نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 8:26 ق.ظ

با بازسازی و تولید مجدد همه برنده می شوند

 ارسال شده در 22 مارس 2023 توسط جو بوش

Caroline Guest یک مهندس ارشد در WMG، یکی از شرکای پروژه Driving the Electric Revolution Industrialization Center (DER-IC) است که به تبدیل بریتانیا به یک مرکز برتر جهانی در زمینه الکترونیک قدرت، ماشین آلات و درایوها (PEMD) کمک می کند.

در اینجا، کارولین این موضوع را مطرح می‌کند که ساخت مجدد در فرآیندهای طراحی و ساخت گنجانده شود و بررسی می‌کند که چگونه این امرفرصتی برای استفاده حداکثری از ظرفیت اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی بازسازی، با ساختن با در نظر گرفتن جداسازی قطعات، فراهم می‌کند.

بازسازی

همانطور که توسط موسسه استاندارد بریتانیا تعریف شده است، تولید مجدد عبارت است از: “بازگرداندن یک محصول استفاده شده به حداقل عملکرد اصلی خود با ضمانت نامه ای که معادل یا بهتر از محصول جدید ساخته شده است.”

اگرچه بازتولید یکی از پایه‌های اقتصاد دایره‌ای و مورد علاقه قوی برای کسانی است که در بخش تولید هستند، باز هم می‌توان به نفع همتای خوشایندتر آن یعنی «بازیافت»، چیزی که فوراً برای عموم قابل تشخیص است، نادیده گرفت.

این عدم آگاهی عمومی به این معناست که صنایع تولیدی بریتانیا، PEMD و خودروسازی قادر به استفاده کامل از فرصت‌های اقتصادی و زیست‌محیطی تولید مجدد نیستند. به گفته Carbon Trust، تولید مجدد می تواند اقتصاد را تنها در بریتانیا 5.6 میلیارد پوند تقویت کند. برای صنعت، تولید مجدد می تواند:

     اعتبار سبز را بهبود بخشید

     جریان های درآمدی جدید را ارائه دهید

     افزایش ارزش ویژه برند را ارائه دهید

     کاهش هزینه های خدمات و ارائه گارانتی

     محافظت در برابر کمبود منابع

     نظارت بر عملکرد محصول در طول چرخه عمر – برای اطلاع از طرح های آینده

تولید مجدد نه تنها پتانسیل مالی زیادی دارد، بلکه اعتبار سبز آن نیز با بازیافت بی بدیل است. بازسازی می تواند موارد زیر را ارائه دهد:

     کاهش مصرف مواد اولیه

     کاهش مصرف انرژی

     کاهش انتشار CO2

     کاهش مواد ارسالی به محل دفن زباله

     کاهش هزینه ها برای مصرف کننده

برای کمک به تولید مجدد برای دستیابی به پتانسیل خود در تولید سنتی، موتورهای احتراق داخلی (ICEs) و خودروهای الکتریکی (EVs)، نیاز به تمرکز بیشتری بر روی تعبیه آن در مراحل اولیه آموزش دارد. شیوه‌های تولید مجدد همچنین باید در نقش‌ها نفوذ کند، برای مثال در طراحی، تا اطمینان حاصل شود که ساخت مجدد از مرحله تحقیق و توسعه، از جمله سهولت جداسازی قطعات، در نظر گرفته می‌شود.

چرا پتانسیل تولید مجدد به هدر رفته است؟

در حالی که بازیافت به بخشی از زبان عامیانه عمومی تبدیل شده و به عنوان سنگر اقتصاد دایره ای نگهداری می شود، مزایای استفاده از تولید مجدد درک نمی شود زیرا این کلمه کاملاً اشتباه درک شده است. ساخت مجدد عمر و ضمانت مواد را در فرم تکمیل شده آنها افزایش می دهد. با این حال، عموم مردم به اشتباه می توانند باور کنند که ارائه یک محصول بازسازی شده به معنای دریافت چیزی است که به خوبی یک گزینه کاملاً جدید عمل نمی کند. این سوء تفاهم تقاضای مصرف کننده را محدود می کند. یک کاتالیزور بسیار مورد نیاز که می‌تواند صنعت را با فوریت بیشتری برای تولید مجدد سوق دهد.

به طور مشابه، تولید مجدد فاقد انگیزه لازم برای ایجاد بیشتر OEM ها از آن به عنوان بخشی از مدل کسب و کار خود است. ایان بریگز، مدیر Aspire Engineering، شرکتی که 65 سال است برای مشتریانی مانند فورد بازسازی می‌کند، گفت: نیاز است که دولت تولید مجدد را پشتیبانی کند: «تعجب آور است که چگونه بسیاری از نام‌های بزرگ درباره بازسازی چیزی نشنیده‌اند، چه برسد به تولید مجدد. باید مزایای آن را مانند کاهش شدید هزینه های گارانتی در نظر گرفت، اما حتی این مزایا برای پذیرش عمده فروشی کافی نیست. شرکت‌ها مانند زمانی که مشوق‌های نقدی، مالیات یا معافیت‌های مالیاتی وجود داشت، تولید مجدد را بهینه نمی‌کنند. ما می دانیم که ایجاد انگیزه برای انجام این کار کلیدی است، اما در کنار تمایل مشتریان به رسمیت شناخته شدن به عنوان یک سازمان مسئول محیط زیست نیز کار می کند.

اگر همه ما به سمت برقی‌سازی کار می‌کنیم، آیا این امر بازسازی را به یک موضوع مورد بحث تبدیل نمی‌کند؟ قطعا نه. اگر امروز همه به یک وسیله نقلیه الکتریکی روی بیاورند، زیرساخت ها با این کار کنار نمی آیند و رویکرد «بریده بریده و سوختن» برای تغییر از ICE به خودروهای برقی حداقل از نظر زیست محیطی مشکوک خواهد بود.

سرویس بهتر موتورهای احتراق داخلی در طول حرکت به سمت الکتریکی سازی ضروری است. فیل ریدلی، مدیر پروژه EV در Autocraft، گفت: “ما باید اطمینان حاصل کنیم که در حالی که به سمت اهداف خالص صفر حرکت می کنیم، این کار را به روشی عملی و واقع بینانه انجام می دهیم که همه را به سفر می برد، و این شامل طیف وسیعی از اهداف می شود. راه حل ها با هم کار می کنند

بله، خودروهای برقی مزایای زیست‌محیطی متعددی را ارائه می‌کنند، اما برای درک این موضوع در مقیاس بزرگ، باید این انتقال را مدیریت کنیم و از این زمان برای توسعه و ارتقای فناوری‌ای که در پس برقی سازی قرار دارد، از جمله بازسازی مجدد خودروهای برقی، استفاده کنیم. اتوکرافت از دهه 1970 موتورهای آی سی را بازسازی کرده است و در طول آن زمان ما بسیاری از نوآوری های بازسازی و دیجیتالی را توسعه داده ایم که اکنون در راه حل های بازسازی باتری EV و واحد درایو الکتریکی خود از آنها استفاده می کنیم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *