نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 11:18 ق.ظ

اولین جاده شارژ خودروهای برقی در سوئد

اندی کوربلی -2 مه 2023-ارائه شده توسط Electreon

بزرگراه “E-20” در سوئد به زودی به اولین جاده شارژ کشور تبدیل خواهد شد که باتری خودروهای سنگین در آن را در سراسر کشور جابجا می کند.E-20در واقع به معنای اروپا است، نه منطقه ای که بین هالسبرگ و اوربرو در وسط سه شهر بزرگ کشور، استکهلم، گوتنبرگ و مالمو حرکت می کند.

قرار است ساخت و ساز در سال 2025 در امتداد جاده عظیم 21 کیلومتری (13 مایل) آغاز شود، اما هنوز تصمیم گیری نشده است که از کدام روش شارژ استفاده شود. جاده‌های شارژی که قبلاً در اروپا ساخته شده‌اند از روش‌هایی استفاده می‌کنند که به تجهیزات بیرونی نیاز دارند – سیم‌های هوایی مانند خط تراموا شهری یا بازوهای نصب‌شده در زیر قسمتی که به یک ریل برق‌دار در امتداد جاده متصل می‌شوند.

اینها برای رانندگان معمولی که نه می توانند به کابل ها برسند و نه توانایی نصب یک بازوی رباتیک روی خودروی خود را دارند، بسیار غیرعملی است.

آخرین گزینه و تنها گزینه معقول برای خودروها و همچنین کامیون ها، ایجاد زیرساخت شارژ بی سیم در مرکز خطوط است که سیگنال الکترومغناطیسی را به سیم پیچی در قسمت زیرین وسیله نقلیه می فرستد که به اندازه کافی مثل سدان یا تراکتور تریلر کوچک باشد تا بتوان آن را نصب کرد..

در هر صورت، برای انجام حمل و نقل در مسافت های طولانی در کشورهای اروپایی بزرگتر، باید زیرساخت های شارژ معقولی وجود داشته باشد تا از بارگیری بیش از حد کامیون ها با بسته های باتری لازم برای رانندگی در مسافت های طولانی جلوگیری شود.

یان پترسون، مدیر توسعه استراتژیک Trafikverket، سوئدی، گفت: «اگر می‌خواهید برای وسایل نقلیه سنگین تنها راه‌حل باتری کامل شارژ ثابت داشته باشید، خودروهایی با مقدار زیادی باتری دریافت خواهید کرد که مدیریت حمل و نقل وسایل نقلیه باید حمل کنند.

یورونیوز به یک مطالعه اخیر اشاره کرد که نشان داد 412 خودروی شخصی در بخش‌هایی از جاده‌های ملی و اروپایی سوئد می‌توانند با ترکیبی از دسترسی به جاده‌های برقی و شارژ خانگی، ظرفیت باتری آن‌ها را بیش از 50 درصد کاهش دهند.علاوه بر این، تنها 25 درصد از کل جاده ها نیاز به برق رسانی دارند تا این سیستم کار کند.

GNN تحولات جاده‌ای شارژ را از نزدیک دنبال کرده است. در سال 2021، GNN گزارش داد که وزارت حمل و نقل ایندیانا یک جاده شارژ بی سیم طراحی شده توسط شرکت آلمانی Magment ساخته است.

در میشیگان، یک سال بعد، فرماندار گرچین ویتمر اعلام کرد که جاده ای به طول 1 مایل در دیترویت برقی خواهد شد – و او با همان شرکتی که اولین برنامه آزمایشی جاده شارژ بی سیم سوئد را در شهر جزیره ویسبی ساخت، قرارداد بست.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *