولوژی، سازش و منیت)، مخفف حاکم بر انگیزه انسان را تشکیل می دهد. به طور مشابه، زمینه ای را در مورد قیمت هر معامله فراهم می کند، اما به سختی در ارزیابی هزینه ها و ارزش های ذاتی انتخاب ها کمک می کند.

پول به تنهایی نمی تواند دوام بیاورد، به جایی نیاز دارد که برود، یا می میرد. باید اهدافی برای تغذیه ترازنامه، ایجاد انگیزه در کارگران، شرکت ها و سرمایه گذاران وجود داشته باشد. به عنوان یک مشاور مالی، هنگام شناخت اهداف مشتری در کشف اولیه، فکر نمی‌کنم تا به حال شنیده باشم که کسی به سادگی بگوید: «فقط پول بیشتری می‌خواهم» و واقعاً معتقدم که این هدف زندگی بوده است. پاسخ ها همیشه شامل اهدافی مانند بازنشستگی، تامین مالی دانشگاه، خرید خانه، مسافرت و سایر نتایج نهایی است.

اقتصاد به هر موضوعی که اهمیت دارد، چه خرد و چه کلان، نفوذ می کند. پول به خودی خود هرگز مسائلی مانند استحقاق، آموزش، فناوری، محیط زیست، جنگ و مذهب را حل نکرده است، اما تولید ثروت متقابل در این حوزه ها به طور معمول به پیشرفت منجر شده است. بنابراین، همانطور که سرمایه گذاری بخشی از برنامه ریزی مالی است، برنامه ریزی مالی نیز بخشی از زندگی ثروتمند است.

درباره نویسنده

Bryan M. Kuderna مشاور مالی و بنیانگذار تیم مالی Kuderna است. او یک واجد شرایط همیشگی برای ، باشگاه رهبران و دایره داخلی این صنعت است. او که توسط NJBiz به عنوان یکی از رهبران امور مالی نیوجرسی در سال 2021 نامگذاری شده است، میزبان پادکست The Kuderna است که به طور منظم مهمانان مشهوری را که در مورد جستجوی ثروت بحث می کنند، برگزار می کند. او دارای نام‌های حرفه‌ای Certified Financial Planner™، کارشناسی ارشد علوم در خدمات مالی، Renting Income Certified Professional®، و Life Underwriter Training Fellow® است. کودرنا همچنین نویسنده داستان‌های تخیلی و غیرداستانی است، از جمله با پولم چه کنم؟: بینش اقتصادی برای ایجاد ثروت در میان هرج و مرج.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *