نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 8:03 ق.ظ

صفحه‌های لمسی داشبورد خودرو بلای رانندگان .

اندی کوربلی -2 مه 2023

برای مصرف‌کنندگانی که داشبورد ساده‌ای از دکمه‌ها و دستگیره‌ها را در داخل خودروی خود می‌خواهند، نوعی که همه قبل از ظهور صفحه‌نمایش‌های لمسی داشتند، چند خودروساز پس از رشد مداوم ناامیدی مصرف‌کننده، تقویم را به روزهای کنترل‌های لمسی برمی‌گردانند.

به محض اینکه تلفن های هوشمند محبوب شدند، وزارت حمل و نقل ایالات متحده اطلاعاتی را در مورد خطرات پیامک و رانندگی منتشر کرد. ایالت ها همچنین به سرعت شروع به تصویب قوانینی کردند که جریمه هایی را برای گرفتار شدن در هنگام ارسال پیامک و رانندگی و همچنین درج سؤالات در مورد چندوظیفه خطرناک در امتحانات رانندگی تعیین می کرد.با وجود همه اینها، از سال 2010، خودروسازان به طور هماهنگ در اصل استفاده از آی پد در خودروها را اجباری کردند.

علیرغم آنچه از نام آن پیداست، یک صفحه نمایش لمسی به دلیل فقدان بازخورد لمسی، کاملاً بر روی چشم ها متکی است. از آنجایی که خودروسازان شروع به استفاده از آن چیزی کردند که فقط برای رادیو و فناوری ناوبری بود و ویژگی‌های بیشتر و بیشتری را اضافه کردند، استفاده از آنها در خودرو خطرناک‌تر شد، در حالی که برای هر چیزی غیر از تجربه رانندگی بدون نیاز به نیاز بیشتر و بیشتر شد.

پورشه کاین 2023 در تصویر بالا با داشبورد صفحه نمایش لمسی، سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه لمسی به عنوان اختیاری برای صندلی سرنشین، طرح صفحه نمایش لمسی در اطراف انتخابگر دنده و، اگر باور کنید، مجموعه ای از صفحه نمایش های لمسی اختیاری روی فرمان ارائه شد.

اکنون، پس از تشدید واکنش‌های شدید علیه صفحه‌نمایش‌های لمسی که «مثل راش‌ها» در داشبورد پخش می‌شوند، فولکس‌واگن و شرکت‌های تابعه‌اش پورشه، همراه با هیوندای و نیسان، همگی موضع‌گیری‌های عمومی در مورد بازگرداندن دکمه‌ها و صفحه‌ها برای کابینی امن‌تر و بدون حواس‌پرتی اتخاذ کرده‌اند .

سانگ یوپ لی، رئیس طراحی هیوندای در مراسم رونمایی از هیوندای کونا 2024 گفت: ما در چند سال گذشته به طور قابل توجهی از دکمه های فیزیکی استفاده کرده ایم.

او گفت: «ما به [شماره گیری فیزیکی] ادامه خواهیم داد»، و افزود که وقتی رانندگی خودکار بیشتری در دسترس باشد، تبلت ها ضروری خواهند بود، «اما تا آن زمان، همانطور که گفتم، هنگام رانندگی ایمن تر است دستانتان روی فرمان باشد.

نکته قابل توجه این است که نه جنرال موتورز و نه مرسدس هیچ قصدی برای عقب نشینی از صفحه نمایش ندارند، با این که دومی در واقع 3 صفحه نمایش در یک کابین را انتخاب می کند. در همین حال، جنرال موتورز می‌گوید مدل‌های جدیدتر آن‌ها با Apple Car Play و Android Auto ناسازگار خواهند بود، نرم‌افزاری که امکان دسترسی به عملکردهای گوشی را در صفحه لمسی خودرو فراهم می‌کند.این به معنای یک فرآیند یادگیری کاملاً جدید است که برای ایمنی خطرناک است.

بازخورد مصرف‌کننده کار می‌کند و اعتراضات بیشتر به‌طور بالقوه می‌تواند شرکت‌های خودروسازی بیشتری را به سمت انتخاب درست برای ایمنی – دکمه‌ها و شماره‌گیرها – سوق دهد.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *