نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:05 ق.ظ

رویداد معدن هوشمند با هدف اتصال استارت آپ ها به شرکت های بزرگ صنعتی برگزار می شود.

نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۴

گروه کسب‌وکارهای نوین «آن» با اعلام اینکه رویداد «معدن هوشمند» با شعار «صنعتی متفاوت را تصور کن» در حال برگزاری است از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت کرد تا در صورت داشتن محصول مبتنی بر محورهای این رویداد فایل ارائه خود را تا پایان فروردین ماه برای شرکت در این رویداد ارسال کنند.

به گزارش دیجیاتو رویداد معدن هوشمند (Smart Mining) با شعار صنعتی متفاوت را تصور کن (Reimagine Industry) در سه گام اصلی رویداد افتتاحیه، چالش فناوری و رویداد اختتامیه شکل گرفته است.

فرایند برگزاری این رویداد بر اساس نقشه راه ترسیم شده از سوی برگزار کنندگان آن از فراخوان افتتاحیه رویداد معدن هوشمند آغاز شد. در ادامه فراخوان به استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ارسال شد و در مرحله بعد قرار به بررسی و غربال اولیه تیم‌ها است.

در پی این غربالگری 30 تیم برگزیده انتخاب خواهند شد و با منتورینگ صنعتی و فناورانه تیم‌های برگزیده پیش خواهند رفت تا در نهایت 10 تیم وارد دمودی شوند.

همراهی بازیگران صنعت و اکوسیستم نوآوری

این رویداد با حضور بازیگران بزرگ حوزه‌ معدن، صنعت و اکوسیستم نوآوری و با هدف برداشتن گامی عملی برای هوشمندسازی معدن و صنایع معدنی با ایجاد بستری برای گفتگوی چند جانبه و پایدار میان بازیگران مؤثر این حوزه، برگزار می‌شود.

بر اساس توضیحات ارائه شده توسط گروه کسب‌وکارهای نوین آن، مخاطب این رویداد در چهار گروه اصلی جای می‌گیرند. شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه معدن، شرکت‌ها، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های حوزه فناوری، دانشگاهیان و البته انجمن‌های و رسانه‌های مرتبط با حوزه فناوری، اقتصاد و صنعت معدن.

فراخوان اکوسیستم نوآوری برای صنعت

مرحله دوم از رویداد «معدن هوشمند» توسط گروه کسب و کارهای نوین آن و با همکاری رسانه‌ دنیای اقتصاد در حالی آغاز به کار کرده که مرحله اول آن با عنوان «فراخوان صنعت» دوم اسفندماه 1401 برگزار شده بود.

مرحله دوم این رویداد «فراخوان اکوسیستم نوآوری» نام دارد و از همه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت شده تا در صورت داشتن محصول یا توسعه فناوری در محورهای سه‌گانه این رویداد، فایل ارائه کسب و کار (پیچ‌دک) خود را برای شرکت در این رویداد ارسال کنند.

محورهای این فراخوان عبارتند از:

  1. یکپارچه‌سازی اطلاعات و تحلیل آن با استفاده از فناوری اطلاعات (ERP)
  2. شبیه‌سازی و آموزش با کمک فناوری‌های واقعیت افزوده و مجازی (AR/VR)
  3. افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری با کمک فناوری‌های اینترنت اشیا و هوش‌ مصنوعی (AI/ IIOT)

مهلت ارسال پیچ‌دک تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ تعیین شده است و پس از آن مرحله غربال اولیه توسط کمیته راهبری این رویداد انجام می‌شود. این غربال هم سویه‌های صنعتی و هم سویه‌های فناورانه را شامل می‌شود. پس از این مرحله حداکثر ۳۰ تیم انتخاب و به مرحله آموزش و منتورینگ وارد می‌شوند و در نهایت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ رویداد سرمایه‌گذاری (دمودی) برگزار خواهد شد.

معدن هوشمند و دستاوردهای ارتباط فناوری و صنعت

گروه کسب‌وکارهای نوین «آن» در بخش دستاوردهای رویداد معدن هوشمند دستاورهای اساسی این رویداد را تشریح کرده است. بر این اساس رویداد معدن هوشمند نخست به دنبال آن است که بستری مناسب برای برقراری ارتباط ایجاد زبانی مشترک که معطوف بر حل مسئله و بهره‌وری است را بین صنعت و اکوسیستم نوآوری و دانش‌بنیان فراهم کند.

همچنین این رویداد در تلاش است تا برنامه‌ریزی برای توسعه فناوری لبه تحول و کاربرد‌پذیری بیشتر آن در حوزه معدن و صنایع معدنی را به دستاورد خود تبدیل کند. این مهم البته با ششناسایی مسئله‌های معدن و صنایع معدنی و پاسخ‌های فناورانه به آن که سومین دستاورد این رویداد تعریف شده به طور مشخص قابل دسترسی است.

علاقه‌مندان به این رویداد می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره فراخوان به اکوسیستم نوآوری در حوزه «معدن هوشمند» به این لینک مراجعه کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *